söndag 22 december 2019

Morgon bilder


Pennie i fullt fart till sin matte .
Tänk om hon alltid gjorde så , men när hon har näsan och huvudet full i spännande dofter.
Då kommer hon inte ens ihåg att hon hade en matte .


Ett konstverk från mitt barnbarn Line.
Hon har allt en liten konstnärs själ.
Så spännande att följa henne .


*


Blir lite jul stämning här också fast jag är sjuk .
Men visst blir det mycket mindre än vad jag brukar göra .
Men 
Det känns som om det inget gör , det kommer bli jul ändå ,utan att jag vänder upp och ner på vårat hem. En fridfull jul glider in .
Har nog aldrig haft en sån liten gran någon gång , brukar dom senaste åren ha en liten gran , men så liten som nu har jag aldrig haft , det gick knappt att hänga nått på grenarna , och spiran i toppen kunde jag glömma .Det fick bli en av mina fina fåglar i stället .
Den lilla granen har redan börjat barra så den blir nog inte så lång varig heller.
Jag tog den med stort dåligt samvete , visserligen på ett ställe som den aldrig har kunnat vuxit upp och blivit en stor gran för det fanns ingen plast för det , men kändes så där .
Hm kanske måste skaffa en plast gran , fast jag verkligen inte vill ha en sån , Hm 
Tomten med grisen är obligatorisk på vårat julbord sen barnen var små .
Önskade att det var enda grisen som skulle finnas på det bordet .
Den trearmade ljusstaken hittade jag i min farmor Gertruds källare efter att hon hade gått över till andra sidan ,den var trasig men min man lagade den .
Jag hittade en lika dan på loppis för nått år sedan , så nu har jag två till vårat julbord :)
Jul bonaden med alla tomtar på , barn som räknat tomtar i ren nervositet inför julen , har det vart här :)
Pappers tomtar på rad , gör också våran jul .
Dom kommer också från min farmors släkt.
Så mycket härliga minnen dom gamla sakerna ger mig .
Från försvunna människor som funnits här på jorden .
Önskade att jag kunde samla allihopa runt mitt julbord.
Och kanske det just så det är , att dom samlas här runt mitt julbord :)




Ett till konstverk från min Line .
En liten söt ängel , den hänger i min lampa hela året runt .
I bakgrunden syns ännu en ljusstake , från min farmors släkt .



Hittade den här i min julkartong ?
Vet inte riktigt vad den kommer ifrån , men tror att det kan ha setat i någon julgrupp.
Ett renhorn med bjällror

Lines pepparkakshus från förra julen , tycker att det är en av de finaste pepparkakshusen jag vet .
Hon var förvånad att jag hade sparat det ?
Det är just sånt här som jag håller mest kärt av alla mina saker i livet .
*
Hade lagt in kort och skrivit en del om dom , när dom bara försvann ????
och då ska ni veta att jag hade faktiskt sparat det också .
Som tur var det inte ett sånt där låååångt inlägg som jag hade skrivit .
Som försvann.
*
Nu ska vi ge oss ut i den blöta skogen jag och mina fröknar .
Vilken hemsk tråkig vinter , vad har hänt med vädret ?
Var inte alls så många vintrar sedan som jag motionerade mest hela tiden mina hundar då med sparken ,nu har jag inte ens kosta på mig en spark eftersom dom senaste vintrarna har det inte gått att åka :(
Har inte ens behövt sätta på mig termobyxor än , här använder jag mjukis byxor med regn byxor utanpå. Och till största delen power boats .
Mycket märkligt !
*
Ha en fortsatt fin väntan på Julen .
*






Inga kommentarer: