fredag 27 december 2019

Efter Julen

Så här efter Julen .
Känner jag mig tom , jag känner hur stressen smyger sig på mig igen .
Det gör att jag förstår att jag verkligen har fått vilat dom här lediga dagarna.
Men !
Nu kommer alvaret igen !
Verkligheten .
Lite panik känsla över vad jag ska göra med min vardag , om jag över huvud taget orkar ta tag i den ?
Inte riktigt än , nä det är lite ledigt och vila kvar , men ! det börjar liksom pocka på den där verkligheten .
Vill en del , jo så är det ,ser sånt som jag skulle vilja göra , men i samma "mening" kommer känslan av otrolig trötthet in igen , trodde att jag kommit förbi den känslan ….men det har jag inte .
Lusten till att göra saker /ting daler igen , den som liksom kommit upp mer än bara över ytan.
Sjunker ner igen .
Varför får jag panik känsla när jag tänker på allt som finns i mitt liv ?
Allt det som någon måste ta tag i ?
Min lust till livet är svår att behålla ,min ork är otroligt svår att få ligga kvar .
Jag blir t.o.m trött av att se disken på disk bänken ,så där super trött .
Jag som alltid bara gjort saker , har nu ett motstånd som känns som om det är ett berg att bestiga .
Enkla saker , som bara att mata fåglarna ,gå ut med hundarna ,plocka undan saker i hemmet allt sånt där som finns omkring mig känns idag som om jag aldrig mer kommer att orka ta itu med …….
Jag vill bara vila !
Men tyvärr fru Jansson / Smedbakken går inte !
*
Väntar !
Fortfarande på att försäkringskassan ska betala ut pengar till mig .
det är också ett stort problem i mitt liv , att man måste ha ångest inför att få några pengar att leva på .
Tänk om jag levt själv !
Då har jag inte kunnat betalt räkningarna den här månaden .
Jag hade kunnat få mat , eftersom LK betalade ut ob och sjuklön i efter hand.
Men räkningarna hade hopat sig över mitt huvud .
Och eftersom det idag endast är en dag i arbete på fk , om dom nu jobbar alls idag ?
Så kommer helgen igen ,
Och någon utredning fix från fk med mina utbetalningar kommer knappast att ske förens i början på nästa år i bästa fall .
Suck ! 
Måste jag säga .
*
Men jag ska inte gnälla :)
*
Såna omkring mig som har det så mycket sämre !
Som verkligen har nått att gnälla över .
Så ryck upp dig människa !
*
Såg gamla foton på mig vid min mor igår
Oj den där människan på korten vad jag förändrades genom åren , upp och ner .
Man såg riktigt när jag hade mindre bra perioder .
Hela jag såg ner gådd ut .
Men sen kom det perioder där jag såg så pigg ut och super lycklig ,och vacker,
 ung och vacker .
Min mor var mycket vacker när hon var ung .
Livet är inte snällt mot människan .
Tänk om man fick spara den tiden med sin kropp som man tyckte mest om , inte tiden runt om , utan tiden med min kropp.
Sån otrolig fart jag hade , och en sån otrolig glädje till livet , älskade att göra saker , gjorde en massa med en sån kreativitet .
Om jag fick den känslan tillbaka ändå !
:)
Men så är det ju inte , nej narturligtvist inte :)
Så bara att göra det bästa av situationen.
Men ja visst är det så , och utseendet är inte det som betyder mest här i livet , nej absolut inte .
Men känslan inom än.
Jag behöver få lite av gnistan från förr i min kropp igen .
Det har aldrig varit så lite gjort /fixat runt mig som det är nu .
Och kanske det är just så , att eftersom jag strävar och längtar efter att få tillbaka den där känsla , så kommer den inte att komma .
Jag pressar min kropp mot nått den inte vill just nu .
Så det blir bara ett bråkandes mellan det jag önskar och det jag förmår.
Kanske jag bara måste luta mig tillbaka och vänta !
Vänta!
In mig själv , låta mig komma ifatt .
Men Vänta ! är inte min sak här på jorden .tyvärr , ska det ske så låt det göra det direkt .
Men !
Förr har jag lugnt kunnat lutat mig tillbaka och väntat , för det kom alltid tillbaka , den där härliga ,att vilja allt !!!! känslan .
Men ?
Nu har jag haft det här läget i över ett år ...trodde jag var tillbaka här strax före Jul .
Men det har liksom fallet tillbaka igen .
Så nu börjar jag bli rädd att det aldrig kommer tillbaka !
Att vilja allt känslan !
*

Försöker gå igenom mina foto mappar ,och slänga bort sånt jag verkligen inte behöver spara.
Så otroligt många foton .
Och oj vad mycket vackert jag har fått uppleva och sett i livet ,
Så mycket tack vare mitt fotograferande.
Som jag får uppleva allt omkring mig på ett speciellt sätt.
Man ser världen ,kanske jämn förelsevist som genom ett barns ögon ,eller kanske mer som en tonårings. Min "konstnärssjäl" ger mig också mer av allt omkring mig .
Så glad att jag började fotografera .
Men 
Det finns ju ofta ett men :)
Jag har såååååå mycket foton så jag vet inte hur jag ska komma igenom dom , och hur jag ska kunna ta vara på alla dom jag tycker mest om ,på något bra sätt ?????
Frustation över det måste jag erkänna .
:)


Min vackra Bröllops bukett.
Som min blivande man själv beställt :)


Vackra Nora 


Guldtimmen i Rättvik 
Vilken otrolig  sommar det var 
Kommer jag troligt aldrig få uppleva igen , solnedgången var magisk


Har massa foton där ifrån som jag är så rädd om :)



Fina platsen i Korsån
Vilken natur 


Min vän i Korsån`s natur som ser ut att vara ett natur väsen :)



Och hösten efter den där sommaren som var otroligt het , vilka färger !!!
*
Har nyss pratat med en vän , som har det lite som mig , var ett skönt samtal :)
Det är såna
vänner som gör dagen bättre :)
*
Ha en fin dag !
Ni som kan ta vara på allt bra ni har omkring er .
Åter igen ! som min samtals kvinna sa ,
Ta vara på Guldkorna i livet !
Släpp allt det andra som du kan släppa …..
*





Inga kommentarer: