söndag 5 januari 2020

En skogs promenad /Katthemmet



I min genom gång av foton hittar jag en massa bra kort .
Här är någon ? vet inte vem som har tagit ett kort på oss kvinnor i släkten .
Tycker den säger så mycket .
Ett av våra besök i Nora , en sån vacker plats 


Hittade dom här fotona på mitt barnbarn Line , bland henens mammas foton .
Måste bara läggas ut här 
Titta så fint Sabina har fixat sin dotter inför nått Halloween grejs 



Och denna lilla tuffla 
Majken 
Som bevisligen kan man lugnt ha en mössa ihop med julklänningen 
:)


Här hittade jag bilden på mössan jag stickat till Line 
Hon har själv valt garnet , och det blev hur bra som helst .
Underbart med orange , det står för kreativitet, och är min älsklings färg :)
Och det var tydligen min farmors också !
Farmor Gertrud
Idag har jag hennes halsband på mig , ska åka och hälsa på min bror med familj .



Sabina tog kort på flickorna på våran skogspromenad .
För jag hade "glömt" kameran hemma , och det var en sån där svidig gång.
Alltså det gör ont i mitt fotograferings hjärta :) när jag "glömmer" kameran och upptäcker en massa jag ville ta kort på , grämer mig riktigt .


Mina små söta .
Majken 
Skulle åsså ha en reflex väst på sig som mormor .

*


Skaplig bild på Pennie , fast hon är okammad "slarvig " matte :)
Och husses ben blev med bakom hm 


Vackert med solen i trädkronorna .
men trots att vi var ute omkring tolv tiden orkade den inte så där riktigt över topparna


Naturen är så häftig , så vacker .
Titta vad den har trollat med is


Hade kunnat blivit så bra kort om bägge setat upp ordentligt , och att matte inte blivit så ivrig så jag verkligen inte såg slyn framför dom haha



Söta Znö tänk hon blir nästan alltid bra på kort 




Mer häftig is





Mitt ivägen Znö :)
Ber lite om ursäkt att hon är i vägen men vill vara där matte är



Snygg Pennie , 
Hallå sölkorv kom nu 
Hon tycker nog att jag är bra konstig som alltid sackar efter :)



Det var nått jätte intressant inne i skogen , men dom verkade inte tycka det var nått otäckt , utan mer intressant , fast vad vet jag ? hur modiga mina hundar är inför sånt som jag skulle tycka mindre om att möta ???
Som tur är , fast det är super trist , så var Pennie i koppel .
men !
Då är hon så smart , så då skickar hon Znö 
Znö som i regel inte sticker efter djur i skogen , hon kan få iväg dom men sen är det bra .



Jaja säger Znö och lufsar på jag ska kolla vad det är då .
men kom direkt när jag sa nej glöm det !


Men !
sa Pennie vi måste ju se vad det är där inne ju .
Tråkiga matte !
*


TillOchMed en telefon stolpe kan vara vacker 

*

Katt hemmet Smedjebacken 
Igår var vi och skrev papper på våran nya familje medlem .
Äster /Misa
Så nu är hon vår 
Hon är äldre än vad vi först fick reda på .
Hon är född 2010 , men det kan man inte se , busar och leker som en ung katt :)
Hopas hon blir minst lika gammal som våran Johanna .




Tog lite kort på dom fina.
Jag tycker om katter , men tycker nog allt att det räcker med en .
Men !
Har det vart ett hund hem ! oj hur många hundar har man då plockat hem ?
En under var arm när man gått där ifrån .












Så vacker katt !


*

Inga kommentarer: