måndag 4 mars 2019

Känner mig sliten

Ja då tog jag en vända till med influensan.
Och jag trodde att ok jag har ju redan haft den så nu borde det bli lättare !
men se nä
Så blev det inte nu fick jag den etter värre.
Jag beundrar dom människorna som fortfarande går med ett leende på läpparna och är snäll och bryr sig om andra fast dom har värk i kroppen .
Men! om jag blir tokig av värk , hade det i typ två dagar , det gjorde lite skillnad med värktabletterna jag tog men inte helt ,var tvungen att gå upp och vandra omkring för jag hade sån irriterande värk överallt .
och jag måste erkänna att inte tusan kände jag mig snäll eller posetiv någon stans , nä det gjorde jag inte , och tyckte en hel del synd om mig själv ,fast jag "bara" har influensa.
Om jag blir alvarligt sjuk , ja då får jag nog ställa mig framför tåget , för det finns ingen som vill ta hand om en heltids sjuk Rose-Marie .
Vaknar super tidigt , typ 4 -5 och kan inte somna om ,ifall ni undrar ni som jag terrar med spel den tiden på morgonen ,tur jag har lite natt arbetar vänner .
Är kanske för still för att kunna sova hela natten ?
Men hur tusan gör man då ? när man knappt som nu orkar sitta framför datorn ,
Nix inga promenader eller gym här inte.
Ja ja dagarna måste ju gå så jag blir fri från influensan och kan ta tag i mina andra problem som utmattningen tex skit.
Jag han bara tänka i slutet på förra veckan att kanske jag kan jobba halvtid ?
men nä benen slogs ikull på en gång .
Nån /nått vill säga mig att jag måste tänka om med mitt liv.
Eller ?
Ska jag bara inse hur himlans bra liv jag annars har , och inte behöver söka efter en massa nytt i livet utan njuta av det jag har och vara lycklig över det .
Precis !
*
Mina hundar
Ja igentligen Pennie tycker nog att nä nu ska det vilas igen .
Znö hon är en Lb hon vilar när jag vilar , hon håller igång när jag håller igång .
Pennie suckar mer
Nu just nu roar hon sig med Znö´s kycklingsskrov.
Ja precis Znö vill inte ha , har försökt med det ett par gånger men det slutar alltid med att hon lämnar sitt och Pennie tar det .
Jag har även provat att ta in det åt henne men nä .
Så nu har Pennie ätit upp sitt , och har nu grävt ner Znö´s för mörning och kanske hon faktiskt inte orkar äta upp det .
Jag erbjöd Znö foder men det ville hon inte heller ha .
Jaja liksom matte behöver hon hålla igen den där Znö så det gör inte så mycke .
Men bra att Pennie har nått att hålla på med ett tag , då kanske hon kan vila med mig när jag snart måste lägga i kull mig .
*
 
Ett kort på cooliga Tai
Vilken härligt lugn och säker hund.
inget som tog ner henne .
*
Ja nu har jag vräkt i mig tröste gott hela helgen , så jag bara jäser ,tjockare och tjockare , och mer socker beroende än någonsin.
Hm det är verkligen en riktig drog detta vita socker .
Men nya tag .
Det är ju så ! att bara man minskar ner det genom att ok äta lite i viss mat , så tappar du suget direkt .
helt härlig känsla var det , jag kunde sitta på kalas och typ ta en kopp te och en kaka :)
Utan att känna att jag skulle kunna döda för mer .
Jag kunde sitta bredvid min man när han åt choklad utan att känna ett sånt sug så jag blev arg ,igår kände jag tom lukten av choklad ,helt sjukt är det .
Och jag slutade att gå och glutta i matskåpen också …
Började inte dagen med att tänka på mat .
Underbar känsla !
Sååå
Dit ska jag igen för man mår så bra , så nya tag ,men vore jätte tacksamt om jag fick bli frisk också .
saknar mina låånga och raska promenader .
Men dom kommer igen :)
*
Tittade till Pennie , tänkte hon skulle komma in ,men nä du :) hon huker sig när jag öppnar dörren allt för att visa att nä vill inte in jag mörar ju kycklingsskrovet .Och håller koll på vad grannarna gör .
*
Znö har legat under data bordet mitt sedan hon hit kom ,när jag sitter där , och ibland när jag inte är hemma tryggt , men genom åren har hon ju blivit lite större ? så nu ser jag snart inte skärmen , och mina armar känns för korta , för att hon ska kunna få plast måste jag ju sitta längre ut .
Tur jag inte hade en hane ?
Då vet jag inte hur jag skulle lösa det .
Ja ni kan ju se bilden framför er haha
Brukar försöka skynda mig och skjuta in stolen innan hon lägger sig , men ni förstår ? när hon sen tittar besviket på mig med sina snälla nalle ögon ja då åker jag vell ut på min plats igen .
Allt för dom där bortskämda djuren :)
*
Nu ska jag proppa i mig lite piller igen , så jag orkar med mig själv .
Men ?
Tänk hur tusan gjorde dom förr ? inga piller
Då var det bara att rida ut det , eller dö om man inte orkade.
Vi har det riktigt bra !
Mata in det i huvudet som en mantra så blir det säkert bra :)
*
Tittade på Vasaloppet igår mellan slumringarna , så himmlans imponerad av dessa duktiga människor.
Vilka krafter .
Så avundsjuk :)
En man var nog närmare 70 och mer , men såg så otrött ut , men det är ju dom där kraft människorna från förr , när dom är borta ? vad gör vi då ?
Dom där Männen och Kvinnorna som kan en massa saker ,och som orkade göra en massa saker , och vill göra en massa saker ….vad gör vi när dom inte finns.
Hur kommer världen att se ut ?
Med människor endast vid nån form av dator .
Undrar hur dom människorna kommer se ut ?
Som våra nördar nu för tiden ? eller ?
Nått at funderar över .
*
Ha en bra dag ! 
 
 


Inga kommentarer: