lördag 2 mars 2019

Tänka om

Ja just det ?
Kanske det är just det en sån som jag måste göra
Att lära sig tänka om .
Efter sista kontakten med vården gjorde att jag ännu mindre är glad i våran vård här i Sverige.
Men !
Det som också hände var att jag blev arg ! och det var kanske just det jag behövde bli .
För ok jag har varit utan hjälp från vården när det gäller min psykiska hälsa i väldigt många år , och klarat det ganska så bra faktiskt , så det ska jag göra nu också , jag har verktygen .
Min tanke nu var ju att kanske jag behövde någon utifrån att prata med , för att kanske ändra mitt tanke sätt ? Men det fick jag inte , så nu får jag tänka själv i lite andra banor.
Ordnar sig nog !
Just nu är problemet att jag har svårt att få upp näsan över kanten , alltså att det ska vända så jag får lust till livet igen ,och orken , för även fast jag ibland känner att ja jag vill göra det och det med glädje ,så drar den stoooora tröttheten in och ödelägger alla mina härliga ideer .
Så än så länge så får jag fortsätta att kämpa för att få upp hela mig ovan kanten .
Men ! det ska vell komma .
Synd nog fick jag en väldigt envis förkylning , och inte bara jag utan många av oss i min bekantskaps krets.. som har gjort att jag tappat orken ännu mer , och jag inte kan komma igång med mitt liv igen .
Som gymmet , så ledsen för att jag inte kan komma igång med det , i hela två veckor har jag vart så pass dålig att jag inte tordas ta mig ett tränings pass, nu i dagarna trodde jag att nu är det på väg åt rätt håll , men i morse ! vaknade jag åter igen med slemhosta och dålig smak i mun suck , verkar aldrig ge sig ,kanske all förkylning kom nu eftersom jag ingen haft på ca 2 år :)
Men !
Här är en av lärdomarna tror jag ? Tålamod
Vilket jag har ganska så dåligt av för det mesta.
Och
Det därmed att tänka om ?
Att kanske inte göra en massa varje dag , utan ta en sak i taget , eller som en klok vän sa , bara man gör nått litet varje dag , så blir man klar till slut …
Så ja det är vell min nya melodi.
Och
All hundaktivitet , lite i taget , några saknar träningen i berget ;) och det känns kul .
Men det kommer ta ett tag till innan jag kommer dit .
Har satt ett eget mål , vila Mars ut , sen i början på April komma igång igen !
För min träning i Berget har jag tänkt fortsätta med , för att hundarna tycker det är kul med tex NW träningen , så det kommer inom tid .
För målet med träning hund nu känns att det viktigaste kommer att bli ,göra det som hundarna tycker är kul .
*
Hundarna
Ja tänk att dom där två flickorna är inne på sitt 4 år redan .
 
Tror bilden ovan kan vara vid två års åldern
*
Märks tex i deras lek , förut kunde dom ju härja loss flera gånger om dagen och länge .
Nu händer det väldigt sälla att man ser att dom leker.
Det är vell ett tecken på att dom är lite mer Dam nu .

 
Också ett år eller så gammalt foto
*
 
Dom var som tokar .
Men nu är det lite mer behärskat
*
Artemis Tikarna
Och hon som kom först Fablernas Tummlisa/Flisan
Oj vad jag saknar dom
Vilka tikar , så modiga och så fantastisk tikar , dom hade pondus verkligen , eller vad man ska kalla det för .(kommer berättelser om dom alla på hemsidan inom snart )
 
 
Artemis Alectrona ,Tara
*
 

 
Fablernas Tummlisa
Flisan

 
Flisan
*

 
Artemis Brynhild ,Tilda
*
 

 
Artemis Chimaira ,Tyra
*
Känns konstigt tomt utan någon av dessa tikar .
*
Missförstå inte mig nu
Jag älskar verkligen alla mina hundar som har passerat här i mitt hus , och dom som finns nu .
Men förlusten av det här ledet av hundar känns mycket svårt.
Min saknad efter Tilda är både att inte ha henne mer och att hon var den sista av dom där tikarna .
Det gjorde mig mycket depprimerad ,mer än vad jag själv inte förstod ens.
Och jag tror det är det som jag också håller på att försöka ta mig ur .
Vilket är så otroligt svårt .
Om jag kunde , och jag ångrar inte allt för mycket i mitt liv, skulle jag vilja backa tillbaka och ta en kull på Tilda , så jag kunnat spara en tik efter dom här tikarna , å mitt råd till alla som håller på med uppfödning , om ni finner nått bra , håll i det ...och säkert många som just så gör också .
*
Och ja , jag försökte få tillbaka nått av det här , genom att ta hem Znö , hon är ju ett barnbarnsbarn tror jag det blir efter Tara ,men ? fick då en liten dam som har för mycket nerver i sin kropp.
Jag kan se ibland att det skiner igenom lite av det där som jag gillar , men ! det kommer inte fram riktigt till sin rätt pga av hennes närhet till oro och stress.
*
Nått ska jag lära mig av detta också ?!
*
Ha en bra dag !
 
 
 
 


Inga kommentarer: