tisdag 31 december 2019

Lite om året som gått .....


Mina två super söta fröknar !
Älskar dom jätte mycket !
*

Jaha !
Vad ska man säga om året som gått då ?
Det började inte så bra , när jag brakade ihop lite grann där i början på året 2019.
Då hade jag gått redan ett halv år och verkligen mått dåligt , så låg i depression .
Allt känns som om det började hösten 2018 när jag var tvungen att ta bort min vän

Artemis Brynhild ,Tilda 
Hon blev 10 år 


Inget blev sig likt längre.
Saknaden efter henne blev så stor att inget blev att kännas kul alls.
jag åkte ner i en ganska djup depression 
Mitt "normala" jag brukar alltid ha låg delar ,depressioner , men ganska korta och jag kommer ur dom ganska så snabbt.
men det här har setat i nu i 1 och ett halvt år , och jag har nån gång där kommit upp med näsan över ytan men sjunkit tillbaka lika fort.
Ihop med den här händelsen , kom jag troligtvist också in i Klimakteriet .
Så mina hormoner och välbefinnande sjönk en bit till .
Efter att sjunkit in i en otrolig stor trötthet i början på året ,helt slut ända in i själen och jag skakade invärtes och grät utåt.
Så sjukskrev jag mig själv först.
Fick träffa en mycket dålig läkare !
Som jag inte fick den hjälpen av som jag behövde .
Så med oförstående läkare och försäkringskassa som inte heller kunde möta mig på vägen .
Gick jag tillbaka till jobbet ,först på 50 % , som jag ingen mer ersättning fick från fk , så jag levde på 50 % lön ,eftersom jag inte klarade av att gå upp på full tid direkt ,gick sen  ner från 100 % till 73 % för att jag skulle klara att jobba .
Där efter kom det en lååång semester som gjorde att jag klarade av livet .
Ihop med min man mådde jag riktigt bra under sommaren ,och våran 70 talare, visserligen åt jag sämre och gymmade mindre , fick kraftiga svettningar .
Men psykiskt ganska så bra .

Hösten fick jag ännu en gång ta bort en mycket kär vän .

Katten Johanna 
20 år


Man kan inte tro att en sån liten individ kan ta en sån otroligt stor plats i en s liv .
Men oj vad jag saknar henne .

Två vänner som "tog hand" om mig .

Saknaden är enorm .

i November , brakade jag ihop.
På väg till jobbet med redan då ett mycket dåligt mående , men insåg att det var försent att sjukskriva mig , var jag tvungen att stanna bilen ett flertal gånger på väg in till Ludvika från Grängesberg , och bara vibrera , skakar invärtes och tårarna bara rann , efter två såna stopp kom jag fram till jobbet , fick sitta i bilen och samla mig en bra stund , för att över huvudtaget  kunna ta mig in .
Kom in och lyckades byta om , när jag satt ihop med en av mina arbets kamrater , innan ingång på våra respektive avd , brakade jag ihop igen , klart hon blev förskräckt /förvånad , och jag bara sa , jag mår riktigt dåligt !!! men måste samla ihop mig igen .med otrolig stor kraftansträngning så gick det , tog mig in på avd , log mig igenom natten mot dom boendena , och bara höll ihop !
dagen efter sjukskrev jag mig .
Kändes ändock ganska så bra att jag där kanske visade att jag verkligen var /är dålig att jag verkligen inte är hemma för att jag tycker det är roligt .
Träffade igen gånger flera olika läkare som ger en ,en kvart av sin tid , och inte bryr sig egentligen om mig utan bara föser mig vidare och skriver ett intyg på 14 dagar .
Det är så stressande , man andas en stund dom första dagarna sen måste man ta tag i det igen , ny tid , ny läkare .

Nu begärde jag en ny läkare !
Jag visste att fick jag samma läkare igen som jag hade i början på året , eller ännu en kvart läkare skulle jag bli galen .
Fick till slut en ny läkare .
det kändes som min Julklapp i år :) 
Hon verkar så riktigt bra !
Så glad så tacksam för det .
hon tog över så mycket som jag behövde hjälp med .
Kändes så otroligt bra , någon som brydde sig , och till och med funderade på hur vi skulle lösa mina problem ?????
Så det här året har jag fått en bra samtals kvinna på samtalsmottagningen :)
och 
En bra läkare :)
Det blev att kännas att jag är på väg :)

Fick ett riktigt dåligt bemötande och behandling på Kvinnokliniken /gyn 
Som fortfarande svider i min själ.
Som inte gav mig mycket .
medicineringen gjorde jag en vecka , men mådde sämre av den än före .

Jag fortsatte med mina styrketränings dagar och la på en till så jag gjorde tre i veckan , plus bra mat och 8:16 fastan , motion .
och 
Äter Remifemin 
blev att må så bra !
Kände mig riktigt lycklig :)
Jag fick glädje och kreativitet tillbaka , flödet gjorde sig påmind igen !
Underbart !
*
Men under helgen nu har jag "fuskat" med både gymmet och mat .
Ätit alldeles för mycket socker igen .
och 
som ett brev på posten mår jag sämre igen .
Mer svettningar också .
*
men med en bra grund som bra läkare och bra samtalskvinna så känns det ändock som, ok jag får ta tag i det nu efter nyår igen så ska det lösa sig .
Och framför allt min man och min toppen familj.

Men !
Inget får man vara glad för allt för länge .
Har väntat på besked från försäkringskassan under längre tid .Julen blev vell ganska ok ändå fast jag inga pengar fick från fk , ringde dom igår och undrade om dom hade gjort nått åt mitt ärende , och det blev bara hänvisning till det jag redan visste , att dom höll på att utreda hur mycket dom skulle betala ut . Idag fick jag besked genom sms att pengar skulle komma in den 3 jan :) :) 
Glad kände jag mig över det .
Ända tills jag såg vad dom skulle betala mig ?
Jag är inte super duktig på att räkna !
Men att förlora ca 10000 kr på att gå hemma ? 
Kan omöjligvist vara ok .
Så !
Jag slutar året 2019
med ett nytt bekymmer som gnager i mig .
Ska det nu bli som förra årets början ?
Att jag är tvungen att gå tillbaka och jobba för att jag ska överleva ekonomiskt .
Att det ska bli den anledningen till min av brutna sjukskrivning.
Inte att jag har börjat att må bättre !
Blir så besviken !
Så tråkigt slut på detta året !
*
Mitt ord som jag vill ta med mig in i 2020 !
är HOPP 
Hopp om ett någelunda bra vanligt liv .
*
Hopp ! till alla människor .
Att alla människor kommer närmare sina själar .
Att jorden ska bli mer kärleks full att leva på !

HOPP 
Till mänskligheten !
Till våran Jord 
*















Inga kommentarer: