onsdag 20 februari 2019

Prillig Pennie

Nu har det tagit ut sin rätt :)
Eller vad man ska säga , nu har hundarna fått varit på gården sedan i söndags.
Och ja jag tyckt det gått riktigt bra och jag tror att det här livet passar Znö.
Hon är mer sansad, lugnare .
Pennie har vell glott lite på mig men insett att nä det händer inget kul idag heller.
Så hon har anpassat sig jodå.
Till min stora förvåning så har det gått riktigt bra .
Hon Pennie har tillbringat tid på sin gård mycket, fast det gör hon gärna annars också.
Funderar på att försöka utöka platsen åt dom eller rättare sagt till Pennie :)
Znö hon är där jag är
Jag har gjort så dom inte får vara på framsidan om jag inte är med , och det är mycket för att jag vill ha en trädgård någon stans , och nu i skrivandes stund så tror jag allt jag vill ha det i framtiden också ;)
Så hon /dom får klara sig med sin baksida.
Får vara ute med dom mera , då kan dom vara på framsidan under kontroll.
Skönt också att inte ha dom på framsidan mot vägen , så slipper folk bli utskällda när dom går förbi , men Pennie skulle älska att skrämma folk och fä .....
Men nä , det får nog vara som det är .
Har aldrig haft så tyst på min gård som jag har nu , mycket sällan som dom skäller , så skulle någon klaga på det ???? ja då vete tusan.
Däremot kanske jag får en anmälan snart för att ingen ser mig ute med hundarna både nu och annars när jag mest går i skogen , men då får det vara så , vet att folk har koll ,en dam frågade mig för några år sedan ,hon bodde i en lägenhet efter örabergs vägen , jag ser dig aldrig med hundarna ??? ok hur ska du kunna se mig varje dag med mina hundar ? om jag går någon annan väg då ?
Ja men sedu dom här hundarna har jag aldrig sett ?? där la jag ner diskutionen  och gick därifrån .
Vissa strider är inte värda att vinna .
Om man tror att något djur far illa då ska man anmäla.
Men från att Pennie är prillig till allt annat haha
Typiskt mig , att hoppa från det ena till det andra .
Men ja idag är hon till och med bussjuk , så eftersom jag känner mig bättre med febern så ska jag ta ut dom på nått skoj idag ...helst en lösvända .
Så se upp alla , som brukar vara på Promillevägen vid tolv tiden ;)
*
Mer kommer kanske senare .
Nu ska jag ta mig till Lasarettet och träffa ännu en ny läkare , som vanligt hoppas jag att denna ska förstå mitt problem ….
*
Ha en fin dag !
Själv är jag en nervknippe just nu går igång på minsta lilla stress , som nu när hunden Pennie kom på att nu ska jag in , och hoppar

på dörren , mina nerver knyter ihop sig som ett trassligt gammal telefon sladd , och jag får ont i magen och hela kroppen reagerar , så mitt problem just nu är detta .
Om någon sa bu åt mig skulle jag ramla ihop .
Ska tydligen sitta i min soffa och på sin höjd sticka lite , men krånglar det så blir jag hispig för det också , så är det får se om läkaren idag kan komma med nått bra
***
 
Min Älskade make
Och en liten Majken
 


Inga kommentarer: