söndag 14 april 2013

Tid & Åter Tid

Pratade med en vän här om dagen .
Och mitt i samtalet någon gång där - så hör jag mig själv säga att jag inte mådde så bra idag för att jag låg tio minuter försent i mina rutiner :) :)
Jaha ?
Hur friskt är det då ?
Att tycka livet är en aningen icke bra för att man ligger efter tio minuter !
Fick bilden i huvudet på den där Kaninen i Alice i Underlandet .
Som springer och tittar på sin klocka hela tiden .
Sån har jag blitt - och då ska ni veta att jag inte haft en klocka på min arm sedan jag var liten - för när jag var 7 år fick jag ett armbandsur i födelsedags present ja så var det kom jag ihåg nu :)
Men det var ganska så kort varigt - för jag blir bara att gå och titta på den där klockan hela tiden :(
Vilket till slut blir lite sjukligt - visst har jag en telefon i fickan - en gammal mobil - men den är inte lika lätt att titta på som om det satt nått på min arm.
Ja denna tid ?
Jag får absolut lite panik när klockan går - jo - tiden och jag är inte så där jätte överens - jag behöver mer tid - till allt det där jag verkligen vill göra ........
Som nu ! åter igen när jag letar efter bilder på den där kaninen - ja då kommer jag in på en sida som gör mig lite intresserad - för det fanns lite bilder där som jag gillar .
Tex den här katten här nedan - ni vet den där katten som ligger i trädet - Alice i Underlandet !
Länken till sidan här.

Och då !
Blev jag ännu mer sugen på att teckna / och måla - hm när ska jag ta tag i det då :)
Känner hur det sprutar omkring en massa bilder i mitt huvud om vad jag ska rita !!!!!!
Så om jag lägger ett block på bordet kanske jag kan få till det .
Kanske.
Jag skulle verkligen behöva en plats här i huset - med allt sånt där som jag vill göra - men platsen kommer att behövas vara stooooor och den kommer att vara mycket "rörig" så den kan liksom inte vara varsom helst - och inte som nu på köksbordet haha 
För det är redan svårt för husets invånare att få plats och äta på köksbordet idag :) :)

Den här bilden gillar jag också mycke .
***

Ni förstår att denna film gillar jag verkligen .

Och 
Ja nu måste jag iväg :)
För tiden går !!!!!
Och jag vill inte bli att ligga efter i  min tid ni vet haha .
***
Och ni !
Ta det lugnt på vägarna idag !!!! för det är halt nu på morgonen - själv håller jag mig i skogen med broddar japp !
***

Inga kommentarer: