söndag 17 mars 2019

Massa snö

Ja precis så är det när jag tittar ut nu på morgonen .
Massa snö och mer kommer ner ,
Men ? på nått vis tycker jag om oväder , alltså sånt oväder så man klarar av det .
Kanske för att jag vissa dagar bara vill vara ifred, och i oväder finns det inte många själar ute.
Skönt tycker jag , som slipper gå och kika runt varenda hörn så det inte dyker upp någon hund som Pennie kan skapa sig tokig över .
Så ja jag gillar oväder .
Säger en hel del om min boende situation ,faktiskt , skulle bo nån stans där jag fick vara själv med mina hundar ;)
Det är en mysig tryggkänsla över oväder , man kan också utan känsla av dåligt samvete sitta inne och inte göra nått alls, en vila känsla ,för när solen skiner och det är jätte vackert väder ute kan man inte direkt dra filten över sig och bara vara inne ,i alla fall inte jag , känslan av alla måsten som ska vara så fort det blir vår , ja den skrämmer mig en hel del , att njuta av våren är svårt för en sån som jag .för då är det hundratals måsten , och nuförtiden har jag inte orken till att göra alla dom där hundra sakerna .
Det är då jag vill bo i en lägenhet
Ja precis , för då är det bara inne saker som ska göras , och när man är ute kan man njuta av våren och den kommande sommaren .
men ja jag vet , klart man kan ha det så i sitt hus också.
Blir att tänka på min farmor och farfar , som inte kunde bo kvar i sitt fina lilla hus för att det var så mycket att göra i trädgården och ingen av dom orkade längre ?
Ja kan man tycka , gräv igen landen ha bara gräsmatta , dom hade bla ett super stort jordgubbsland :)
Älskade deras jordgubbar , man fick gå och plocka själv ibland , eller ibland när man kom dit hade farmor och farfar plockat stora bunkar fulla av jordgubbar , och man fick äta massa , med socker eller mjölk, grädde fantastiskt minne , men ja jag fick ont i magen ibland ,men lika gott nästa gång älskar verkligen Jordgubbar .
Men ja dom hade allt kunna grävt igen det .
För dom hade kunnat bott kvar där i många år till .
Ibland konstiga val man gör .
Så nä jag blir vell kvar här tills nån får bära ut mig .
Men jag kan minska på kraven i min trädgård.
Samtidigt ! måste jag säga att det är en lisa för själen att böka i jorden .
skönt att gå runt och små pula i trädgården .
men släppa en massa krav så blir det bra :)
*
Nu ska jag åka skidor med dom otroligt duktiga skidåkarna .
På Tv
Vilka människor , vilken styrka , är så avundsjuk så jag blir grön :)
Jag som har full sjå att tugga mig fram i snön i skogen några timmar om dagen .
Men till normal ork ska jag allt ta mig igen .
*
 


Inga kommentarer: