lördag 18 januari 2020

Vaknar i en seg kropp

Ja vaknar verkligen  i en seg kropp !
Men ok bakslag måste man vell ha antar jag .
Var uppe så länge och tittade på serien 
Outlander
Så klockan blev mycket mer än vad det brukar  nu på morgonen innan jag kom ur sängen.
Tycker inte om det , min dag blir konstig . 
Men serien är bra ..men hur man ska kunna fortsätta med bra handling i en hel del massa säsonger till ?? det blir intressant.
*


Pennie som försöker stirra bort Äster från sin bädd , vilket hon säkert tycker är mycket irriterande att den där katten inget fattar ...hm 
Men Äster försöker nog glömma att det ligger en hund och glor på henne när hon hittat en sån skön plast att ligga på .

Äster 
Har nu vart här ca 1 månad och mer , och hon ger mig nu bekymmer ??? hon är verkligen super dålig i magen kladdig smetig lite åt det ljusare hållet ,luktar hemskt illa, och det låter inte trevligt när hon får ur sig det i lådan , tack och lov i lådan , hon även spyr lite då och då ,inte så ofta men det händer .
Hon tuggar på plast som hon kommer åt ? trodde det var någon grej hon bara håller på med ? men kanske kan det vara nått hon gör för att hon är dålig i magen ?
Hon busar runt och kurrar ,myser med oss och äter bra .Så det syns inget direkt på utsidan ?
Hon får nu veterinär foder och Fortie Flora
och avmaskad blev hon innan hon kom till oss.
Pälsen kan ha blivit något sämre sen hon hit kom ?

Nu har jag skickat ett mail till Torkel om skrik på hjälp ? 
Vad gör jag nu ?
Har det vart en hund har jag vart mer insatt , men mina katter jag haft har nog aldrig vart dåliga i magen , jo Johanna spydde nått den sista tiden av sitt liv .
Så mer om det kommer hoppas jag .
*
Sen har jag nu fått problem med utbetalningar av lön från Kommunen .
klart man ska ha nått och krångla med när man försöker vila kropp och själ.
Fick en liten summa i dec som jag förstod det som att det är sjuklön , ob från föregående månad mm
Men ?
det har dom nu börjat krävt/tagit tillbaka .
Hm ?
Det blir ju så bra , när man knappt har pengar så man kan få det att gå runt , jamen då ska man betala tillbaka till kommun ????
Så nu måste jag sätta mig i telefonen och diskutera med lönekontoret , om saker som jag tycker är svåra att förstå för räkning är inte min starka sida .
Hm 
*
Har nu tränat snart i 2 år styrke träning, vart så bra och känts så bra för min rygg och mitt psyke och min klimakterie , MEN , nu har jag haft träningsvärk mer , det är ju bra kan man tycka om man som jag har börjat lagt på lite mer vikt , har börjat hugga i ryggen igen efter sååå lång tid ,
Hm vad händer ? jag har nu backat igen med vikt ökningen , får se om det hjälper .
Har också känt av inflammation i musklerna runt skuldrorna .
Trist !
*
Svettas som en tok igen vid stress !
Och då kan det verkligen räcka med just dom här sakerna som jag nu har tagit upp .
Lika så som stickningen , den har varit lugnande för  mig under lång tid så härligt att sitta med den vid Tv , men mina sista alster ollarna till mina barnbarn , blev inte att passa , gjort fel ? räknat fel mask antal och stickat för hårt ? eller nått , när jag nu skulle ändra dom hade ju "nån" stickat så förbaskat bra så det gick inte att rispa upp det ….
Så nu har jag börjat om med en ny olle från början igen SUCK 
Detta gör mig också stressad .
Jag  är i mycket stress känsla nu .
Och det räcker med dom sakerna jag tagit upp här .

Min chef ringde och frågade hur det är .
Jag tordes knappt nämna att jag mått lite bättre , för då högg hon direkt och började prata om att komma tillbaka och jobba åtminstonde halva min tid , hon planerade också in en planeringsdag i mitt schema !!!!men alvarligt hur stressad blir man av det ?
Jag sa , men ? oj jag vet inte hur jag mår då ?
*
Men !
Jag måste troligt ta mig tillbaka , tack vare den ekonomiska biten .
Om jag nu ska börja betala tillbaka lön som jag tydligen inte skulle ha ?
*
Sen blir jag rädd för mig själv med min trötthet .
Det är nu jag skulle säga åt andra ;)
Att du måste låta det ta tid .
Tålamod !
Vänta ! in dig själv 
SKIT !
Mådde ju riktigt bra ett tag .
När man är så trött som jag blir/är så orkar man ju inte göra annat än det som absolut måste göras.
Fick känna av känslan av den härliga, vilja göra nått, helst bygga om hela huset , rastlösheten i kroppen några dagar .
men nu är det bara stress att tänka på sånt jag borde göra .
När tusan ska det vända helt !!!!
Börjar känna irritation och ilska i kroppen mot allt som aldrig vill bli bra .
*



I torsdags hade jag en heldag med mina flickor .
det gjorde gott 
Fats jag blir trött så kändes det jätte mysigt !
Då behövde jag inte tänka på en massa annat 




Älskade flickor !
*



En liten Tara !
*


1 kommentar:

Unknown sa...

Fin familj du har Rosita, och Sabina är en äkta pärla en gåva som God har gett dig'jag älskar henne ,blir lite ledsen när jag läser att du inte riktigt mår Bra,jag ber till God att kasta ett blick på dig love you