måndag 18 mars 2019

Ny vecka.

Snön vräker ner , och tunggått i skogen är det .
Hoppas i alla fall att det är det som det är , annars har jag super kass kondis nu ?
Idag trodde jag att vågen var trasig igen ?
Men va ? ja jag hade gått ner ett par kilon , kanske allt gående jag håller på med nu .
Har verkligen gått 10000 steg och mer om dagarna , inte fredag för då är det städdag och päls/klor dag .Tror dom tycker om en vilo dag i veckan ,dom där fyrbenta.
Vanor och rutiner ni vet , Znö blir så trygg i det , och tror inte Pennie mår dåligt av det heller.
Vi är ut och kollar Rådjuren hon och jag varje dag .
Om hon kan kolla in dom , hon kan stå en bra stund och bara hålla koll på dom .
Önskar att hon inte behövde kolla deras avföring så nog som hon gör ,hm ? men något som hör till tydligen .
Rådjuren har också fått vanor .
Ungefär samma tid som jag ger hundarna mat ca halv sex kvällsmålet , då kommer dom droppandes Rådjuren alltså och ska äta.
I morse låg hinkarna huller om buller på baksidan , någon har gått noga igenom dom på den sista smulan , tur jag bundit fast dom ,hinkarna, i staketet.
Fler anledningar , en var att jag inte får upp grinden på vintern , och orkar inte gå runt , rådjurs maten är tung, så då kan jag bara hiva upp dom med repet, och den andra anledningen är just att Rådjuren bollar liksom runt med hinkarna .
Pennie Rådjursvaktaren .
Hon har dom till en massa spännande , rusar ut genom bakdörren, skrämmer dom , då känner hon sig nog lite tuff, men Rådjuren blir mindre och mindre rädda för dom har nog lärt sig att hon kommer inte ut.Sen kan hon sitta nån stans på gården alldeles still , och låta dom komma fram till hinkarna , ibland sitter hon och tittar en stund , ibland jagar hon undan dom direkt .
Hon blir bra irriterad att vi stör henne när hon sitter så där still och vi vill att hon ska komma in .
Hon sitter så still så även när det är mörkt ute så slocknar lyset , ett sånt där som reagerar på att nån rör sig .Och sen skogen bråttom ut och hålla koll på Rådjuren vad dom gör si skogen .
Där har dom också blivit mindre rädda för oss ,dom ligger eller står en bit ifrån oss och där står dom utan att röra sig .
Tur hon har egna aktiviteter att hålla på med ;)
*
Så frustrerande i våran värld.
Jag försöker komma i kontakt med min handläggare på Försäkringskassan !
Men det verkar vara omöjligt .
Suck 
Så svårt att vara sjuk i Sverige ?
Vad har hänt , varför är Sverige helt i hopp knyten i något ofungerandes.
Och ohälsan blir bara värre och värre .
Jag orkar inte vara sjuk ...jag måste gå tillbaka till att vara frisk, hur nu det ska hålla .
Ja det får det helt enkelt bara göra .
*
Jag har fått små blåa pilar på mina fotomappar ?
Hm vad tusan är det ?
Och jag får inte bort dom .
*


Hittade i mina gömmor ett foto från ishallen Ludvika 
Tror det är Tania som jag ställer .
Och Inge har nog Benson .
*

Inga kommentarer: