söndag 29 september 2019

En intensiv vecka



“Someday the earth will weep, she will beg for her life, she will cry with tears of blood. You will make a choice, if you will help her or let her die, and when she dies, you too will die.”

Någon Indian som sagt enligt FB .
Vem det än är som sagt dessa ord så borde det få oss alla att tänka om .
?
Jag försöker förstå varför en del människor är så otroligt långt från sin själ ?
Vad är det som hänt med dom ?
Varför förstår inte alla att vi måste vara rädda om allt levande här på jorden , att allt levande har en själ.
Vad rör sig i en människas huvud som skadar medvetet en annan individ ?
Vad har hänt i den människans liv ? som gör att man ingen kontakt har med sin själ längre .
Kommer jag någonsin att förstå det .
*
Alla vi på jorden är tyvärr delaktiga till viss del i att inte göra gott för våran jord , men ! man kan försöka tänka /leva så rätt som möjligt , det kommer vi långt med ...
Och framför allt inte skada nått levande medvetet.
*
En människa som jag har haft mycket höga tankar om , och har , men ! som sjönk i mina ögon här om dagen , som står och pratar om hur bra det är för en 5 åring tror jag det är , att få vara med vid jakt från början så att den vänjer sig och blir en bra jägare i framtiden ????
Då tänker jag åter igen på "min" farbror jag träffade på vårdcentralen här om veckan som hade jagat hela sitt vuxna liv , men ! kunde inte längre göra det dom sista åren , för att han bara inte kunde skjuta nått levande längre.
Men !
Då kommer vi människor med argumentet , men ! hur ska det då gå med alla älgar som blir ivägen ?
Om 
Ingen skulle vilja jaga av oss människor , så skulle människan komma på något nytt sätt att göra det på , ja så är det faktiskt. Kanske nått piller som gjorde att dom inte fick en massa kalvar ???
Jaha och hur skulle man få dom att ta det då ? ja kanske i nån form av mat som man lägger ut som dom gillar , eller ? dom som gillar att jaga runt efter älg kanske kunde skjuta bedövning på dom och sen ge dom piller ??? allvarligt om man vill hitta en lösning skulle människan göra det .
Men 
Det här är ju inte det som är värst på våran jord .
Tänk alla vilda  djur som snart inte finns mer tack vare bla  människans ha begär.
Alla gatuhundar i länder där dom inget värde har ..listan kan göras så lång .
Och jag blir verkligen super ledsen när jag tänker på det , alla själar som lider på denna jord !!!!
Så nu måste jag släppa det trycka undan det en stund .
Och försöka tänka på nått annat , så är mitt liv nu förtiden , ja verkligen , att se och läsa och höra om så mycke elände , gör ingen glad ,och jag trycker ner det i min ryggsäck nya saker hela tiden .
Fb
Är en eländig plats 
Ja så är det , och den sista tiden har jag tydligen förlorat en massa bra vänner , för jag ser inte bra inlägg utan en massa elände och en massa reklam .
Reklam 
Det är en av jordens gissel.
Hur kunde någon ge det frihet.
Så nu förtiden går jag in och bevarar mina foton på min logg och låter bli det andra  , lika som tidningarna , bra visst att dom skriver om det som händer i Sverige och i världen , men det är bara en massa elände , och ingen får straff för det onda dom gör , vad leder det jo till ännu mer ondo eftersom alla ser att ingen får straff , så man kan bete sig som man vill , hur man nu kan vilja vara elak ?
Om man gick ut och läste om något hemskt, och sen såg att jo den fick ett straff för det den gjorde , det skulle leda till bättre känsla hos oss alla.
Men det som händer nu , ger bara rädsla frustation och ilska.
Vart är allt på väg ?
*

September !
Snart slut 
Jag måste bara lägga in min almenacka
Känns som om jag inte haft en enda dag denna månaden som jag vart hemma en hel dag .
Och har jag vart hemma så har jag gjort så mycket jag bara kunnat hemma.
Ser inte ok ut .
Och ändock har jag dåligt samvete och stress som ligger på för jag har mer saker som jag inte hunnit denna månaden . Jag har strykit saker också som jag velat men inte orkat genom föra .
Och vad vill jag säga med det då ? ja bla till mig själv försök få nästa månad att se bättre ut !
Och till er som tror jag bara struntar i er , nä men ibland måste jag ta lite tid för mig själv också .
Och ibland välja bort sånt jag skulle verkligen velat .


*
I bråk med sig själv !
Ja det är jag ,är det nån jag bråkar med så är det mig själv.
Den personen som man borde vara mest snäll mot , sig själv.
Just nu är jag arg på mig själv, för att jag gör så min kropp inte mår bra , jag verkligen är inne i en period som jag bara trycker in saker i mitt hål i ansiktet .
Tror inte att det var därför någon sa ett hål i ansiktet måste det finnas så man får in bra saker i kroppen , bränsle till kroppen , inte en massa saker som kroppen inte mår bra av :(
Men ändock hur mycke jag än vet allt det här , jag är ganska så duktig på att veta vad man borde stoppa i det där hålet , så bara trycker jag in saker där som jag inte borde ha, jag blir fet , och av det blir man slöare mer orkeslös ….jag får mer svettningar av allt vitt socker jag trugar in i hålet , och säkert en massa annat negativt som också händer i min kropp .
Sen blir jag arg och besviken på mig själv .
Och det gör ju ingen bra nytta för min psykiska ohälsa 
näpp
Ibland blir jag riktigt arg så jag tar tag i det , en stund !!!!!
För om jag är dålig på nått så är det att kliva fram med stormsteg och sen bara rasar det …...
Men !
Ok 
Så länge jag i alla fall tar tag i det så finns det troligt hopp , för den dagen jag bara låter bli , då är hoppet ute .
Jag har haft så röriga veckor så motionen har fått lidit , mina hundar har fått en lång vända om dagen , och sen varit på sin gård , och största delen av sina dagar är dom med mig , MEN , nu måste det bli bättre med motion i gen , både för dom och mig , synd att jag inte kan ha dom med mig på gymmet ;)
För dit tar jag mig två dagar i veckan , fast det är lite röriga oregelbundna dagar just nu ,så är jag där , och rörigt är det också nu för att jag är på två gym , sjukgymnastiken och Grängesbergs aktivitets klubb , och försöker på det sist nämnda, få ihop ett fungerandes program.
Svårt !
Nu får jag inte vara på sjukgymnastiken längre , eller ja jag är inte utkastad , heter det :) men jag bör vell gå på mitt egna gym .
Blir troligt sista veckan nu som kommer .
Det känns så där …..
är otroligt rädd att jag ska göra nått fel så min rygg inte mår bra , för den har vart så himmlans bra nu i över ett år .
Ska nog lösa sig .
*
 Ska åter igen ta tag i vad jag stoppar i hålet i ansiktet :)
*
Någon sa !
Det är inte farligt att vara hungrig !
Det känns som en bra grej för mig att tänka på , jag behöver inte gå i taket för jag är hungrig .
Och efter en stund går känslan över .
Och till slut går man inte och är sugen mellan målen längre .
Jag har vart där , och vet att det är så .
*

Dom där fyrbenta godingarna .
Två av mina bästa vänner i livet .
jag försöker nu förtiden göra det som är bäst för dom .
Det dom verkar tycka är roligast och lugnast .
Att vara lös i skogen är en av dom sakerna , som åtminstonde  Pennie älskar .
ja det gör nog Znö också , men hon går mest med sin matte :)






När hon ser ut så här Pennie , då vaknar min utställnings nerv ;)
Och jag tänker nu kan jag nog ställa ut min slaniga hund bland vuxna tikar  :)
Hon som ser ut som en unghund för det mesta :)
Men jag hinner inte mer än tänka det förrens hon kommer på att nu är det dags att banta.
och hon kan banta hon , hon bara låter bli att äta .
Skendräktig.
och frustation för matte .
Och så är hon slanig igen .
Denna hunden :)
*
Znö 
Skulle jag kunna ställa ut mest hela tiden så söt hon är
Men hon skulle nog inte gilla det .
Så där kan jag lägga ner mina utställnings tankar ...
*
NW tycker dom om bägge två .
Så träna är ju gratis , så det borde vi kunna hålla i :)
Ja just gratis , den här månaden har jag hamnat /fastnat vid tandläkare , och det blir verkligen inte billigt. Efter att dagen före mitt första besök , tuggade sönder en lagning suck , och i mellan behandlings dagar lyckas tugga bort en hel överdel , lagning på en annan tand , så finns det bara pengar i detta hus för överlevnad denna månaden .
eftersom mina tänder inte hör till kroppen i Sverige !!!!!
*



När mina barnbarn är här hemma . så är bia bädden ivägen för garderoben där alla pyssel saker finns.
Så då hamnar den i hallen en stund.
Pennie gillar inte det , man kan ju inte bara möblerna om så där tycker hon .
Så då räddar hon den , bia bädden , så ingen ,matte ska glömma bort vart den ska vara .
När dom små två benta går hem :)
(såg en mullig kvinna i spegeln hm )
*

Hade en heldag med mitt minsta barnbarn i veckan .
När hennes stora syster var tvungen att dra ut lite tänder .


Hon är en härlig intensiv liten 2 åring
Våran lilla Majken 



Hon behöver jorda sig lite då och då , för att orka med sina dagar.
Något hon faktiskt gör ofta och gärna .
Ligger på backen .
Mormor !
ta kort på mig nu !
Jag se ….. 
Sen ska hon se korten på sig själv :)


Nästa gång ska jag nog hänga på ,behöver verkligen jord energie jag med .


Underbara härliga Majken .


*
Tycker verkligen inte om att vara med på kort !
haha jag som tar på alla andra , gillar att vara bakom kameran.
Jag hoppas att ,kameran ljuger ? att jag blev tagen ur fel vinkel , att jag har en bättre sida :)
Önskade att jag kunde ta på mig själv så jag kanske blev mer rättvist framtagen 
haha 
Eller är jag helt enkelt ful !!!!
:)

Super goa lilla Wendy !

*
Jag vill skickar ett stort kram till min fina vän och arbetskamrater Rosmarin för att var modig och stark som har kämpat i så många år med psykisk ohälsa, hon är underbart människa snällt med alla och omtänksam, vill alltid väl, älskar alla människan så som dem är, dig kan man bara älskar .Jag önskar dig stort lyckan i livet, och kämpa på bästa Rosita, hoppas livet fortsätter att vara snällt mot dig 
*
Dom här raderna har en vän till mig skrivit .
Tänk ?
Att du kom från andra sidan jorden nästan , och blev mig en sån kär vän.
Dom som man ska möta , dom möter man , och dom finns sen kvar i ens liv .
En del möter man en kortare stund i livet . men dom gav nått den tiden dom var med , ibland mindre bra saker men ändock lärdomar och ibland så bra saker .
Hoppas det är meningen att du ska vara med mig i livet till the end min Afrikanska vän.
*
Tiden rusar fram !
Snart oktober här .
*
Som vanligt "hjälper" jag den lilla tomten med julklapps stickningen .
och som vanligt är jag ute i sista minuten .
Har blivit en grej som mina arbets kamrater skrattar åt ;)
Så nu borde jag mest hela tiden sitta och sticka .
:)
*
Ha en skön söndag ! själv ska jag springa runt till jag ramlar ner i soffan och vilar en stund inför nattarbetet .
*









Inga kommentarer: