torsdag 7 mars 2019

Ta skörden nu

Ja just
Att ta vara på det man hitills har sått ?
Hur tänker jag nu
Ja igår hade jag och min vän i Hedby ett av våra lååånga samtal .
Finns så mycke att ventilera, i alla fall ur mitt huvud rasar det ut en massa , och jag är så glad att hon min vän i Hedby hänger på och tänker runt i kring mina tankar hon också .
Hur bra som helst kan det bli , men ;) hur knäppt som helst också haha
Har haft fler såna vänner genom livet och dom är så bra för en människa som jag som har så mycket tankar som behöver ur mitt huvud och ut och vända och vridas på.
Om jag inte hade såna vänner ?
Undrar jag vart mina tankar gick iväg då
Men ok en del kommer ju ur på ett sånt här ställe som min Blogg.
Och det är bra
Känner jag ;)
Men åter igen till dagens fundering eller den var på börjad redan igår .
Nu när man passerat 50 strecket .
Har man varit med om så mycket i sitt liv  .
Både Fysiska och Psykiska
Och nu fått livet att vara så här som det nu är
Och ja
precis som jag började inlägget med att det nu är dags att njuta av det man gjort sitt liv till
Visst det har jag allt gjort tidigare också
Men
Jag har hela tiden drivit vidare ,med den där piskan lite vinande där bakom
Som om man fortfarande måste nå mer och fler mål
Men vadå ? kanske nån tycker , klart man ska ha nåt som driver en ,jo självklart ska man det , men på bra sätt ,eller att man liksom oj nu snubblade jag över det här och det var ju ok .
Men inte för att att man har nån piska efter sig och måste .
Och
det är ju inte säkert att det passar alla förstårs ;)
Utan det här är nått jag har börjat tänkt på
Vart är jag i mitt liv ?
Är det ,det här som kallas 50 års kris ?????
Kom jag helt plötsligt på haha
Men kris är vell fel ord kan jag tycka .
För jag har kommit till en bra punkt i mitt liv , och jag älskar alla tankar omkring mitt liv.
Mitt Liv
Jag blev Gift till slut :)
Efter 28 år slog vi till , för självklart vill jag vara Gift med den personen som gör mitt liv så bra .
Som jag fortfarande Älskar otroligt mycket och som fortfarande gör mig knä svag .
och som fortfarande överraskar mig med tankar och handlingar som jag inte trodde fanns där.
Och jag beundrar han som kan leva ihop med en sån som mig , och får det att fungerar så bra .
Vi har barn tre stycken , som vuxit upp till människor som jag tycker är så bra , dom är så bra på så otroligt olika sätt och dom är omtänksamma om varandra och om oss .
Älskar dom alla tre
Mitt äldsta barn min dotter , har också förgyllt våra liv med två små underbara flickor, som jag är så glad att jag får vara med och uppleva deras liv .
Vi har ett hem , som fungerar precis som det ska , ett hem som ger härlig energi att vara i .
Vi har ting runt oss precis så mycket vi behöver ,
Att älska saker ? ja om dom ger en nått bra i livet , som våran Husvagn 70 talaren , den tycker jag så mycket om ,för den ger oss möjlighet att komma bort lite , att släppa vardagen när man tröttnat på den .En bra bil , som tar oss dit vi behöver på ett säkert och bra sätt ,nuförtiden har jag inte ont i magen när jag ska hem efter natt arbete i vinter tid ,bilen tar mig hem tryggt och säkert ,så nöjd med den .
Och mina djur som jag Älskar så mycket, som också förgyller mitt liv, och får mig att motionera, vilket jag troligt inte skulle göra om dom inte fanns, dom har gett mig mycket huvudbry också genom åren men det har vell hållt igång min hjärna .Där har jag nu också börjat släppa lite , som jag ska skriva om längre ner .
Vi har jobb att gå till både min man och jag .
Vi har människor omkring oss om vi vill ;)
Allt detta och lite mer , räcker för ett liv att må bra av .
Så som jag började inlägget med , dags att skörda :)
Och
Bara tanken på det gör att jag blir lugnare och kan bara njuta av mitt liv .
Älskar insikten !
Tack till Bävern i min meditation :)
*
Sällskaps hundar !
Mina första hundar som tex Ungerska Kuvazsen , Toppy.
hade jag ju som sällskaps hund, jo jag gick en kurs eller två med han men men la inte så mycket energi på det ,utav olika anledningar , ni som känner igen rasen förstår säkert ganska så direkt varför ;).Men i övrigt så var det ju mina vänner , mina fyrbenta vänner .
Och ,jag kommer ihåg det som fantastiska upplevelser att ha en sån vän.
Nu för tiden har det blivit så mycket av at sysselsätta sina hundar , så man glömmer nästan bort att vara vänner , dom är så slut och trött efter alla aktiviteter så dom bara ligger som päls högar runt om ???
Eller , jaja , det här är också nått som kan diskuteras i det oändliga .
Hundar vänjer sig så otroligt snabbt i livet man bygger upp runt om dom .
Som om man ligger i och tränar , har haft flera år nu som jag sprungit in och ut med mina flickor , på det ena och det andra ,dom förväntade sig att så fort jag slog upp ögonen så gällde det att vara på span för helt plötsligt bar det iväg .
Dom stod liksom på tå och väntade , och inte var det bra för en sån som Znö , å inte så bra för en sån som Pennie heller kan jag tro,
Lagomt är bäst , en av många människors svåra lärdom att lära sig , lagomt , och sån är jag .
I mångt och mycke.
I början på året så fick jag någon form av utmattnings syndrom .
Ja det sitter i än , min kropp blir trött utav bara tankar på att göra en massa .
Så jag drog ner på en massa , sa ifrån mig kurser ,drog in på träningar hund osv.
det tog ett par dagar innan Pennie slutade flyga upp så fort jag visade mig eller kom för nära ytterdörren , hon markerade kopplen ett tag också, Dom fick sina motionerings promenader till stor del i skogen ,Nån gång lite NW .
Och det blev så lugnt
Ja det blev så lugnt inga stressade hundar som for omkring .
ja Pennie har ju en massa studs i kroppen flera gånger under dagen , när hon ska ut på sin gård , när man ska ut på promenad osv hon är en sån bara . men inget stress.
Znö blev att kännas lugnare .
Nu blev det så olyckligt så jag typ haft influensa i tre veckor .
Så flera av dagarna har dom fått roa sig på gården .
Och resten av dagen har dom latat sig med mig .
Men
Dom har liksom trillat in i detta också , och verkar vara super lugna .
Tänk ?
Om man kunde verkligen veta hur dom verkligen ville ha det .
Som Znö hon kanske är en soffpotatis :)
Å om ja visste, men vilka underbara varelser, som ger så mycket , och dom anpassar sig så bra .
På gott och ont i våran hemskt elaka värld.
Men sån underbar indevid ….
Så nu kommer mina flickor få en mer sällskapshunds anpassad tillvara.
Med aktviteter som jag kan se dom uppskattar .
*
Nu kom den stora tröttheten in , säkert bara för jag funderat över om jag som är lite bättre från influensan borde åka och handla. Hm så nu måste jag vila lite så jag sen kanske kan handla , om jag inte sa det ? så har nu min man fått övertagit Influensan …..
*
 
Små sago väsen i Hedtjärn
Sommaren 2018

 
 
 
 


Inga kommentarer: