tisdag 9 april 2013

Jaha

Ja då var jag lång ledig igen .
Tiden bara rasar förbi .
Jag vaknade litt tidigare än va jag borde - så jag är liksom i en liten halv vaken tid just nu - så ! jag försöker vakna till här vid datorn .
Vilket inte är den bästa platsen - nä faktiskt inte :) 
För vid en sån här blir man allt seg i hjärnan.
Har liksom en delad relation till dessa datorer - ja verkligen - undrar hur den relationen kommer tat se ut i framtiden - ja ?
Tänk som Face Book - ja - så många gånger jag tänkt nä nu ska jag lägga ner detta med Fb - för det är int klokt så mycke tid jag lägger ner på den - alldelens för mycke - men sen tänker jag - men vad tusan ? jag får vell begränsa det helt enkelt - för jag blir glad över kontakt med mina vänner på nätet . Och så tänker jag - en stund på morgonen när jag ändock ska gå igenom mailen - men jaha den där tiden blir en stund vid frukost - en stund vid en vila - en stund när jag väntar in tiden eller nått - man hallå ? vart tog stunden bara på morgonen vägen ?
Och sen gnäller jag över att jag inte hinner med "mina" hemsidor - och alla mina kort mm mm.
Sånt jag istället kan göra vid datorn .
Och allt jag vill veta ???? allt som jag vill veta som jag kan gå ut och läsa i stället .
Och så öppnar jag datorn - och Fb och tänker ska baaaaara kolla lite på Fb - innan jag gör det andra - och hallå vad tog tiden vägen - och sen kastar jag ihop allt och upptäcker att det bara blev Fb.
Hm !
Ett Satans på fynd !
Så jag har en konflikt med mig själv och Fb ......
Så nu ska jag skriva färdigt detta och sen ska jag ta mina tre flickor på tur.
Ja ni läste rätt - mina tre - för Tania - ja hon är i vila - ja inte i hennes egen viljas skull - nä - hon haltar fram ??
Så nu är det vila - i första hand - hon haltar i trappor när hon ska gå ner - och hon gör ljud ifrån sig när hon hoppar ur bilen - sån var hon för ca ett halvår sedan - men med vila den gången blev det bra - i mer än ett halv år nu ? men nu är det lika igen - så jag ska vila henne - och sedan se vad som händer ?
Men !
Ingen ska tro att hon vill vila .
Alltså - vad hände med matte ???
Hon försöker ta ögon kontakt med mig hela tiden - hoppar omkring - bra när hon ska vila !
Hallå !!! matte men hallå - ser du mig ? jag då - men Hallå jag då ?
Såååå om det är tufft - jag lider - troligt mer än hon gör .
Sjunker liksom ihop på promenaden med tankar på henne som är hemma Hm .
Men sen till kvällen - i soffhörnet - ja då är jag bara hennes - hon tror att hon och jag är ett tillsammans :)
Då har vi våran mystid.
Så jag hoppas vilan har sitt syfte :) 
Annars blir det allt farbror vetrinären :)



Lipa till Publiken !

***
Steg 2 !
På nallen :)

Nu är det bara ögon och nos som ska dit :)

 Nallen ,
Till mitt lilla Barnbarn.
Men ?
Hon har nog ingen större nytta av den än - men kanske han kan dela hennes bädd och ge henne trygghet när hon ska sova :)
Men :)
Kanske hon kommer att tycka att det är den absolut hemskaste sak hon någon sin fått .
Och som hon var tvungen att dela sin tid med haha .



Snart ska han få "liv" med ett par ögon och nos :)

***


En sån där bild som jag gillar - för man liksom hajjar till lite när man ser den - stannar liksom upp :)
och tittar lite mer - sånna - gillar jag :)
***



Min Vilda Tilda 
Ja 
Den som tänkte å jag vill ha en sån där lugn och super cool Lb .
och kom och köpte en valp av mig ur B-Kullen .
Ja Haha
Då fick dom tji :)
Nä jag skojjar allt lite -men visst ligger det en del sanning i detta också - för här har vi den där modellen som går under Brukshund i Tyskland ( om dom gör det längre ? ) .
För hon kan jobba - om hon kan - men sen ska man bara vara man "kvinna" att lyckas använda hennes otroliga sätt :)
Galen !
Ser hon allt ut :)

Hon följer mig som en "Schäfer".
Min skugga .
Med full koll på allt .
Hon vilar när jag sitter vid datorn - och vid Tv ganska lugn - men visst händer nått - är hon på plats direkt .
Underbara Trofasta.


Underbart Galna !
***
Älskar !
8 oskrivna dagar framför mig - ja nästan oskrivna då :)
Men jag hoppas jag ska hinna åtminstonde - en 4 del - ok en 10 del av allt jag vill :) eller hur haha
***
Ha en fin dag !
Nu börjar jag vakna .
Känner hur det rycker i alla delar :) så snart är jag uppe i fart .
*

Inga kommentarer: