lördag 4 januari 2020

Lite Smått

Majkens mössa

En av mössorna jag stickat till mina två barnbarn , en i orange också , men vet inte vart fotot på den tog vägen ?
Är efter pippi mönstret , men jag gjorde om toppen lite grann .




I den här färgen gjorde jag också en mössa :)
Bägge flickorna verkar vara nöjda
:)
Är så kul att jag fått lust att sticka igen :)
Och jätte kul när barnbarnen och barnen uppskattar det :)
Själv är jag så glad när nån stickar åt mig 
Sockorna här nedan fick jag av "lilltomten" /min dotter Sabina 
Jätte sköna , och då har hon lärt sig i år att sticka .

och stickning är ju så bra för kroppen också :)




*
Igår såg det ut så här i skogen !
Lyste så fint .


*
Ett mycket dåligt kort på våran katt Äster .
Men hon är en liten personlighet hon också , och så kul att lära känna henne , sakta men säkert .
När hundarna går ner kommer hon fram direkt , (fast hon är mycket framme tillsammans med dom också nu :) och då flera gånger har jag sett henne på hundarnas liggplats , jag använder gamla bäddmadrasser till hundbäddar , då liksom ligger den lilla katten där och sträcker ut sig och rullar runt :) hon sätter nog bomärken där på pinkiv :) :) kolla vad jag kan göra när ni inte får vara uppe .
Det är synd om Znö hon vill verkligen ligga på samma plan som sin matte på nätterna , men måste ge Äster lite egen tid .



*
Försöker skaka av mig sånt jag mår dåligt av .
Fungerar rätt så bra 
:)


*
Fann den här bilden , tycker om den !
Tror det var i början på 2019
En sån där fin vinter dag med otroligt blå himmel .
Ser faktiskt ut som om det blir en sån dag i dag också .


*
Kommer ni ihåg !
den här människan med sin lilla kamera .
En vän i Norge (och tidigare valpköpare) tyckte allt det var fjossigt med en sån liten kamera , så jag fick i gåva en (begagnad) ska till läggas fast den var inte billig ändå ;) för hon tyckte jag behövde det .
Så himlans lycklig för den presenten .
Så mycket glädje den har spridit .
:)
Nu har jag uppgraderat mig med en nyare modell.
Men har kvar den fina gåvan :)

Mina eviga Lb träffar .
Undrar ? varför det inget intresse finns för att träffa likasinnade människor som älskar hundsorten Leonberger ?
Men jag ger mig inte så lätt :)
Träffen i Hedby som blev till en liten  tradition .
Den ska jag och min vän som bor där försöka dra ihop en gång om året :)
Så håll utkik om inf om den .

PÅ hemsidan finns mycket kort från träffarna genom åren , och fler kommer nu med min genom gång. Av alla foton .
Har faktiskt kommit så lång som till M , i dom senaste mapparna , men sen kommer jag in på dom första åren med Lb och där finns det mycket att gå igenom !!!
Sakta men säkert .
Måste få ordning på fotona för att lättare kunna bygga min planerade hemsida.



*

 Min Vackra brud bukett !
Har säkert sagt det förut , men tack våran ,mycket speciella präst , som upplyste min blivande man att det var upp till han att fixa en brudbukett.
Så fick han göra den beställningen .
Så härligt !
Och så vacker den blev .
Gjord på .
Blomsterbärget


Tänk att man blev gift, efter 27 år tillsammans :)
Då är man ju riktigt säker på att man älskar någon :)
Nu i år kommer vi att fira 30 år tillsammans som ett par .
Hoppas det blir typ 30 år till .
*



Äster 
Ett foto jag tog på katthemmet när hon var där .
Hon såg så surmulen ut .
Men det tycker jag inte hon gör längre :)
Jag tror hon trivs här :)
Hon leker som en kattunge och kurra så det vibrerar omkring henne .
Hon är ju i alla fall 8 år 
*
Här nedan var det en annan fin katt .
man vill ju liksom ta hem flera stycken . 
men jag tror att Äster vill vara ensam katt 
Idag ska vi åka och skriva papper på henne och betala hon , så då blir hon våran på riktigt .



*

Också foton på Äster som jag tog på katthemmet 
Hon ser lite sur ut ?
Hon bodde först i ett hem ca 4 år som vad jag kan förstå var ett bra hem .
Men det blev någon allergi , så då fick hon komma till katthemmet .
Där han hon sen bott i 4 år ca.
Och varför hon blivit kvar så pass länge ? är nog bla för att hon vill bitas lite :)
Fats vi har inte sett så mycket av det här , jo när min man ska busa med henne , vill hon gärna bita han ;) och om hon ligger i sängen , och man sticker ut någon fot på natten , då kan man få sig ett bett ,hm inte så trevlig :) så jag försöker hålla dom innanför täcket , men ibland håller jag på att koka upp!
Då hon också avger en massa värme och trycker sig mot min redan varma kropp .
!
Då tar jag liksom täcket och lyfter lite på det , så hon liksom glider undan på täcket .
Då blir jag av med en värmen källa jag inte behöver …..
Och hon busar runt med mattorna på övervåningen , har aldrig haft sån gungning på mattor förut :) 
Ingen ligger riktigt där dom ska vara :)
Och som sagt , man får passa sig på nätterna när man i mörkret med halv slutna ögon ska ta sig till undervåningen på toa (varför har någon byggt så dumt med en öv utan toa hm ?
Så man inte stuper i kull.
Härligt med liv i huset !!!!
Älskar alla själar som bor här.
:)
*


Är så himmlans rätt !
Varför skaffar sig människor en hund /eller nått annat djur .
Som dom egentligen inte vill ha ?
finna inget som säger att man måste ha ett djur.
och om man sen skaffar ett och kommer på sen att man inte vill ha det .
Låt det få somna in (mer snällt det ) eller hitta nytt hem åt det .
Men låt det inte finnas i era liv och plågas .
*



Det här är så sant !
*

 När man ser en sån här bild , bara längtar man till våren !
Till min lilla söta trädgård .


*

Tänkte lägga ut foton på mina närmaste vänner !
Men kände att jag då troligt går över någon gräns :)
men !
Om jag inte hade er skulle jag vara en sån fattig själ här på jorden .
Och 
Ja jag är säkert en svår vän många gånger .
Men !
Så otroligt tacksam att ni finns och att ni orkar lyssna på mig när jag behöver tömmas och ha någon som orkar lyssna på allt som snurrar i mitt huvud.
Så Tacksam !
Hoppas jag kan ge er något också i våran vänskap !
:)
Nu ut i solen , och den blåa himmeln !
*


Inga kommentarer: