torsdag 30 januari 2020

Att vara vanlig ?

Att vara vanlig !
Det är en sak jag slutat vara .
Vanlig ?
Vad är det för ord ? hur är man när man är vanlig?
En vanlig dag , ok men en vanlig människa 
Finns troligt ingen vanlig människa 
Alla är vi ovanliga :)
Jag säger , att jag ska bli JAG igen , inte frisk utan JAG.
För frisk är jag troligt inte och kommer troligt aldrig bli .
inte om man pratar om den psykiska ohälsan .
*
Jag har en plan !
Vi har en plan , för nu kan jag dela med mig med min Läkare , eftersom jag äntligen fått en läkare efter alla dessa år. Så vi har en plan .
Jag är heltid sjukskriven några tre veckor till , sen ska jag troligt in på 25 %. Och sen öka sakta till
50 % osv. Får lite panik känsla ! tänk om jag inte håller ? skit vad gör jag då ? att rasa igen !
Men ! då säger den bra läkaren , lugn vi tar ett steg i taget och funkar det inte så backar vi .
:) 
Alltså jag skulle kunna krama henne .
Hon ger mig hopp om allt .
Så !
*
Att lyssna på varandra .
För mig betyder det så otroligt mycket att någon orkar lyssna på mig .
och då ska ni veta att fast jag inte mår så bra med mig själv , är jag en god lyssnare .
Så hör gärna av er om ni vill ha någon i andra änden av mobilsignalerna ...jag kan absolut lyssna.
Ibland !
Oftast när mitt självförtroende sjunkit , vill jag inte ringa och störa andra , kanske dom verkligen inte orkar lyssna på mig ...för jag kan prata ,om man låter mig , jag vet , och jag kan förstå att man blir genom trött på mig . Men säg bara , orkar inte idag vi tar det en annan dag , och jag lovar att jag inte blir bitter .
Så viktigt med vänner .
Absolut !
Men 
Jag försöker komma på annat glid , att klara sig med att skriva ner mitt mående i stället , i min dagbok , så jag får ur dom ur kroppen fast jag inte pratar sönder någon.
Trist om man skrämmer bort människor omkring sig .
Min samtals kvinna är bra .
Men hon skulle narturligtvist gå och skaffa barn nu !!!! skoj !
Klart hon ska ha barn : och jag önskar henne all lycka ….
och bokar in mig hos henne när hon åter kommer .
men 
Under tiden måste jag igen prata med någon annan .
Hm 
Får gå .
*
Dagens Insikt 
När jag plockade med lite grej
Hittade jag mina Insikts kort 



Intressant 
*


Det här fotot är ett sånt där som man blev så där super nöjd med .
Tror det kommer ligga på  min framsida på min nya hemsida .


Zicko
Min älskade pojke 


Tokiga Tara 
Som tyckte det var helt ok att använda Lina som sittkudde 
Och att Lina gick med på det 
:)
Här kan ni som inte tror det se att jag faktiskt kan skratta och ha skoj 
De ni ;)


Min vinnar hund
Kul tid med resor runt i Sverige nån till Norge 
Och sen att det gick bra också var ju så plus 
:)
*


Inga kommentarer: