fredag 8 mars 2019

En lång körare

Idag vaknade jag igen med känslan av total utmattning !?
Jag som lägger mig på kvällen med hoppet om att i morgon vaknar jag med en vanlig kropp igen .
En kropp som orkar allt sånt där vanligt runt omkring i livet .
Igår hade jag tänkt åka och handla, inte typ pumpa ut mig på ett gym eller nått , utan bara åkt och handlat , men med känslan i kroppen att jag bara inte orkade ens förflytta min kropp ens den minsta lilla bit , så blev det ingen handling.
Tack och lov för ens barn , våran son åkte snällt in och handla åt oss , eftersom min man nu ligger i Influensa.
Och det här gör mig rädd och mycket nedstämd.
Och rörig i mitt huvud ? är det sviter av Influensan ? som jag nu tror att febern är borta , hostig lite grann ,? eller är det utmattningssyndromet som bara skriker rakt ut ?
När man vill så mycket och ser allt omkring sig som borde göras , men kroppen är så trött ,så trött ända in i själen .
Vi som hade gjort en plan jag och min läkare ,kändes helt ok då , men skulle jag börja jobba som idag ? skulle jag aldrig komma iväg , finns ingen ork till ingenting, knappt så jag orkar sitta uppe och knappa på tangentbordet .
Igår när den här stora tröttheten rasade över mig så la jag mig i soffan .
Jag sov i tre -fyra timmar .
Och kände mig lite bättre efteråt , tänkte skriva piggare men kände det var sånt fel ord , pigg har jag inte känt mig på länge .
Det är nu jag faktiskt känner mig rädd
Ja rädd , hur ska mitt liv fungerar om jag inte orkar någonting .
Ska jag tvinga mig runt och göra allt som jag anser borde göras ? eller vad ska jag göra ?
Inga roliga tankar som rör sig i mitt huvud idag .
Dåligt samvete för hundarna har jag också .
Tror att det verkligen  är utmattningen som har tagit över min kropp.
För så fort jag tänker tanken att jag måste nog göra det eller det så tar den i med extra kraft och verkligen gör mig halv svimfärdig.
Nu måste jag ta min trasiga kropp och gå och lägga mig en stund .
Orkar inte vara vaken .
*
En härlig bild att längta till
Line
I Nora
*
 
 


Inga kommentarer: