onsdag 2 oktober 2019

Hypokondriker ?

Ibland känns det som om man är just en sån , en hypokondriker .
Att tala om sitt ovälbefinnande är tyvärr något som ofta kommer på tapeten när jag pratar med någon 
Trist ? !
Ja möjligt , men om man lever i hopp med ohälsa och liksom är mitt i det , ja då blir det väldigt narturligt att prata om det .
Tänk alla år som jag och mina nära vänner har vänt ur och in på alla frågor om våra hundar .
Då kunde ingen prata med en utan att man nämnde nått om  hund, jo jag försökte låta bli med såna som jag visste det var helt omöjligt att prata hund med :)
Lika så när man hade barn , bara en massa prat om dom där små som man älskade :)
Ja så tyvärr det har ju att göra med vart man är i sitt liv.
Jag har så mycke åkommor , ja verkligen , kanske för att jag letar ? för att jag verkligen vill må så bra som möjligt ...kanske människor som inte bryr sig utan bara accepterar det som är , kanske dom mår bäst  ? eller ?
Jag vill verkligen vända ut och in på allt , jag tycker om att få lära mig en massa nytt , och då är det inte så mycke i mitt yrke , jodå jag gillar att bli smartare om Demens sjukdomar , men tycker att jag inte hittar så mycke nytt i den frågan , utan faktiskt kan jag mycke om det jag gör på mitt jobb , åtminstonde hur man bemöter dom .
Men som sagt en massa annat som gäller dom jag har runt om mig eller mig själv och dom där pälsbollarna så vill jag veta saker .
Sen är jag lite arg på vården , jag tycker inte jag blir bemött på det sättet jag vill bli mött , jag vill att man ska ta det jag säger på allvar .
Om det är nått jag vill ha utrett men låt mig få det , så jag kan lämna det sen .
Var till en läkare som höll med mig i mina funderingar , glad blev jag , för ibland kan man ju tro själv att man är alldeles virrig (jadå ibland ;) och bara letar fel .
Jaja hur som .
Så blir det mycke prat om hur jag och mina vänner mår, men vi lär oss av varandra också .
Väninnor är bra att ha ;)

Nu i mitt liv så är det troligt mina svettningar som jag upplever väldigt jobbiga .
Jag inte bara hettas upp nu för tiden , vilket är nog jobbigt det , utan jag svettas så jag blir verkligen blöt , nu förstår jag min arbets kamrat som sa att hennes täcke möglade , det kan jag förstå, jag är genom blöt och het , sen blir jag bara genom blöt och fryser som en tok .
Duschar så ofta så jag kommer bli super torr i huden , ( åtminstonde mellan svettningarna )
Och sover då förstårs väldigt dåligt , och blir sen trött på dagen , framför Tv som jag alltid somnar till 
Så nu funderar jag starkt på att kontakta kvinnokliniken .
Man kan ju skriva egna remisser som jag gjort förut och då gick det ganska så fort tills jag fick hjälp.
Fortsättning följer på det :)
*
Jag har nu tagit tag i det där man stoppar i sin mun .
Andra dagen idag som jag fastar denna första veckan , och eftersom jag är lite nyfiken så var jag tvungen så där tredje dagen på denna veckan och väga mig , vet lite tidigt men nyfiken , och redan hade jag gått ner 2 kg :) :) :) 
Jippi
Säger jag men första veckan brukar man gå ner fler kg , på denna halv fastan jag nu gör 5:2 .
Men sen blir det ca ett kg i veckan ,bara man håller i och inte ger upp.
Såååå bara att ta tag i sitt liv.
Försöker  gå minst 10 000 steg om dagen , och det går skapligt tycker jag , men nu heter det ju för att gå ner i vikt ska man gå 16000 steg om dagen , hm då måste jag nog vara arbetslös och inte ha några andra sysslor om dagen att göra , om jag ska lyckas med det.
Så jag får ha som mål 10 000 och hoppas jag får till fler ;)
För få dagar i veckan och timmarna är för några på ett dygn .
Och aldra helst nu när tiden bara rusar förbi .
*
Idag hade jag tänkt vara ute och arbeta i trädgården en del , men är det nått jag har svårt för så är det att bli blöt , klarar mycke väder men just blötan njä.
Och det har inte varit någon utomhus höst i år ,verkligen inte .
Snön hinner säkert komma innan jag blir klar .
Skulle kunna dra igång den årliga städningen , den jag som ung gjorde höst och vår , men nu förtiden har jag svårt att få till det en gång om året , så därför det kallas den årliga .
Men !
Min ork räcker inte till 
Mellan hundmotioneringen /matte så blir jag lite trött , och där i mellan är det ju en massa andra hemma sysslor också ,såååå jätte svårt att komma igång .
Så livet rullar på med vanliga sysslor varje dag .
Och hinner jag inte trädgården nu , får jag allt ta det till våren , inte så mycke mer med det .
*



Kom upp ett kort på mina hundar jag hade först i livet på Sälgringen .

Zicko, Flisan , Tischa, Tai , Tara 

Rätt dåligt kort .
Men vilka härliga varelser som jag fick äran att ha omkring mig .
Bara tid och ork infinner sig kommer det bli en hel del om dom på min "nya" hemsida.
det är meningen att det ska bli en stor minnes sida om min väldigt aktiva tid som hundägare .
Och det fortsätter förstårt men i lite mindre skala .
Nu ska jag vila mig innan nästa tur ;)
*


*



Inga kommentarer: