måndag 22 april 2013

Vaknar med huvudet under armen :(

Eller vad man ska säga.
Mitt humör är sååå lågt så jag vet inte hur jag ska lyckas plocka upp det igen ????
Har haft en hemsk natt med otäcka svettningar - ok ??? vad är det nu då ? är det Pms besvär så här veckan före mens - eller är det någon bacill som nu mot förmodan kan ha hoppat på mig på jobbet över helgen - som nu inte skulle vara konstigt om det vart så ? nä verkligen inte - för hur kul är det att komma till jobbet och mötas av en stoooor röd stopp skylt på entren som säger magsjuka !!!!
Nämen ok - då åker jag hem då - inga problem 
 hm men tyvärr så det  går  ju int - det är ju jag bland annat jag som ska driva detta stället mitt i detta elände .
Hm ?
Hur många vill kliva in i något sådant.
Men det är bara att böjja sig för verkligheten och ta tag i allt .
Så om det nu skulle ha hoppat på mig någon bacill så kommer jag inte gå omkring och vara förvånad om man säger så .
Huset !
Är fullt av hår och grus.
Och ute har det ju nu kommit fram en gård under all snön - och det är nu jag ska vara lika glad som mina grannar och säkert fler med dom .
Och ta små danssteg och hugga krattan och alla andra trädgårds redskap som måste brukas där ute .
Och bara köra igång .
Men - innan jag kan ta itu med dom !
Ja då måste jag städa gården först ! ja från skit och pinnar och kartonger och en super rörig vebobacke mm mm 
Och huset som börjar se litt slitet ut - japp - som sagt en hel del - färg skulle behövas överallt - och lite nytt virke här och där - taket ska vi inte prata om - näpp det hoppar vi över .
Bilarna !!!! oj - i den trogna 745 har vi skaffat rya matta a la Leonberger över vintern - oj innan jag fått bukt med den - då har jag nog en mindre bra dammsugare .....kvar.

Vet tametusan inte vart jag jag ska börja .
Får nästan panik när jag tänker på all tid och pengar !!! som inte finns .
Det kommer att ta tid och många gråa hår  innan jag fått ordning på det .
Hm min dag kommer inte att räcka till om man säger så .
Knappast!
Så då vet ni vad jag gör det närmaste halvåret - eller så ....
Skulle arga snickaren vara här !!!! så skulle han nog ge mig ett par år eller mer .
Med en stooor arg rynka mellan ögon bryna .
Och 
Int är jag klar med min målning heller näpp - för sista gångerna jag målade så var det hår överallt - japp överallt så snacka om att det var svårt att få dit färgen - så nu måste jag städa målar platsen först  -och en massa fula ränder blev det på stolarna i den vita färgen - tusan - så dom måste jag slipa och måla om hm - hur ??? ska jag göra för att slippa ränder ? måste prata med min färghandlare ? 
Och färgburken sinade - och pengarna lika så - så - nu är det stiltje på den fronten .
Japp så är det 
Så kanske inte så konstigt att mitt humör är lite lågt nu - nä det tycker jag inte .
Lite besviken är jag på en kär vän också - det sitter också som en jobbig dålig energi i min kropp - men vadå R-M - du borde vell lärt dig genom livet att man aldrig kan lita helt på någon - man kan aldrig lita fullt på en annan människa nä så är det bara .
Men det är en jobbig energi att bära .
Men det kommer inte vara sista gången i mitt liv och det är ju inte första gången .
Så det är vell bara att vänja sig .
Så slut pratat om det - nu släpper jag det och går vidare - tänker inte lägga en massa tid och energi på att göra nått åt det heller - nä - det överlåter jag !!!
Det får bli som det blir .
Nog !
Nu 
Ska jag ta mig ut med mina håriga - och hoppas att jag idag nu när solen lyser med sin frånvaro - så kanske jag slipper krocka med hurtiga 80 - 90 åriga damer i skogen med stavar - men ? hur tänker man - nu när det är bara is och super blött i skogen ??? hur kunde den då bli attraktiv att vara i ???
Mina hundar får liksom hicka - vad tusan är det som kommer "älgandes" i skogen - och inte ens är en älg .
Hm ?
Och kanske alla "vårhundar" är inne eller får sina vinervändor en sån här sollös dag .
Då kanske vi slipper möta dom där hundarna som för länge sedan har tagit över promenaderna - och står i attack posion när man ska försöka baxa sig förbi med en tung Lb som bara måste dit och ge den hunden en uppläxning - för så där gör man ju inte - eller hur matte ?
Såååå less .
Tycker synd om dom där "vårhundarna" eller ? har dom kommit nu ? .
Nu är det vår - då skaffar vi en hund ??? eller ?
Mina hundar är lyriska - promenaderna är fulla av sååå mycke spännande .
Jag - bara inser min begränsning - som inte allt för stor människa - och försöker att ta mig runt eller en annan väg - och fortfarande med någon stolthet kvar - stå på benen .
Oj !
Inte alltid lätt att vara Lb tyckar om person .
Tänk om jag tyckt om Chihuahua - eller någon annan liten hund sort ! men hur lätt skulle int det vara ? alltså - då kan man ju göra som så många andra små hunds folk gör - det är bara låta dom skälla och göra utfall - för vadå ? dom kan ju hålla sina hundar - det är ju bara att gå - och den där lilla saken hänger ju med - sen om man har retat upp någon "olydig" stor hund . men ? vadå . Dom tog sig ju förbi - det var vell huvud saken ? eller ? Sen att den där människan med sin absolut onödigt stora hund inte har någon "ordning" på sin hund - det berör ju int dom .Näpp så är det allt.
Nä nu har jag gnällt klart - för denna gången .
Nu ska jag flytta mig och hundarna runt i byn .
Ha en såååååå toppen bra dag .
Bra menar jag om någon kan ha det :) :)
*






Inga kommentarer: