tisdag 26 februari 2019

En dag igen !

Idag blir det nog en hel del gnäll i den här Bloggen , så orkar ni inte läsa sånt så VARNING !
;)
Vaknar med känslan av mycket nedstämd het.
Hade tänkt kommit igång med Gym träningen den här veckan , men ! jag är fortfarande riktigt förkyld, så bättre att hoppa ett tag till än att det ska bli nå tok .
Men !
det gör mig riktigt nedstämd.
Känns som jag nu står och trampar , och det mycket beroende på min "influensa" , läste om hur man skulle tänka vid träning när man är sjuk , och har man kvar i halsen känningar så ska man inte träna , visserligen hårdträning? men för mig är det hårdträning den som jag gör , jag är trött och genom svettig efter en timmes pass , så jag får försöka tåla mig .
Får gå i stället , igår gick jag ca 18000 steg , kändes så bra , och kommit igång med LS igen , måste ha den för att hålla lite koll å vad jag stoppar i mig annars bär det allt iväg .
Så ska försöka ta samma steg idag också .
Jobbigt att komma iväg på promenad , men när man väl kommit igång så är det skönt , och efteråt toppen känsla att man gjort det och trötta nöjda hundar .
Ska också göra lite enkla rörelser för ryggen , för jag känner av den nu …
*
Man har ju läst om människor som har jätte problem med Försäkringskassan , sånt gör en lite nervös , och som nu inte hört nått från dom och inget nytt på mina sidor på deras hemsida heller ,och enligt deras utbetalnings plan skulle jag få pengar idag ? men icke , så jag det gör en lite nervös allt ,
Inte fått nått sjukintyg hemskickat sedan sista Läkar besöket heller ? hon skulle skicka det för att hon inte lyckades vara vän med data programmet och fick inte ut det när jag var där , typ en vecka sedan nu ? , och man kunde skriva ut det sa hon på sina vård sidor ? men där hittar jag det inte .
Så nu fick jag ringa Vårdcentralen och väntar nu på att dom ska höra av sig .
Allt sånt här gör ingen nedstämd människa friskare :(
Och när jag ringde Försäkringskassan fick jag sitta och prata med en "robotröst"men vad tusan ?
Det gjorde mig både arg och mycket irriterad ,vilken skit ide`
och dom höll på med mitt ärende nu ?
Ok ?
*
Och inte nog med det , borde kanske inte skriva det här förrens jag lugnat ner mig .
Men , tydligen har min remiss som blev skickat till Psykiatrin kommit tillbaka med att det inte kunde typ bevisas att jag hat Bipolär sjukdom ???????
Hur tusan kan dom bedöma det på en remis från en läkare som typ skrev att jag var nedstämd ?
Vilken skit vård vi har i Sverige .
Skulle man inte ta in en sån människa som jag på ett samtal och bedöma där hur man såg på det ?
Annars ha rju ändock en allmän läkare bedömt det ? genom hennes ord , helt knäppt.
Men strunt i det !
Jag har hittills i mitt liv lyckats få livet att fungera ändå utan vårdens hjälp så jag får vell fortsätta med det , och i mellan åt kanske vara tvungen att vara sjukskriven ett tag .
Men trist känns det , hade ett litet hopp om att få lite feedback av dom som ska förstå sig på såna som mig , och jag har ju inte hittat på det själv ,min Diagnos, när jag fick den hade jag i mååååånga år inte riktigt kunna tagit till mig den , och det säkert utav  min egna envishet skull , att jaja dom får vell kalla det vad dom vill men bra mår jag ju inte …nu på senaste åren har jag äntligen kunnat tagit till mig diagnosen , då tycker någon som läst en allmänläkares ord bedömt utan att möta mig att jag tydligen inte är Bipolär , att en läkare för ca 18 år sedan en psykiatriker tror jag han är/var gjort den bedömningen spelar tydligen ingen roll , för det står inte i min journal, eftersom det är troligt i pappers format ...och syns ingen stans.
Ok
Men nu får jag släppa det här och bara gå vidare med mitt liv , jag orkar inte stri om någon sådant, verkligen inte .
*
 


Inga kommentarer: