söndag 17 februari 2019

Och nu blev det nästa sjukdom ....

Feber och annan form av ont i kroppen ,orkeslös av feber …
Men ? är det någon som vill säga mig nått , Hallå du måste ta det lugnt , du måste vila.
?
Tyckte att jag började känna mig bättre ,piggare , det gick lättare vid promenaderna , lättare på Gymmet .
Kände mer och mer lust att göra nått igen .
Igår när jag var ute med hundarna kände jag hur paniken började krypa på mig.
Nu var det inte bara klimakterie svettningar , nu kände jag skillnaden på feber svettningar också , dom varvade med varandra., jag fick känslan av att nu åker jag på en panikångest och kommer inte
ta mig hem !!!!!
Det är verkligen alldeles nog med klimakterie svettningarna , alldeles nog ,jag får panik över dom i mellan åt, att aldrig känna sig helt fräsch en hel dag , man kan komma nöjd ur duschen och det bara sköljer över en .
Vem tusan kom på att kvinnan skulle ha detta elände också ???? och varför tusan får man det .
Inte många nätter man sover en hel natt nuförtiden , vaknar dyngsvettig …...och kan inte få somna om direkt , älskar dom där korta stunderna som jag fryser , för det gör man ju i mellan svettningarna som ni många vet , när man kan mysa in sig under filtar , så härligt , men ! tyvärr sitter det inte i länge , paniken när det börjar brinna i kroppen och allt man bylsat på sig från tjock tröjor till en massa filtar måste av direkt i vild panik.
Så här håller man på mest hela dagarna.
och på gymmet rinner det va mig ….en handduk är att rekommendera till nästa gång jag dit kommer .
Nu ! känns det som om det tyvärr kommer att dröja :(
Och det gör mig mycket nedstämd.
har knappt missat en ända tisdag eller torsdag sen jag började förra året typ i april .
Men nu kommer det bli fler missar känner jag.
Blir helt slut utav att sitta här och skriva , har plockar ihop lite i köket , och gett hundarna mat , älskar att ha en inhägnad gård , tack och lov för den , så hundarna kan rasta sig själva .
Det är Pennie som glor på mig .
Men Hallå vad är det med den där människan nu då ?????
Så det dåliga samvetet kryper på mig  :(
Men det måste gå ……
*
Så nu fryser jag ,så där feber frysig.
Så ska ta mig ner under filtarna i soffan igen .
Ha en toppen dag !
Jag får vell begrunda detta med alla sjukdomar som kryper på mig .
har knappt varit förkyld på ca två år ?????
Men nu så
*


Inga kommentarer: