måndag 18 februari 2019

Följare

Såg nu utav en händelse att man kan se i själva inlägg platsen hur många som är ut och läser på min Blogg ???
Det visste jag inte .
Är ju aldrig någon som lämnar nån kommentar, så jag tänkte nog allt att jag var mycket själv på den här Bloggen :)
Men kul då att någon kikar in här ibland.
*
Igår gick svidningarna i halsen över till mycket ont - så jag blev lite rädd av det , har haft halsfluss en gång i mitt liv och det var inte skoj ,så kroppen kommer också ihåg och blir lite rädd när känslan liknar det .Men nu idag vaknade jag med mest heshet istället och genom förkyld men ok det kan man leva med , och feber huvudvärk , matt i kroppen .
Min man har nu också fått det , konstigt annars så som vi pussas på varandra om dagarna :) :)
 
Vi har verkligen inte vart sjuka på ca 2 år ?
Undrar vad det här var för en arg bacill som dök upp.
För i den närmaste kretsen är det ingen som är sjuk ????
Vi har tagit ingerfära shot i ca 2 år dagligen , och det har bara dykt upp lite känsla av förkylning men försvunnit lika fort igen ,men nu fastnade det ordentligt.
MEN !
Idag tänker jag inte gnälla.
Läste ett inlägg om en familj som ett av barnen fick Leukemi , när man läser sånt så har man inget att gnälla över, ingen som inte vart med om nått sånt kan förstå hur tufft det måste vara, och ens barn !
Den här flickan verkar som om hon klarat sig , läkevården såna här gånger är ju verkligen underbar.
Det som jag har går över , och det som inte går över kan man leva med.
Så nu ska tankarna vändas , posetiva tankar måste fram.
Tankens kraft är mycket stark!
*
Medans jag ligger här mest på rygg , och låter sjukdomen härja färdigt i min kropp.
Så ligger jag och funderar över tex mina hundar och träning …
Och hur jag ska kunna vända den dåliga trenden som smygit sig in i mitt liv med dom .
Den största delen handlar om när jag ska ta dom på promenad.
Annars funkar ju det mesta ganska så ok .
Men
Pennie som är verkligen rädd för andra hundar , om det till stor del är mitt fel , att jag har påverkat henne med min rädsla att möta en hund och inte orka hålla henne om hon går igång och blir tokig i kopplet , för stark är hon , och ännu starkare när hon blir arg/rädd.
För nu är hon hel kymig ihop med andra hundar .
Tänkte börja BAT träna henne igen .
Vi kom ganska så långt i den träningen , men på avstånd visserligen närmare och närmare men inget möte tordes jag mig på.
Men
Sen pratade jag med en kvinna som ibland har lite klokt att säga ;) min syster
Att tänk om man var rädd för något så där ordentligt och så kom någon på att nu ska du utsättas för det här gång på gång tills du troligtvist vänjer dig ?????
Men
Allvarligt vem skulle vilja det ?
Tänk om någon släpade med mig upp på höga höjder mest hela tiden för att jag skulle vänja mig
Men ! det skulle jag verkligen inte vilja .
För igentligen hon får sin motion dagligen , ja inte nu när jag är sjuk , men annars får hon ju sin motion i skogen och den är ju inte alls dum skogen alltså .
Och nu har hon ju också börjat kunna vara lös .
och hon älskar  ju det .
Hon fungerar på NW träning , för dom flesta hundarna känner hon på mina träningar , och ingen kommer fram, ska vi tävla i NW funkar det också för man är ju själv.
Och när vi är ute på tur med 70-talaren , så har husse henne i kopplet och han är mycke tryggare .
På mina egna Lydnadsträningar kan jag ta henne sist eller först innan det kommer en massa hundar , funkade jätte bra sist jag gjorde så .
Så nä jag tror inte jag ska utsätta henne för en massa konstigheter.
Pennie blir 4 år i år och hon kan få vara som hon är , vi älskar henne precis som hon är , och gå och fundera över hur tusan det kunde bli så här vem gynnar det ? ingen
Znö
Hon är ju också som hon är ,blir lite full i skratt eller vad jag blir , men att jag fick två såna här hundar på samma gång med egna problem , och ja det har dom andra haft också men inte såna problem som gör at vardagen blir lite tuff, har vell varit nån .
Som ni vet har hon fruktansvärt lätt att gå upp i stress.
Men enda gångerna nu under min sjukskrivning som hon blir mycket stressad är när jag ska ta ut dom genom ytterdörren .Annars jo hon blir lite stressad när jag håller på och gosar med Pennie då
måste hon flyga upp från vad hon än håller på med
och komma och tränga sig imellan .
Annars är det ganska så lugnt .
För i vårat hus ramlar det inte in och ut en massa människor heller .
och gör det så ,så är det ju såna som hon känner väl och ja visst blir hon lite stressad av det , men ändock rätt van vid situationen , jag brukar låta dom hälsa om dom vill hundarna alltså :) sen brukar jag stänga en grind i mellan hallen och köket så hundarna får vare i hallen , och det är en vana för dom och jag tror att dom tycker det är ok dom är liksom med fast ingen kan vara på dom och tvärs om med tex barnbarn.
Znö funkar också på NW träning och även tävling om hon får kolla in människorna som är med , vilket kan vara lite svårt ibland.
Hon funkar rätt så bra vid hundmöten , men har vell känt av Pennie och gör lite lika som hon ,därför går jag helst med dom ensamma .
Utom i skogen när dom är lösa och morgon promenad.
Så alvarligt dom får nog nu vara som dom är .
Jag har lagt ner en massa pengar på kurser av alla möjliga sorter men ?
Mycket pengar kastade i sjön faktiskt och ibland undrar jag om det är mest för min egna skull som jag går dom där kurserna för att det är kul att träffa folk med samma intresse.
Och själv slippa hålla i det .
Men jag träffar lite folk på mina egna träningar också om det kommer nån.
Så jag kommer troligt satsa på det .
och göra roliga saker tillsammans med mina fyrbenta vänner .
Tiden rasar iväg och dom här fyra åren vi hitills har haft har verkligen flygit fram .
Så istället för att gå och bekymra sig njuta av tiden vi har kvar .
Kanske det här är en av sakerna som jag skulle tänka om på ,ni vet Bävern , att ha bara sällskaps hundar är ju helt ok :)
*
*
Idag är jag lite orolig.
Var ju till samtalsmottagningen i torsdag .
Kändes så bra att kunna lämna över till den där samordnaren ? det lät så bra nästan för bra för att vara sant ...kände mig så lugn och skön i kroppen efteråt.
För hon samordnaren eller vad det hette ,skulle ordna en läkare till mig som förstod , åtminstonde den som hon trodde funkade bäst i min situation, så jag behövde inte ordna nått ,bara luta mig tillbaks.
och hon visste att min sjukskrivning gick ut den 20 Feb
Men ?
Ingen har än hört av sig , och jag var tvungen att säga till chefen idag att jag inte kommer den här veckan ,och att intyget troligt kommer inom snart .
Hm
Det är sånt här som gör att man faller ner igen , nu när näsan börjar komma upp till ytan.
Så idag ska jag gå och oroa mig om hon kommer ringa eller inte .
Och om hon ordnat läkar tid åt mig så kommer det bli tufft att ta sig dit , med feber och helt orkeslös, och nu tror jag det mesta beror på min typ förkylning den här gången.
Så fortsättning kommer .
*
Hundarna har lagt sig till ro efter frukost och leta upp frukost/godis på gården .
Så nu ska jag passa på och lägga mig lite jag med .
Helt slut ……..


 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer: