måndag 25 februari 2019

Päls & Klor

Tog mig ett par lång promenader på morgonen
Och tog tag i hundarnas päls och klor när jag kom hem .
*
Idag var det tyngre att gå , mina ben har ont , träningsvärk efter all ofrivillig vila.
Slinger lite i spåret plus sjunker ner bredvid om man missar spåret.
Så det blir att rycka i kroppen , vilket på verkar min rygg väldigt negativt.
Så nu har jag ont i ryggen som jag inte haft på sååå hemskt länge.
Och då passade jag på att sätta mig på golvet , jag är verkligen inte gjord för att sitta på golv längre , verkligen inte .
Men nu är hundarna så fina så , Pennie är nog tyvärr på väg att få päls som sin mor , åtminstonde åt det hållet , har bara haft en hund förut som haft så mycke päls omkring tassarna , och det var Tischa .
Hon får verkligen som riktiga filt tofflor massor att klippa.
Tur att dom inte är nå besvärliga att hantera.
Nog för att Pennie ligger helt blick still , om det är för att hon inte gillar det , vilket jag tror , för jag får tjata henne på plats , men ? hon går med på det jag gör utan att krångla ,försöker verkligen goa med henne ända sen hon hit kom vid hantering , men det hjälper inte hon gillar bara inte detta med klor och päls.
Annars , har hon nu för tiden blivit så myssugen så man nästan blir trött på henne i bland :)
Super kelsjuk .
Znö ,hon ser ut att gilla att jag pysslar med henne , när jag ska ta klorna är hon lite ryckig men det går över efter en kort stund .
Så nu har jag två fina hundar igen :) jodå dom var fina förut också fast lite rufsiga och filttofflor.
Tror aldrig jag haft mindre toviga hundar som jag nu har ? kan bero på Barf maten .
Och att dom aldrig fäller ur helt ?
Nog kan jag kamma ur mycke ibland men det finns liksom päls alltid kvar , dom andra hundarna jag haft som ätit endast foder kunde bli helt kala i mellan åt .
Så ? jag vet inte , men två hundar från olika ställen , men äter nu lika .
Däremot , har jag fått en hund med krångliga öron ?
Det har jag aldrig haft förut .
Pennie är ofta kladdig i öronen och går och ruskar på dom ?
Nu har jag provat ett öronpuder , får se om det hjälper , luktade hemskt illa gjorde det .
Hoppas det blir bra resultat .
Hon har en hel del hår i och omkring öronen med , men det brukar jag försöka hålla undan , så att det inte ska bli för tätt.
Så inte blev min rygg bättre för att jag satt på golvet , nix.
I morgon ska jag släpa min krångliga kropp på Gym , hoppas det ger resultat.
*
Min mobil Xperian , har nu för typ tredje gången gått sönder , så nu ger jag upp med den .
Har beställt en mobil som jag inte ens kan uttala dens namn.
Huawei P20 Pro
Får se om jag kan bli kompis med den , ja sanningen är att jag måste bli kompis med den :)
Min gamla tar inte laddning så bra , måste ligga på ett speciellt sätt för att laddningen ska gå in .
Och man kan inte hålla i den när man pratar i den för då byter den sidor vid mitt öra , klickar sig fram liksom .Glas skivan håller på att släppa i ena hörnet , och man ska helst ha typ öron snäcka eller nått sånt för att nån ska kunna höra en .Kameran gör bara disiga dåliga foton .
Fodralet har uttjänat sin tid också , senaste året har jag satt fast mobilen i skalet med silver tejp :)
Så ja det är nog liksom dags nu .
Man kan inte skylla mig för att byta saker i tid och otid.
*
Som det här med mobilen är en del utav mitt negativa sinne inför nya saker .
Ja faktiskt är det så , jag vill ha det som jag är van vid , så jag slipper krångla vill inte lära mig en massa nytt om jag verkligen inte behöver .
Som tex dataprogram alltså alvarligt , varför ska man förstöra och förändra nått som fungerar bra ?
Det kan jag inte för mitt liv få att gå ihop.
Det har bla gett mig huvudbry nu , JAlbum har varit ett bra program tycker jag att förmedla sina foton med , men ? nu fungerar inte såna album jag använt förut med bra resultat då , dom fungerar inte i den nya utformen ?????
Hm suck
Så nu får jag klura och krångla för att få till nått av dom andra albums modeller dom har som inte alls tilltalar mig på samma sätt SUCK !
*
Sjuklingar är det också här och där
Nån form av Influensa tror jag det är som härjar runt.
jag hade ju det förra veckan , med feber och ont i kroppen trött och slut , nu ligger min man i det , och min dotter som har två små barn att ta hand om också .
Så igår tog jag med mig mitt äldsta barnbarn på en tur till hennes Gammelmormor , min mor .
Så fick min dotter bara barnet som ändock skulle sova hemma .
Dom små barnen är en lisa för själen .
 
*
Igår regnade det små fåglar här utanför vid min fågelmatar plats ?
Men vad är det dom små fåglarna vet som inte vi vet ?
är det vår eller ?
Jag menar när det rasar in en massa små vårfåglar ? då kan man ju undra
Och blommorna , mina Pelargoner , som helt plötsligt vaknar till liv bara så där , klart dom måste känna nått som en annan inte känner .
Trist att man inte kan känna det som dom känner /vet .
Och
Mina hundars tassar luktar vår , lera och annat mark grejs :)
Så kanske det är vår på G .
*
Nu ska jag ta mig en kort tur med hundarna i skogen .
Men får allt verkligen rycka upp mig ,
För oj så trött jag blev efter den här morgonen .
*
 
 
Majken & Line
 


Inga kommentarer: