måndag 29 april 2013

Tania I Vila

Ja jag måste bara berätta.
Om min tokiga hund.
Nu är hon ju lite i vila då - eftersom hon har nått ont där framtill - denna Tania
Hon var med en liten vända i skogen i morse - en sån där pensionär vända ni vet - och bara så att hon hinner smaska på Lingon och Blåbärs ris och dricka i alla vatten pölar osv.
Men sen tycker jag att det faktiskt räcker om man nu ska vara i vila - ( och ja jag vet att man igentligen ska vara i vila helt jaja vi vet ) - så den andra vända som mina hundar ska ut på dagen - då hoppade jag över Tania - fast hon verkligen visade mest hela tiden att hallå - men hallå jag då !!!!!
När jag kom hem sista svängen .
Och det fortfarande inte var hennes tur - ja då tusan brann det till i henne av stooooor irritation .
Så när jag var i tvättstugan och hängde av mig mina blöta kläder " ja för här regnar det " då hörde jag Tania som bara hon vägrade gå ut på baksidan - alltså varför skulle hon det - fick hon inte gå ut och gå i koppel - ja då fick det vell vara med att gå ut då Hm 
Då hörde jag ???? nått från köket ? jag tänkte blev hon alldelens busig ? tro och studsar runt på köksgolvet eller vad händer .
När jag kom in i köket så lyste damen i fråga med sin frånvaro - men på mitt nytorkade golv " hur man nu kan vara så kort i huvudet att man torkar golvet när det regnar ute jaja ".
Men som sagt mitt på mitt köks golv - låg det en stoooor jordhög ? 
Men hur tusan fick hon av sig denna hög  ? 
Men så fick jag se att mitt i jorden låg det några lökar - påsklilje lökar .
Så på denna korta tid som jag inte såg henne - så kastade hon omkring med denna platskruka och lökarna på golvet - men tänk att jag riktigt såg henne framför mig när hon kastade runt allt detta i köket .
Det var det jag hörde ......
Det är som om leva med ett gäng hormon stinna tonåringar - med humör som går upp och ner .,
Kunde hon skulle hon slå i dörrarna också - absolut - och sätta sig på sitt rum .
Men nu har hon inget eget rum - såååå då lägger man sig mitt på hallgolvet och blänger på sin matte - så där med lite vita framme .....
Fick du din dumma människa !!!!!
Ser hon ut att tycka :)
Haha 
Alltså man har aldrig tråkigt ihop med dessa djur :)
***


Inga kommentarer: