lördag 9 mars 2019

Att vända tanken

Sovit hela natten :)
Bara det är ju verkligen oj vilken början på den här dagen :)
Jag försöker undvika att tänka på sånt jag bör göra , och låta bli måste ordet så gott jag kan .
Man ska ju säga till sig själv , jag vill ,som tex jag vill diska för jag vill ha ren disk ,eller jag vill gå till jobbet för jag vill ha pengar att leva på ;)
Så hitills har jag klarat mig från den stora utmattade tröttheten.
Man får ändra på sitt liv .
Som igår en kär vän bjöd mig på Lunch på måndag .
Och ja det låter så mysigt.
Men
Jag får helt enkelt säga ja kommer gärna om jag vaknar med rätt sätt i min kropp.
Alltså att jag inte vaknar med en sån där stor trötthet , för då kommer jag ingen stans.
Så hur gärna jag än vill får jag nu boka bort även en massa saker som jag vill.
Jag har nyss lagt ut att Lb träffen den 16 Mars som jag hade ordnat här i Grängesberg.
Tyvärr måste ställas in .
Med blandade känslor förstårs.
Jag vill gärna så kul att träffa alla Lb människor och Lb förstårs :)
Men bara att tänka på det gör mig genom trött.
Så tyvärr , jag hoppas jag blir bättre längre fram mot våren .
Annars blir nästa Lb träff mål i Hedby .
Så ja för att kunna bli frisk måste det nu väljas bort en hel del sånt som jag verkligen vill .
Och ta vara på det som är mest viktigt .
Satt och tänkte på mina årliga storstädningar som brukar ske nu till våren .
Jag verkligen har vänt upp och ner på hela mitt hus , och lite rust på det .
Men ?
Frågan är hur skitigt kan det vara , ja efter en vår haha brukar det kunna vara rejält skitigt.
Men man städar ju undan eftersom ????
Så om värdering av det också , jag behöver inte skura väggar och tak , jag är nog den enda som ser att det är gjort , och den enda som blir trött och slut efter allt arbete som jag vill göra .
Jag menar , jag storstädar vårat hus en gång i veckan , och dom andra dagarna gör jag vanliga städningar , så hur lortigt kan det bli .
Fönster , ja visst dom bör ju tvättas , och sätta upp gardiner ,men det kan ju vara rätt inspererande.
Ja inte själva tvätten , men nya gardiner brukar lyfta livet lite.
Så ja man gör det som bör göras inte en massa annat jobb som tar musten ur en för att det ska ske .
Så mycket omvärdering blir det :)
Tack för Bävern åter igen ,att njuta av livet på ett lättare, måste bli i livet framöver .
*
Nog om det !
På måndag fyller mitt minsta barnbarn 2 år.
 
I morgon ska vi fira henne

 
Här är hon på dopet


 
Hon är en liten buse :)
Så mycket spel i dom ögonen .


 
Så liten nästan ny född

 
Nu lilla goding.
*
Nu ska jag pilla lite på min Hemsida ;)


Inga kommentarer: