måndag 11 mars 2013

En full vecka ....


Förra veckan var full av allt möjligt .
Både bra och dåligt - men ? faktiskt mest bra ting :)
Tisdagen - körde promenaden i stan igång igen .
Mycke folk var det som slöt upp - kul att komma igång - och mycke roligt att träffa alla igen .
Tyra känns som om hon har mognat en del - hon reagerar inte längre på dörrar som öppnas och stängs - inte lika skraj på mötandes folk heller :) så hon har börjat blivit stor flicka .
På Onsdagen var jag och kolla in Blötberget - inför Leonberger träffen - och träffade Helena & Bella .
Lite kort från den dagen längre ner .
På Torsdagen var jag och hälsade på i Skeppmora - på Villmobackens - tog en del kort på goingen Hubbe - en riktig nalle björn så fin och så go .
Och kikade på K-Kullen :) små goingar .
Men det blev inga bra kort på dom när dom är i lådan - men snart kommer det bilder - för nu har dom flyttat ner .
Torsdag kvällen var det första träningen för i år - och oj vad vi har legat av oss - haha det var en riktig röra - mest på ägarna om jag ska vara riktigt ärlig .
Vi snurrade mest runt och försökte få till en vettig nybörjar bana Rally Lydnad - men men :) vi fick ge upp - och la momenten på rad - bra det med - att träna in dom olika aktiviteterna på olika stationer .
Tänkte ? 
Om alla tycker? att man kan köra varannan gång - Lydnad - Rally lydnad ....så blir det lite variationer .
Nästa träning blev måndagen den 18 mars.
Tisdags promenaderna är det önskemål om att den ska flyttas till onsdagar.
Men vi kör på Tisdagar ett tag till - så i morgon är det promenad på stan .
Sen på Fredagen var det många och mycke nerver :)
Då min son Andre´skulle skriva för körkort och klarade det - tror jag var mer super överlycklig än han :)
Nä då men så glad jag är - sista ungen - nu har alla ungar körkort.
Så skönt att han fick det nu - han som verkligen behöver sitt kort i jobbet - eftersom han utbildar sig till bilmekaniker :)
:)
Sen hade jag duschning av min Tyra inför söndagens utställning i Rättvik - lite orolig var jag allt över den rengöringen - när jag tog Tilda inför Köping så hade jag översvämning i tvättstugan - så trist och en massa jobb hm - men jag fick ett bra tips !!!! från Liisa - Tack :) att man skulle sätta en nylonstrumpa på avlopps locket :) :) men så smart - så det gjorde jag ( med lite känsla av att nu är jag lurad haha ) men oj så bra det var - allt hår blev kvar uppe på nylon strumpan . så himmlans bra .
Och 
Sedan alla klor på hundarna - tänk så bra det funkar med denna slipmaskin jag använder till klorna - så bra .
Nu har jag håll t på med det i riktigt många år - sen Zicko kom in i mitt liv - så det rör sig om ca 15 år .
Men så bra det funkar - och går så lätt - och snabbt .
:)
På lördagen - tog jag 4 stycken hundars pälsgenom gång - och tur i oturen att jag börjar få mindre med hundar - för min rygg orkar inte med knappt dessa :( .
Men fina blir dom allihopa :)
Men vi han med en tur i solen också - men oj så kallt - alltså man sitter där inne och tänker oj så vackert väder - och ja det är det - men kallt var det .
Sen på söndagen ? var det Rättvik .
En trevlig utställning - lagomt med folk - och trevliga människor .
Fick ansikte på någon jag tjattar med ibland på nätet :)
Kul :)
Tyra 
Skötte sig så bra - lite spänd kände jag hon vart när domaren kom - men det släppte direkt - våran domare är en toppen bra hundmänniska . Och det tror jag alla hundar känner :)
Sen däremot så ville hon passa ? vilket jag inte sett förut ? men jag har ju varit mer inställd på att hon ska funka i ringen och inte direkt tänkt på hur hon tar sig fram - men ? ingen har sagt nått tidigare - kan kanske vara underlaget i körhuset ? men om man läser om passning så på nätet - så är det många olika delade meningar - en del säger att hunden har ont någon stanns - så dom avlastar i passgång ? andra säger att hunden hittat ett bekvämare sätt att gå på ? om jag inte minns helt fel så finns det ju djur som alltid passas - skulle dom ha fel i sin byggnation då ? så jag får vell kolla upp hennes hälsa - men inte för att jag märkt något annat - hon rör sig helt obehindrat i skogen - lös varje dag springandes i mycke snö nu hela vintern- och hon är super vig - och hoppar högt utan några problem alls - vilket man reagerar över - att det ser så smidigt ut .
Ja detta blev lite egna tankar om passgång :) 
Men intressant ! ?
Och hur gick det då ????????

Jo hon min Tyra blev BIM :)
Så kul .
Här kommer Kritiken .

Mkt trevlig helhet, vacker tik m. utm. hals
Fint huvud men skulle önska ngt . svartare mask
Rör sig ngt. smalt bak 
Rör sig bra från sidan 
Fina raka ben .
Mkt trevlig tik 

HP Placering 1 BIM
**

Tack !
För trevligt sällskap .
:)



                                                                        Fablernas    
Iooprocent Eyecandy

"Hubbe "

10 månader





***

Artemis Caipora
Bella

Artemis Brynhild
Tilda

Bella


Tilda

Kramiga systrar


Systarna har lite svårt för varandra 


Pocahontasgårdens Kiowa
Tai

Min super glada Tilda
Hon ser ut att skratta mest hela tiden 





En liten trött men Kavat flicka i Rättvik 
Trulsa

Så här såg det ut i mitt kök nu på morgonen 
Kändes som en lovande dag i antågan 
:)

****
Rättvik 

BIR & BIM

Och här är det prat :) :)


Tack Märta !!!!
:)


Flickorna i öppen klassen 

Matte & Tyra 
:)
***



Inga kommentarer: