torsdag 11 april 2013

Lite smått !!

Kallt och åter kallt .
Men !
Så trött jag är på kylan - och är säkert inte ensam om den känslan .
Kallt inne och kallt ute - idag hade jag 17 grader här på morgonen inne - ute ligger det på 2 minus .
Men det gjorde det igår också här på berget - men såååå kallt - på morgon promenaden så frös jag om näsan och kinderna - skulle man vilja slippa i april ellerhur .
Men jag håller mig ganska så varm under dagen - håller på med allt samtidigt - och för det mesta funkar det allt riktigt bra :) men ibland tappar jag bort mig liksom i vad jag gör.
Som i går när jag pratade med en vän i telefonen - jag har handsfree några sladdar kring hela huvudet - eller nått sånt - men det funkar - ( just nu är sladdarna lite färgade här och där , med vit färg) - jag lagade mat och fixade tvätten och stickade lite och tog lite kort samtidigt - och ja det brukar funka - men helt plötsligt kom jag på men shit !!!! fiskpinnarna då som var i stekpannan för en stund sedan Ops !
Lite svart blev dom - men med min kokkonst så är min familj van Haha.
Dom brukar bli glada när dom kommer hem om det luktar lite bränt och är lite dimmigt .
För då tror dom att dom ska få pannkaka :)
Men !
visst jag tycker själv att det låter lite galet när jag läser det .
Men ok det brukar funka.
Så när man får reda på att någon tror att man ska gå på nattmöte mitt på en ledig dag ????
Men hallå - hur tror någon att jag ska ha tid med det ? ok om det skulle vara med i schemat planerad dag - ja då fick jag lägga in det i mina planer - men att ge mig en tid mitt bara så där på en dag - och tro att det ska funka - näpp ! jag har fullbokat redan den dagen .
Sååå därför är det så bra med dom där kvälls natt mötena - för i regel timmen före man börjar arbeta så är man ledig :) även fast jag är hemma  i regel .för då är det flesta ting gjorda - men detta kan cheferna verkligen inte förstå ???? och dom har ingen lust att gå ut på ledig tid kväll - nähä ???
Men vi ska gå ut på ledig tid - tänk ? om dom skulle behöva gå ut på sin lediga tid ? alltså helg på ett möte ? 
Att sitta och åka in till stan 3 mil fram och tillbaks för en timmes möte ? 
Det gör minst två timmar - nä det kan verka små sint men jag har verkligen inte tid - dagen då det gäller har jag också träning på sen eftermiddagen - så nä.
Och ?
Hur kan dom och andra tro att man är redo för dagen klockan 14 - 15 på dagarna ?
Men om man jobbat då ? då har man knappt sovit jag som kommer i säng ca åtta halv nio på morgonen - - då har jag fått ca 6 timmars sömn - och då ska jag gå upp ca en timme tidigare än det för att hinna göra sig i ordning och sen har jag restid - så i princip ska jag sova 4 timmar ca och ska man då ut på natten också - jaha hur trött är man då då ???men vadå ? säger dom sover du då ? 
Tänk ? 
Om jag skulle komma och väcka dom på natten efter 4 timmars sömn och säga - upp och hoppa nu ska du göra dig i ordning för du ska iväg på en timmes möte nu .
Men - tror någon att dom skulle bli glada då ??
Jaja nog om det - men jag tror att man måste ha jobbat natt för att förstå detta - genom mitt liv som natt arbetare så har jag mött några som förstår ! och ja det är sånna som har jobbat natt själv någon gång .
Så är det .


Min kusin har int dator - därför kan jag lägga ut detta här :)
Jag håller på och stickar raggor - i hennes färger - en liten present till hon som blir 50 år i år :)



***
Och 

Sedan all målning :)
Oj vad jag målar mellan allt annat - får inte plats med allt som ska målas samtidigt i valp rummet.
Men det tar sig sakta men säkert - vit färg är ju ingen hit när det gäller - för det tar sådan tid.
Så många gånger - så många lager innan man blir nöjd med resultatet .
Men :)
Det kommer bli bra bara det blir klart.
Har börjat med mitt gamla vitrinskåp nu - det kommer bli såååå fint i vitt .
Istället för att det ska ligga på vinden :)
Kan jag stoppa mitt samlar porslin där haha.



Inte så bra utan blixt inne med min kamera / objektiv .
Nya bilder kommer :) säkert innan jag blir klar .


Så här ser det ut på vissa ställen på mitt vitrinskåp !!!
Någon katt som arbetat ner sina klor 
Vet ?
Inte om jag ska göra nått åt det ? faktiskt 
För jag älskar minnen - allt som gör att det finns själ .
Så det kan tros att detta kommer få vara kvar .
**
Den här lilla sötis .
Är inte såååå populär vid matte just nu .
Näpp 
Hon har kommit i någon period så hon är en aningen krånglig - men ok kanske hon måste ha en sån hon med någon gång i sin tillvaro - tyvärr
Men oj så trött jag blir - dålig upprepning.
Men jag måste undra ibland ? är det bara jag ? som har en del problem med mina hundar ???
Alltså är det så verkligen ? för i så fall är jag nog en mycket dålig ledare - men o jag är ju ingen hund ....
Men ?
Man läser eller hör ingen som berättar om att det är någe större problem med sina Lb - eller har alla sina hundar i skogen där dom inte upplever nått - och ibland tar dom på en utställning och allt funkar ? eller ?
Det skulle jag gärna vilja veta -för jag tycker att jag upprepar samma problem med olika hundar om och om igen - och ok jag kanske inte har den pondusen eller vad man ska kalla det för att driva denna flocken - ja int vet jag - man kanske skulle gå över till katt .
Hon fixar inte att möta andra hundar - eller jo ok det gör hon ibland - men om dom visar nått mot henne då ska dom ha sig en omgång - jag svor över andra satans hundägare som inte bryter ett på börjat utfall när dom ska möta mig och min fnoskiga hund - för min hund svarar snällt tillbaks. Tusan :(
Men ok jag var ute med Tai senare på dagen - och då kom det en dam med en hund som i princip smög på Tai hela vägen mot oss - hm - så jag tänkte nä nu struntar jag i detta nä r min Tai började brösta upp sig - så jag tänkte vänd a-men då gick hon över på andra sidan - men då hade Tai redan spanat in denna osäkra hund - så jag hade full sjå och ta mig förbi med henne - för detta var ju super intressant hm - tack och lov för VGW bältet - annars har jag vell legat som en rem efter backen .
Så jag svor över fantastiska hundägare - men kanske det är jag som nu har dom största problemen - med hundar som jag knappt orkar hålla - så nästa gång blir det en som jag kan ta under armen - japp så blir det .
Och ?
Vart kommer alla hundägare ifrån ? på vintern har vi bara sett samma hundar hela tiden - så vart har alla dessa varit på vintern ? det funderar jag också över ....
Och 
Nu får vi  även dela skogen med folk som har fått vårkänslor - och om mina hundar blir uppjagade - folk i deras skog men hallå ! 
Ok på byn men i deras skog - där får det bara vara en Schäfer pojk och alla Rådjur .
Så är det .
Så ok någon proffs på detta lär jag aldrig bli - tusan ! så kanske det blri en katt nästa gång .
Så får det nog bli .
Nä nu måste jag iväg 
****
Just jag skull eju berätta en massa mer också Hm ! får ta det sen då haha om jag då kommer ihåg ?
:) :)
*

Inga kommentarer: