söndag 13 oktober 2019

Saknaden, och livet går vidare

Att man kan sakna en katt så mycket , en sån där liten varelse.
Verkligen inte stor på jorden .
Med sådan personlighet .
Då får jag i huvudet att oj alla dom djuren som ingen tar tillvara deras identitet.
Alla slaktdjur som har så mycket att ge ,som bara ignoreras, för att dom ska vara till att ätas.
:(
Jag kan inte för mitt liv tro att det var meningen att vissa varelser skulle bara finnas här på våran jord för att ätas.
Ok jag måste släppa den tanken för jag blir bara så otroligt förtvivlad över att man inget kan göra åt det .
Tillbaka till min Johanna , ja jag saknar henne så det värker i min själ , aldra helst på kvällarna när man ska umgås vid tv , då var hon i sitt esse hennes plats här i huset , hon satt i trappen och ropade på oss om vi blev för sena enligt henne .Och pratade på för fullt när jag gick upp.
Det är så jag hör henne ,hon är nog här den lilla själen .
Pratar med henne då och då om dagarna gör jag , hon är allt här .
Hon sover bredvid mitt huvud fortfarande .
Lilla älskade Johanna.
*
Nu har jag bara min tvåbenta Johanna och vissel Johannan kvar !!!
Oj måste nog  ha en fyrbent Johanna i mitt liv också , inte bara en på andra sidan ;)
Står i kö på en liten hund flicka 
Kanske det blir min lilla nya fyrbenta Johanna ;)
*
Så här få djur har jag nästan aldrig haft , två hundar , det är lite i min värld .
Jag hoppas att jag kommer få träffa fler fantastiska indevider i detta livet innan jag ska lämna.
Skulle allt vilja ha en katt , ja absolut , men det passar inte in i vårat vagabond liv :)
Men ett hem utan katt är ett tyst hem .
Känner att jag för första gången å mycket länge längtar efter en ny familje medlem .
Så ja nu har jag skickat upp det ,önskan !

Älskar mina två fröknar , men känner att jag lugnt skulle kunna älska nån mer .



Herregud matte nu drog hon in i skogen igen ??? gör nått !


Och här kom hon den slarvan , helt slut kan inte ens hålla benen i styr





Leonberger färgerna i hösten så vackert 




Znö blir orolig över den där galna hunden Pennie som kutar som en tok över stock och sten.




Hej och hopp nu drar jag en sväng igen 


Men herregud nu drog hon igen !
Matte har du ingen ordning på henne !
*
Hörde ryktas om att det var någon som sett en Björn på fallet ,suck!
Ok jag vet att dom troligt inte stannar just där , men kanske den trivs just här , och är nog lite för feg för att vilja möta en björn , och aldra minst med den där galna kuta över hela skogen hunden Pennie .
Hm ok det är snart dags att ha dom i koppel i alla fall ,annars är det vell risk att dom blir skjutna , eller Pennie som kommer hamna i nått drev.
Så synd för hon älskar att springa lös.
*
Jag har tagit en paus från Face book .
Skrev även spel , men det är faktiskt lite avkopplande så det kan jag hålla på med .
Men Fb ger mig många gånger dåliga vibbar , så mycke elände som läggs ut , och ja man ska inte blunda för det hemska som händer i världen, men kan det hände värre saker än vad man redan har sett ? jag vet vad människor som är för långt ifrån sina själar gör , men orkar jag ta till mig det varje dag ?
Nä , om jag ska orka leva på denna jorden måste jag hålla ihop själv , jag bara går omkring och bär sorg med mig hela tiden , över djuren på jorden ,över oskyldiga människor ,över naturen . över våran Jord !
Så vid min Gud , nu måste jag ha en paus.
Dom vänner som vill följa mig i bland vet vart jag finns .
:)
*
Lite om mitt hälsokost preparat Remifemin , som jag från en läkare faktiskt fick rekommenderat som vill vara anonym , för i Sverige får dom inte rekommenderar hälsokost till sina patienter , men i Tyskland gör dom det , just det här preparatet , Remifemin finns till och med i fass fick jag se och enligt denna läkaren så är det och har varit mycket forskning just på dessa  , läkaren sa till mig ge det 4 veckor minst och du kommer inte behöva nått annat mot dina övergångsålders besvär.
Nu har det gått över 4 veckor , och ja jag sover bättre ,jag har mindre jobbiga svettningar när jag svettas vilket också blivit mindre .Ihop med dessa piller ska man ta B-vitaminer vilket jag också gjort/gör . Och mitt humör är bättre .
Känner mig lycklig :)
Sen kan det vara många bäckar små .
Gym träning
Motion 
Meditation
Rosenkvarts under kudden 
5:2 fastan (som på två veckor har jag gått ner över 2 kg och mår mycket bättre )
Plockat bort vissa "måsten" (plockar gobitarna i livet som min samtalskvinna säger )
Går på samtal 
Gått ner i tid
äter mycket bättre mat och mycket mindre socker 
Så ja många bäckar små , men tror Remifemin gjort sitt .
*

Igår tog vi köks fönsterna , tillsammans så himlans lätt det gick , min man tvättade fönsterna och jag fixade gardiner och blom fix och ni vet allt runt fönsterna.
Så lättsamt
Och jag behövde inte skura igenom hela köket :) vilken lättnad , nått som jag trott i alla år att man måste göra minst en gång om året skura igenom varje cm av huset .
Det behövs verkligen inte , jag "stor" städat ju varje vecka vecko städning .
Och det räcker bra det .
För har man hundar i våra hundars storlek då blir det skitigt , och det får man leva med .
Annars måste man skura jämt och det vill jag inte ha i mitt liv .
Finns så mycket annat jag vill göra .
:)
Nu har jag haft min klo slip på laddning 
Så nu ska jag ta itu med mina pälsbollar som verkligen behöver få bort en massa lös päls .
Dom tappar mängder .
*
Ha en fin dag !
Och vill ni kommentera nått av mina inlägg eller vill komma i kontakt med mig utav någon anledning .
Så kan ni göra det på 0705363927 
Eller r.smedbakken@telia.com
*








Inga kommentarer: