torsdag 4 april 2013

I samma Luva

Ja här går jag i samma Luva :)
Samma Luva jag nu haft hela vintern.
Undrar ?
När man kan byta ut den mot en kepa ?
Igår var det så pass varmt så det bar emot att ta på sig luvan - så jag var tvungen att kamma mig !
Och
Samma stig som jag och dom fyrbenta gått hela vintern - jag går den än - och den ser ganska så lik sig ännu .
Det ända som har förändrats är att jag kan ta mig ner från berget utan broddar nu .
Vägarna är någelunda bara åtminstonde i mitten av vägen .
Ja ?
Vad har hänt med vädret ?
Kallt - kallt.
Veden ! börjar ta slut i boden - det har vell int hänt någon gång - den har alltid räckt och blivit över när våren kommit .Men nu börjar det sina.
Denna himmlans våren !!
det är nu man tänker men oj ! orkar man med ett hus ? kanske man verkligen skulle haft en lägenhet - för överallt hoppar det liksom fram en massa jobb - och då ska vi int prata om detta med veden - oj innan den är hemma och på plats .
Det står liksom och skriker i alla hörn - och det gör mig verkligen trött bara genom att tänka på allt som borde göras Hm !
*
Men ok :)
Det finns bra saker också med våren - mitt påskris "blommar" små fina gröna blad som tittar fram .
Det värmer så gott när det nya kommer fram .
Mina frön jag satt har börjat redan kikat fram - härligt :)
Men jag får liksom arbeta emot vissa inneboenden - min gamla katt dam Johanna 14 år - hon tycker att det är toppen att gräva i mina lådor :( - så när man hittar jord och dom där små gröna bebisarna på golvet då är vi inte kompisar - hm - så om det blir nått av mina för odlade Solrosor ja då får man va glad - jag får liksom plantera om dom då och då .
Men så dom växer :) KUL !
Ska sätta mer - känslan är underbar när det växer .

Växer ja.
Jag har blivit Mormor :) / Bestemor
Eftersom jag har Norskt påbrå så tror jag att jag skulle vilja välja ordet Bestemor istället - mycke mysigare :)
:)
Men hur som helst så kom det en liten tös natten mellan Långfredagen och Påskafton.
Tyvärr har jag ingen så där jätte bra bild på henne än :) men det kommer garanterat.
Hon är så underbart söt :)
***
Tai
Är tokig !
Ja eller vad hon är 
Någon ide hon fått när hon blitt äldre ? eller ?
Hon rider på sina medsystrar - äter som en mycket gammal indevid sakta - tuggar bitarna mycket ordentligt .
Och ser ut att hoppas att det ska komma nått godare i skålen mest hela tiden .
Hoppar runt och river mest allting omkring sig - tokan :)
Går sin morgon runda på byn och verkar tycka det är helt ok - men ! om någon kommer på att hon ska med ut och "släpas" runt något mer än så - nja - då har hon liksom ingen lust - bromsar och bromsar .
Är hon med till inhängnaden där hon kan få rusa runt - då lägger hon sig i lugnans ro och tuggar i sig en pinne - ja tuggar i sig - sen spyr hon pinnbitar inne.
Tror ? hon blivit en gammal dam.
Så konstigt det kommer att bli ? här framöver - med en massa gamla damer .
Jo så blir det ju - och kanske det är tur - nu när man blir en gammal dam själv - hm dam - undrar om man kan lägga till Dam ihop med mig någonsin :) ????
Men som sagt det kan ju vara tur - för orken för en valp nja - den vet jag int om den finns .
Skulle jag skaffa hund nu - skulle jag vilja ha en som är lite halvfärdig ialla fall så så kommer det nog att bli .
Men !
Oj så konstigt det ska bli - men skönt också - alltså nu tror jag inte att dom är klara !!!! näpp se det är dom inte - för när man tror att nu kan dom det här och jag vet hur dom beter sig i olika situationer - ja då överraskar dom .
Så är det att ha hund.
Och vissa i min flock - blir aldrig vuxen - nä : ) :) 
Och hon den yngsta - växer liksom aldrig upp .........
Och när man ser sånna här bilder - så verkar dom så unga allihopa .

 Och
Ibland är husse mycket kul .




Den här bilden säger allt - för  min "Border Collie " Tilda hon går igång och det håller liksom i sig tills hon blir tvingad att vara still - medans hon i bakgrunden Tai - intagit sitt favvo läge .
Hon var med en stund och sprang efter pinne - men sen tyckte hon allt att det var överskattat.
Mysigare att ligga i solen .
*
Nä nu ska jag dra igång dagen - och idag ska jag mysa med små Lb bebisar - fast jag blir nog mest bakom kameran :)
****


Inga kommentarer: