onsdag 1 januari 2020

Nyårsdagen 2020


Några foton från Nyårsfirandet på Sälgringen .
Vi fick trevligt sällskap av familjen Kullman , och äta den obligatoriska Tacos maten på Nyårsafton.
Tror det är nått som hängt med ända sen vi flyttade in på Sälgringen .
och det kommer troligt att fortsätta .



Man måste passa på att ta kort på hon som inte vill ha nått i håret .
Men det åkte ur ganska fort den lilla tofsen 
(min dotter Sabina var lika dan när hon var riktigt liten )




Hade hoppas att mina Ameryllisar skulle hinna slå ut innan nyårs dukningen .
Men icke !
Jo då några har jag haft utslagna under julen .
Men här var det några vita som jag ville ha på nyår .
Och långa och gängliga ??? vet inte vad jag gör för fel ? sett såna som har kortare .




Majken tog ett prat med männen !











Nu går jag hem mormor !


Nyårskvällen 

I soffan sovandes/slöandes blev det .
Tittade på Grevinnan och Betjänten , men i år drog jag inte ens på munnen !
Tänk vad jag skrattade dom första åren jag såg det .
Önskade man kunde fånga den känslan igen !
Men vi var vakna alla tre vid tolv slaget och skålade !
Hundarna och katten tog tolvslaget och smällandet med ro , tack och lov.
Vilket som vanligt var smällande och inte bara på tolv slaget .
Läste en tråd på Fb , från Grängesberg , och oj det finns verkligen människor här som inte tycker om djur , som verkligen inte har någon känsla för att levande varelser mår dåligt av att det smäller .
och säger det rakt ut ?
Så ledsamt :(
*
Vi var vakna och såg filmen 
Chocolat
 Riktigt bra tycker jag .
Sällan jag hittar nått jag gillar .
Så sent blev det in på nya året , och jag tog en av mina enda sov morgnar ok det blev ju nu den första på det här året :) idag på Nyårsdagen .
*
Idag är det vilo dag inför nya året som är här nu .
Jag läste mitt bloggande för igår om året som gott och ja det är precis så det har vart , MEN , jag måste börja se det positiva i livet nu , och låta dom delarna vara dom som kommer fram mest . Och låta dom dåliga liksom bara glida med där bredvid .
Tills dom kanske bara bleknar och försvinner 
Och klart man måste ta fram det man inte mår bra av , självklart , men som sagt det borde inte få vara det som tar över ens liv.
*
Nyårs löften ?
Nä det ska jag inga ha ;)
Men !
Flera saker jag inte vill ha med i mitt liv. Sånt som jag inte tycker om att jag gör .
Kan man ha i bakhuvudet att försöka plocka bort .
Tex
Att tänka mer positivt
Att inte glo på Face bok allt för ofta , är ingen trevlig plats jämnt. Jag ser och läser saker där som sänker mig mer än vad jag tror i bland, jag vet att det finns en massa människor som inte når sina själar , och blir känslokalla,  men jag vill inte se vad dom gör .
Att inte se det jobbiga i allt man ska göra , försöka vända det till nått bra i stället .
Att inte bara prata om en massa negativt 
Att inte prata illa om människor 
Att inte stoppa en massa dåligt i hålet i mitt ansikte ;)
Att ta tag i saker som behövs göras ,inte skjuta det framför sig hela tiden . Utan bara ta tag i det ,gör det !
Några saker att tänka på !
Och inte plocka sönder alla tankar , som tex när man ska iväg och träna , funderar inte så mycket före när man väl är där så funkar det och man mår bra :)
Men börjar man tänka hur jobbigt det är att ta sig dit och köra igenom programmet , då ligger man risigt till, när jag väl är där och satt igång min träning det är då jag själv är rådlös över varför jag inte gör det där varje dag ??
Att kanske inte jämnt tänka så mycket !
Det är nog en av dom svåraste sakerna i mitt liv .
Jag är en tänkare !
Men mår nog bra av att bli lite mindre i det .tänkandet !
*















Ena dagen , kommer inte ihåg vilken det var ?
Med snö .
Sen igår nästan bart 

Var fantastiskt fint sken med solen framme :)







Znö 
har fullt upp hon vallar oss.
Här mitt i en vändning när hon måste kolla mig .


Sen full fart till Jörgen & Pennie 


Här kommer hon igen !



TillOchMed  Pennie måste kolla vart den där söliga människan tog vägen .






Hon får då motion 





Pennie i fin päls nu 
Men nu ska dom ta sig in i löp så den är snart ett minne blott .
Men ! dom fäller inte ur helt med maten dom här hundarna äter  :)
Sämre med hundarna som fick foder 
*

Sån sorg att Pennie måste vara i koppel .
Hm ?
*






Tung hundar :)
Men här nedan sa jag till Pennie , dra in tungan !
och då gjorde hon det :)
Bra tränat va ? 
Nädå klart jag inte tränat in det 



*
Nu ska jag fånga dagen i vila !
TillOchMed Pennie vilar .
Sista dagen före vardag .
Upprepar det ofta känner jag ,är lite jobbigt att tänka vardag igen !
Men det ska gå .
:)


Inga kommentarer: