tisdag 3 december 2019

December 2019


Söndags turen till Motala .
Månadens hämtning av mat till mina fyrbenta fröknar.
Turen dit kan vi snart i sömnen , men vi brukar piffa upp den med tex matsäck ,någon tur in i något litet ställe efter vägen , äta nått gott efter vägen osv
Men en till frysbox är vell meningen att det ska komma in , så det blir varannan månad i stället för varje .
Men ! det känns som om det är värt besväret ….


Den här turen roade jag mig med att ta kort , finns så mycke vackert att se , fast man har sett det flera gånger så finns det alltid nått nytt i vyerna .
Ser alltid foton i allt .
Kliar i fingrarna om jag ingen kamera har med mig , visst mobilen , men jag är inte lika glad i den .
Foton blev lite sådär säkert i någon petig betraktares ögon , men i mina ser jag det vackra :)








En tråkig väg ,blev som en målad tavla .
Våran värld är så otroligt vacker.
*
Här tog jag med mobilen , i Örebros centrum i lördags
Och ni som undrar ???
Hur tusan kan hon vara ute på såna här platser bland en massa folk när hon är hemma och mår dåligt ?
Men då ska jag berätta ...
För det första så finns det hjälpmedel som medicin som kan hålla en klen kvinna på benen :)
Sen hade jag fantastiskt  stod av min syster och min dotter .
Och 
Sen kämpar jag på , och med en känsla av rädsla att det ska försvinna om jag nämner det ,så mår jag bättre :) :)
Ja så otroligt , men sant har nu haft flera dagar på raken som jag fått ha en välbefinnande känsla i min kropp , jag är så tacksam så glad .
Har rådfrågat min samtals kvinna hur gör jag nu ? hon säger ta det mycket lugnt och sakta , ha inte för bråttom att komma tillbaka till det vanliga livet fortsätt ta det försiktigt.
För känner jag mig själv , som jag faktiskt gör för det mesta , så i det här läget brukar jag rusa på och galet göra allt ,verkligen allt som jag vill göra , och då är det så att i det här läget vill jag göra allt.
Så !
Nu tar jag det försiktigt .
En dag i taget .
Men ? vad hände ?
Var det svar på mina böner ? 
Eller vad var det som hände .
Efter att mått så otroligt dåligt psykiskt under en längre tid , och under ca ett års tid haft svettningar som varit påfrestande och som blev galet jobbiga mot slutet , så jobbiga att jag kände det här står jag inte ut med .Fick någon form av hjälp ni vet från gyn , vilket blev resultat i att jag blev att må som en mycket dålig 90 åring . 
Och verkligen svettades floder
Slutade med medicinen …...Östrogenet och Progrestonet 
Och ?
Började igen med mina Remifemin och blev att må bra ?
Alltså ? vad hände ? 
Har nu sovit kanon bra i flera dagar , svettas så lite så jag knappt blir svettig , alltså jag blir varm men mer sällan och som sagt inga blöta svettningar .
När jag skriver det här är jag livrädd att det vilken dag som helst bara ska komma tillbaka.
Hur gick det till ? 
Om 
jag får må så här kommer jag att klara mig, jag känner mig lycklig .
Verkligen Lycklig !
Och å min Gud om jag kunde frysa in den känslan så jag kunde ta fram och tina upp den om jag blir att må så här dåligt igen .
Känner mig så glad över mitt liv , över mina kära nära och mina härliga djur som ger så mycke , och mina vänner som är underbara , som stått ut med mig när jag mår dåligt .
Ni vet vart jag finns när ni behöver nån .
Och framför allt min man som stöttar mig i allt :)
Tänk vad vi har mycke att vara glada för tex det matriella vi behöver, nån stans att bo,vårat hus som vi alla trivs i  , en bil som tar mig dit jag vill , en gård att pyssla med och kunna vara ute på , mat på bordet , och vi är ganska så fysiskt friska , och mycke mera .
Så nu har jag gått in i tacksamhet :)
Och går här med ett leende och verkligen försöker fånga känslan .
Igår på efm ramlade jag liksom ihop av inne från trötthet ,sån där trötthet som gör att man kan knappt röra sig , men om man bara låter den komma , låter sig själv vara trött en stund , så kan man vara lycklig i det också .
Rid ut det !
Säger min farmor.
*
Äster
Katten våran 
Tillbringar mycke tid fortfarande under soffan och sängen har hon utökat det till.
Men kommer fram då och då och vill att vi ska gosa med henne och då gör hon det ordentligt .
Verkligen gosar 
Men hör nått ljud och drar in under soffan/sängen igen 
Hon är framme under dagen och undersöker i lugn och ro , man ser på lite ting som flyttat sig och hon troligt lekt med ,hon äter och gör i från sig , och har tagit till någon vana att gosa med mig på morgonen bredvid min säng när jag vaknar, så mysig våran dam .
Synd hon är rädd för Znö , hoppas att båda ,Znö och Äster ska en dag bara ja just ja hon hör ju hit till det här hemmet , om varandra.och det släpper det nymodiga .
Så blir det säkert bra .
Hon är våran i alla fall :)
*
Ha en fin dag !
Och kom ihåg att bry er mer om människorna än en massa julstök och en massa inköp .
Stressen bort !
*




Inga kommentarer: