onsdag 24 april 2013

I väntan

Jag väntar !
På Postbäraren :) på ett viktigt brev .
Jag väntar också på en bra vedförsäljare - som ska komma med ett lass ved .
Så bra - med veden - för den här vintern har tagit kål på våran vedsamling .
Den har liksom vart för lång.
Så det som nu finns kvar - ja det är bara en massa blötfuktig ved - så svår att få fjutt på.
Och sen liksom segar den ur och slocknar .
Sååå irriterandes - känns som jag i uttrötthet på att vänta på tex varm vatten för att kunna duscha - har kastat mig in i sån där fisljummet vatten - å det ger en dåliga minnen i kroppens celler om den där tiden då man skulle tvingas ner i badhuset en gång i veckan och lära sig att simma - ja där var det verkligen så där äckligt fisljummet - överallt - i duschen i själva lokalen - i bassängen - så int tusan gjorde det saken bättre att man var livrädd för vatten  -och - med den mycket dåliga simläraren som vi hade här så gjorde det mig rädd för vatten resten av mitt liv .
Han var så otroligt dålig på att förstå sig på ett litet barn som var livrädd .
och 
När han äntligen hade ingett mig någon liten uns känsla av trygghet inför hans sätt att vara - ja vad gjorde han då ? jo han tog bort tryggheten helt - genom att på djupt vatten - då han hade en sån där stång med en ring att hålla i framför mig - den gav mig hopp om att jag skull e fixa detta med att simma - den tog han bara bort ??? och sa nu kan du simma ???? ok - vad hände då - jag kastade mig mot bassäng kanten och höll i mig för glatta livet .
Han röck ju undan hela tryggheten .
Jag sov knappt dom här veckorna som jag var tvungen att gå på dessa lektioner .
En gång var det en dam där - som vikarie - hon lärde mig att simma och ta dom där metrarna - så jag sen ansågs som sim kunnig och slapp gå på lektioner nå mera.
Så jag vill verkligen inte duscha i fis ljummet vatten :)
Mycke dåliga minnen .
Och bada i ett badhus - skulle aldrig falla mig in .
Jo jag var med mina små där när dom var barn - men då var man i den något varmare barn bassängen och den var ju grund.
Men som ni kan förstå så är det inget ställe som jag rusar till.
Förresten går jag inte i, i sjön heller .
Har verkligen utvecklat en vatten skräck.
Synd nog när man har en sån som min Tilda - som är helt galen i vatten - å det är dom andra med - men hon är helt otrolig.
Skulle ju ha varit fantastiskt om jag kunde hållt på med vatten arbete med henne .
Men det liksom brister där med mig och min inställning till vatten.
Nog om det ? hur jag nu kunde ramla in på det bara så där :)
Annars ?
Så har jag åkt på någon bacill.
Men det liksom krånglar runt i min kropp och vill liksom inte bestämma sig för vart och hur den ska ta lägga till på för något vis .
Första dagen var jag såååå trött - sov och sov och sov - men var trött ändå - sen vaknade jag med en massa   pysningar och väsningar i tarmarna - och det liksom inte direkt gick att hålla emot - toa besök gånger flera .
Men ? den dagen var jag pigg - och kände mig ändock full i fart - så jag sprang i skogen långt ifrån andra människor med hundarna - med en stoooor binda på mig .
I dag - vaknade jag redan vid halv fem - och hostade - så pass rejält så jag hade svårt att somna om - när jag sen ändock somnade och steg upp vid halv sju - ja då var jag liksom svag i kroppen - som om någon hade tömt mig på energie - feber - känns det som - feber nedsättande in .
Så inte vet jag vad detta ska bära iväg - kanske jag kör en hel influensa på några dagar liksom lite på ytan  
Eller ?
Fast tyvärr hörde jag sånna som börjat sin influensa så här ?
Så vi får vell se .
Jag har rensat stigen i skogen - ja - det har jag - alltså det låg skit överallt - och vem eller vilka tror ni får - eller skulle få ut för det ???? tror ni :)
ja det är nog hon den där människan som gått där hela vintern - med dom där stoooor bestarna .
Även fast vissa av dom där små högarna i skogen som jag också tog bort - skulle jag inte tro att mina hundar skulle få ur sig - nä knappast .
Men nu är det risk fritt från att gå sta och kliva sig fram i skit nu när våren kommer .
Tania
Min Tania - japp hon är ju väldigt maniskt i sitt beteende - som ni kanske redan vet - på vintern är det bark på träden och en och annan stubbe som hon bara inte kan gå förbi utan att hon bara måste ta en tugga på .
På våren accelerar det för nu finns det så mycke mer att hålla rätt på .
Det är vatten pölar - bara måste man dricka i och helst varenda en - alltså ni kan tänka er - och hon går i koppel med mig ( spårar liksom fast annars och försvinner ) och sen alla lingon ris och blåbärsris som kommit fram - oj - dom ska liksom rensas fast det inte finns ett bär på dom än - men hon tänker inte chansa - dom ska kollas och rensas - så håller hon på ända fram tills snön gömmer riset igen - och ni kan tro hennes stora lycka den där tiden då det finns bär på dom - oj .
Men min lycka är det inte ......
Hon är helt slut efter en skogsvända - och ingen är rådlös varför .
Face Book 
jamen kanske ni börjar bli trött på mitt gnat om den platsen nu haha - människa stäng ner din sida på Fb så slipper vi detta tjat haha.
Men ja jag vet - det skulle jag allt vilja - men vad tusan - jag tycker om att hålla kontakt med bla en vän eller två i norge - över tjatten - för då förstår jag norska som om det skulle vara mitt modersmål haha- men sk a jag börja behöva prata med dom ??? alltså då fattar jag ju inte hälften - så är det - om det är för att jag liksom får panik för att jag ska förstå vad dom säger ??? eller vad det är som gör att jag har så svårt för att förstå norskprat :) vissa förstår jag ju bättre än andra jo men så är det :) jag som har norsk på brå borde ju kunna det ellerhur :)
En vän tyckte jag skulle ta emot samtal över Fb ? men som tur va haha så fattade int jag - eller var det min dator inte hur man skulle göra - och hon pratade om kamera ? över nätet - nä nä - se där går gränsen - ska jag vara tvungen att kamma mig och tvätta bort sminket och så för att kunna umgås över nätet näpp då får det va Haha
Jag skulle behöva vara rakad jag - ja - för tänkt vilka problem jag har med detta hår - och haft genom hela livet 
Kanske nått sånt ????
Nä men verkligen vad krångligt det är med hår - det dä r med att kamma håret är liksom lite överskattat för mig - på vintern drar jag på mig mössa - och på sommaren åker kepan på.
Vem tusan har tid att kamma sig när man ska ut stup i ett med hundar osv .
Inte jag iallafall.
Så någon web kamera näpp det blir det int :)
Men vänta nu - nu ramlade jag ur och ut från ämnet jag höll på med (suck jag blir aldrig klar ) idag hade jag så mycke i huvudet som jag också kommer ihåg ???
Märkligt ? för jag brukar ju ha en massa i huvudet och jag liksom skriver min Blogg nä r jag går i skogen - men sen när jag väl sitter här brukar jag tappa bort allt det där jag hade tänkt ihop i skogen .
Och jag hade ju hittat på en sån där inspelnings grej i mobilen - de ni i min gamla mobil - men ? nu har någon tagit bort den funktionen ??? eller vad tusan som har hänt för hittar den gör jag inte .
För det skulle ju varit så bra - då kan jag gå och bladdra med mig själv i skogen :)
Vilda djur bort skrämmare också .
Men ok 
Nu kom jag såååå långt bort från ämnet - Fb - ja jag har ju delade meningar om denna plats - och jag är tametusan beroende av den - jo litt allt - -för det går inte en dag som jag inte måste titta in på denna sida - det kan ju hänt nått - eller det kan ju vara någon ny som gillat mina kort som jag stolt lagt in - :) det känn sju så bra att någon gillar mina kort - men ? ok kanske folk bara Gillar för att vara snälla - alltså kanske inte många som gillar mina kort som jag har hittat nått på som jag tycker var så där såååå häftigt - men ingen annan ser det haha och sen tror jag att folk verkligen gillar det som jag gillade - men hallå ?
Dom kanske bara vill vara snäll .
Jag tror dom inte ens nuförtiden orkar bläddra igenom alla korten - utan liksom bara gillar hela albumet bara så där 
Jo 
:)
Jag tycker om att dom Gillar - och jag kom helt plötsligt på att alla dom som  gillar övervägande är sånna som jag absolut skulle häls a på om jag mötte dom på gatan och många som jag absolut skulle prata med - så oj vad folk jag mött i livet - :) :)
Och dom flesta hejjar på mig än haha
Men !
Sen har vi dom där hemska negativa sakerna - som mobbning - och att folk liksom alldelens för lätt kan spontan skicka iväg några rader i just dom känslorna som dom sitter i då - alltså - jag tror att om dom skulle vänta i ca en dag innan dom skickade iväg dessa tankar i ord - så skulle det bli mindre elakheter och mobbning på nätet - ja absolut .
men här är det bara att spotta ur sig en massa som dom just då tycker och tänker .
Det var bättre förr - då fick människor som blev arg på varandra först faktiskt ta kontakt med dom - innan dom kunde vräka ur sig saker - och då är det inte lika lätt att säga saker när man har människan framför sig .
Nä 
För då blir det lite andra känslor inblandade .
Som säkert gör att många inte häver ur sig en massa elakheter - för det är jobbigare att se den ledsna - sårade människan framför sig - åtminstonde för dom som är "normalkänslomänniskor " eller vad man ska kalla det för. Eller rättare sagt sånna som har känslor för andra individer - det är och det finns inget nöjje i att vara dum åt någon - att göra någon sårad och ledsen - nä .
Jag hade en period i mitt unga liv som jag i princip gick på vem som helst - ja jag var inte snäll många gånger - och det gick alldelens för lätt för mig att träta ut folk så fort dom gjort nått som jag inte gillade .
Ibland kändes det som om jag inte var rädd för någon - oj vad jag var blåögd.
Ända tills jag gjorde någon mycket ledsen och sårad .
Då ?
Slutade jag helt.
Ja så blev det - jag började helt enkelt att undvika konflikter - och så har det fortsatt - jag går heldre undan - eller är tyst - folk får tro att jag är feg eller vad dom tror :) för jag undviker heldre bråk än går rakt in i det .
Och om jag kommer i konflikt för så är ju livet - så ja jag tar konflikten - men det blir alltid sån känslostorm i min kropp så det blir mycket svår hanterligt .
Det kan bli både tårar och super ilska och allt på en gång - mycket jobbigt .
Inte bra det heller :) 
Något mellan ting skulle vart bra :)
Men mycke heldre så här än att göra illa nån igen .
Tala Är Silver - Tiga Är Guld.
Bra att tänka efter först innan man säger nått.
Nu ska jag inte skryta om att jag inte säge r massa tok haha för oj vad mycke skumt som hoppar ur min mun .Och jag liksom står brevid mycket förvånad och tänker ops men nu sa hon ju det där - det var vell inte så bra haha. Det skulle vi ju inte säga ju .
Och sen kan jag liksom vara i konflikt - så visst undvika helt går ju inte för då får jag nog stängas in - men jag försöker dom gångerna det går att undvika - jag kan liksom välja bort människor som jag vet att där kommer det att bli konflikt - bättre det :)
Och så länge man kan det men vadå ? så himmlans bra - man kan inte funka med alla .
Men oj - nu har jag snart skrivit en Novell.
Om konflikter.
men tusan så många sårade själar det finns på ett sånt ställe som Fb.
Så många problem som skulle försvinna om det las ner - japp - absolut - men vi människor är såååå himmlans nyfikna så det kommer aldrig att försvinna sånna här hemska ställen .
Nä nu är det nog :)
Om ni fortfarande är med här :)
Så ska ni ha en fin dag - och undvik konflikter vet ja ::) :) :)
****