onsdag 25 december 2019

Znö i skogen ...

Nästan enda snön som fanns i skogen ,var Znö ;)

*
Två längre vändor i skogen ,i full fart blev det nu på morgonen .
En hel del för att jag känner mig lat och uppsvälld efter en massa julmat och socker intag av olika slag ,redan gått upp ett par kilon ???? helt otroligt .
Så nu blir det till att motionera igen och träna .
och framför allt äta bättre igen :)
Mår också mycket sämre när jag fuskar med dessa saker i mitt liv.
Till och med svettas mer igen , njä , värme vallningar ska jag allt säga att det är , inga sånna där super blöta svettningar utan värme .
Men sover som en stock fortfarande :)
 så glad för det 
Men känns som om jag har nått i kroppen , typ feber , blir helt super trött , så t.o.m med min man tyckte jag behövde vila !
Blir också bättre med Ibumetin ? så ja möjligt nått ?
*
när jag sitter här och skriver , vilket jag gör till stor del för att jag väntar ur min tonings tid , på håret , som jag just nu är alldeles blå i !!!!!! hoppas verkligen inte det är den färgen som blir kvar ?
Tänkte jag nu skulle äntligen våga prova silvergrå , förpackningen har verkligen stått och glott på mig varje gång jag vart i badrummet ,så nu tänkte jag näpp nu är det nog nu ska jag testa . det är jag och mitt hår i ett nötskal.
Men det jag började säga var att här om dagen i måndags närmare bestämt ...så försökte jag skriva ut lite papper från datorn till skrivaren , men den hade då bestämt sig för att inte fungerar ?
Helt plötsligt ?
Ja så kan det vara .
Men ? nu när jag sitter här och inte begärt någon utskrivning av nått, då ! bara sätter den igång och skriver ut allt det jag begärt tidigare men inte fått utskrivet haha !
Vad hände ?
*
lyssnade på podden 
Sinnesjukt 
Idag .
har lyssnat förut och tycker den är ganska så ok .
Men många avsnitt är det och vissa är mindre bra .
Helt otroligt stort ämne ,psykisk ohälsa.
*
Måste säga att jag brukar ha ca 8-14 läsare på min blogg .
Känns ju rätt lagomt och bra :)
Men idag har jag haft 36 stycken besökare !
Och det troligt för att några fler var nyfikna på mina foton från julafton .
Kul :)
*
Träffade en man som bor här i närheten ,han har riktigt jobbigt !.
Han har fått besked om att han har cancer
Hur tar man sig igenom beskedet om att man har cancer på flera ställen i sin kropp?
Vad säger man till en människa i den situationen .
:(
När ska det komma forsknings genom brott ,om att alla cancer former går att bota .
Kommer det att komma några sådana genom brott ?
Är det nått vi gör vi människor som gör att vi får cancer ?
Vad är det som stämmer med den forskningen som nu kommit fram ?
Kan vi göra nått för att slippa få cancer ?
?
Så många frågor .men inga svar.
*
Så människa ! var Tacksam över era liv , och gör det absolut bästa av det .
*
Lyssnade på P4
Nu på morgonen , 
Tomas Bodström
Som pratade om sin egna skrivna Dagbok , då han var tonåring.
Att det hände så mycket intressanta händelser på en så kort tid när man var ung.
Hon som intervjua han , sa som slut sitat , typ att skillnaden nu mot då , är nog inte bara att det inte händer saker nu i våra vuxna liv , utan att vi inte ser det som händer med samma ögon som när vi var barn/unga .
Så om vi kunde försöka titta ordentligt på det som händer omkring oss ,så finns det massor av fantastiska händelser .
Så gå ut i världen och se allt med ett barn /tonårings ögon !
det ska jag allt prova 
:)
*







Inga kommentarer: