lördag 16 februari 2019

En Födelsedag

Börjar ju bli riktigt gammal ..alltså 53 år . Fyllde jag den 12 Feb.
Blev så härligt uppvaktad av mina nära .
Som om jag skulle ha fyllt jämna år.
Massa Fb vänner Grattade också
Värmer i massor att någon tänker på en
TACK
*
Tänk vad jag varit med om i mitt liv hitills ,så mycket den där tiden mellan 14 och typ 30 år.

Så mycket så jag faktiskt kan luta mig tillbaka lite och känna mig riktigt nöjd.
Pratade med en vän som haft lite lika liv som jag ,med mycke rörelse mycket människor mycke innehåll på både gott och ont.
Kanske man helt enkelt är mättad.
Nu för tiden tycker jag om att parkera mig i soffan och bara glo på tv i sällskap med 
min älskade man .
Skulle inte finnas på kartan när jag var yngre, hade inte ens en Tv innan jag fick min dotter Sabina.
Då förstod mina föräldrar att nu kommer hon inte kunna vara hemmifrån jämt , så dom skaffade mig en begagnad tv , och glad är jag för det , för narturligtvist blev jag att befinna mig hemma mer .
Sen att det var folk där så var det förstårs.
Men genom åren blev det ett annat liv.
Jag har fortfarande ett ganska händelserik liv.
Mycket handlar om hundar på olika sätt .
men också en hel del träning av mig själv och alla möjliga sätt att må bra på
Där
Har det kommit in mer om , att kunna finna sätt här på Jorden som gör att man mår bra.
och nu när jag fått nån form av utmattning , så tänker jag ännu mera på välbefinnande.
*
I morse vaknade jag med ont i halsen , ja mest att det svider i halsen, och känner mig matt ?
Frågan är ju då ?
Är det Klimakteriebesvär ? eller är det feber ?
det är den stora frågan
Hur tusan ska man känna skillnaden på vallningar eller feber hm ?
Var riktigt tufft igen att gå den korta morgon promenaden .
SUCK !
Måste jag få säga ,jag som dom sista dagarna ja sedan meditationen i måndags
Har känt mig så mycket starkare och piggare ,kunnat gå dom längre promenaderna kunna varit på Gym utan att bli helt slut
Känt mig sååå glad
Men
Nu är det lågt igen
Men bara Rida ut det här också
*
I torsdags träffade jag en människa som faktiskt verkade förstå mitt problem :) :)
Helt otroligt underbar känsla att få prata med någon som verkligen verkar förstå.
det händer mycket få gånger i mitt liv.
När jag ska försöka förklara hur jag mår , kan jag få till svar många gånger
Jamen så känner jag/vi också ???
Javisst dom flesta människor mår självklart dåligt någon gång klart det är så.
Men kanske inte så ofta och intensivt som jag gör ?
Och gör dom det , så har dom ju samma sjukdom som jag .
Det är som när någon ska berätta om sina sjukdomar tex om att dom har mycket ont någon stans och den som dom  pratar med säger, men så har jag ju också ,inget märkvärdigt med det ?
Hur mycket hjälper ett sånt samtal?
Det gör att man slutar försöka förklara
Skulle som sagt vad vara lättare om jag brytit ett ben
*
Samtalsmottagningen på Ludvika Lasarett .
Glad jag hamnade där.
*
Jag försöker ta mig ut två promenader med mina flickor
resten av dagen får dom vara på gården .
Vissa dagar är det tyngre andra dagar lättare
Jag försöker också ta mig på Gym två dagar i veckan .
Dom dagarna som det är tungt gör jag lite mindre.
Som Arbetsterapeuten sa , bara du kommer hit så är det ju bra .
Nu känner jag lite panik över att jag har ont i halsen  :( då ska man ju inte anstränga sig
Så hoppas det går fort över , är så rädd för att hoppa över någon träning , rädd att jag aldrig
 kommer igång igen .
Och
Sen Meditation varannan vecka , och tänkt Healingen den andra veckan .
Tror att allt detta kan hjälpa mig .
Dom andra dagarna är jag trött och vilar
*
Ja I måndags var jag på Meditation
Jag brukar säga om människor förstod hur bra det är att Meditera 
Skulle det vara kö till sådana ställen.
Igår fick jag symboliskt 

En Bäver

Om man läser om Bävern som Symbol

Dags att bygga nytt. Bejaka nya projekt och ta itu med saker konstruktivt. 
Min gåva till dig är nya projekt.
Här handlar det om att nya saker kommer att komma i din väg. 
De kan dyka upp som en idè, en tanke, en känsla eller rent av fysiskt. Backa inte. Det är rätt. 
Bejaka det nya som kommer i din väg.
*

Här nedan kommer det lite kort på mig genom åren .
 

Tara 
med sina valpar 
*






Ställer en valp från Villmobackens i Motala
Kommer inte ihåg vilken valp ?


Ganska så ung i ungarna var små


Flisan
Och jag på utställning


Tara och jag 
Här om man tittar har min cysta på äggstocken börjat att växa


Liten Line


Älskar den här bilden
Jag och Pennie
Bägge med tungan rätt i mun
Micke tagit den

Mina 6 st Leonberger
Helst oroligt nu att man orkade med allt med ett sånt gäng hundar 
Men många år yngre än nu 
mer vilja fast motgångarna fanns 
Och hundarna jag hade kanske var lite enklare ???

Inga kommentarer: