tisdag 19 mars 2013

Lite smått

Den här hittade jag på FB om jag tycker om den japp :)
Tro på fullt allvar att den kommer att finnas på min vägg i framtiden japp.

Ska göra nått åt den här också :) man blir så glad när man läser dessa rader - och tänker !
Hundar är underbara individer
:) :)
(Klicka på bilden så blir texten så stor att du kan läsa den :)
***
Elda med ved !!!!!
Ja det är ett bra sätt att värma sitt hus på - för att det är mycket billigt - och det blir en toppen skön värme utav det :)
Men !!!!
Nu är jag verkligen trött på detta - fy tusan - varenda morgon ska man sega igång en brasa - och nu på slut tampen av vintern har man kommit till den mindre torra högen - så först får jag slå loss klabbarna för dom har frysit fast,  innan jag kan släpa in dom den längre vägen - på en mycket isig liten smal stig . Med risk för att ramla varje dag - för varje dag (förutom på helgen då min käre sambo tar in ved :) så tar jag mig igenom dessa procedurer - Tai som brukar sitta med och titta på när matte fixar veden - har till och med börjat vänt mig ryggen under tiden - hon orkar inte se när den där människan balanserar sig fram med massa ved i en dålig korg - ja den där satans korgen har jag tappat ett flertal gånger eftersom jag varit tvungen att tagit tag i nått så jag int ramlar - och då har korgen dumpit i backen - och gått sönder - så den sjunger på sista versen .
Hon lägger sig med rumpan mot mig nu .......jag tror hon bara inte orkar längre Haha.
Ja - så nu är jag riktigt trött på detta vedeldande !!!!
Så låt det bli vår nu - så jag kan ta in all ved dit det ska- och så det kan torka .
Vore sååååå bra !
Det kommer att bli något annat uppvärmnings system i detta hus - om det är här vi ska bo.
Så är det ......
Och fram till dess får jag vell svära då .
***
Funderingar om Face Book.
Kan nog vara Satans verk !!!!!! ?????
Eller vad tror ni ?
För oj vad mycke elakt det kommer från den sidan .
Ja - det har ju till och med blivit så att människor tagit livet av sig - utav elakheter som har varit på denna sida .Bla Unga människor som borde ha levt vidare många år till.
Man kanske skulle bojkotta denna sida som ett tecken till att den är inte bra - när det kan hända sånna här saker genom den här sidan ?
Just nu ser det ut som om Lb klubben håller på att rasa samman - för att folk är så arga på varandra.
Så just nu känns det vell inte som om Fb ger något gott.
Visst är det bra att man får fram sina åsikter ibland - jo absolut
Men
Vissa tankar och känslor kan vara bra att man faktiskt håller för sig själv - vissa saker behöver inte ventileras.

Eller vad tycker ni där ute .

Min sambo tycker jag blivit Fb beroende ?- ja lite grann säger han .
Och ja jag kan inte låta bli att gå ut och kolla den då och då .
Men ???? varför igentligen .
Kanske jag skulle kunna hinna med "mina" hemsidor i stället på samma tid jag lägger på FB.
Och alla mina kort som jag borde få någon ordning på.
Och !
Kanske jag kan sätta mig och teckna och måla i stället - under dom där pausarna som jag nu tar framför Fb kan jag sitta och teckna i stället - det brinner verkligen i  mig en massa bilder som puppar upp i mitt huvud som jag vill få ner på papper - men tiden !!!! denna tiden som inte finns .
Så jag kan ge mig själv tid :)
Men !
Måleriet har jag fått igång iallafall - alltså - möblerna och väggar och lister och och .
Sååååå bra är det . Känns så bra - och det blir så fint bara det blir klart :)
Ja tror att det blir mer fysiska aktiviteter nu när Våren är i antågan .
För alla !
*
Igår var det "också" kallt Burr!
Iallafall om man ska försöka träna sina hundar på en parkering bakom Spendrups i Berget :)
Men några tappra själar kom - vi var klara på en timme .
:)
Men ! efter att ha haft ett uppehåll på flera månader - så ja dom kommer ihåg :)
Hundarna alltså :)
Så kul - så bra - att man inte behöver gå om från början igen helt .
Och nu har vi ett hinder också :) Tack vare min syster/ far .
Så nu kan vi träna allt inom Lydnad klass 1.
Men vi varvar Rally Lydnad & Lydnadklass 1 gång från gång.
Det blir bra :)
Nästa gång är
Onsdagen den 27 Mars klockan 18.00 Spendrups Parkeringen .
Bra med huvud träning - märks på hundarna.
Dom sov gott !
**
Igår
Fyllde min minsta son 20 år
Och vad säger det då ?
Jo jag börjar bli gammal :)
Oj vad tiden går .
Och nästa vecka någon gång - kanske jag blir mormor .
Alltså klart att jag blir mormor - men man vet inte när den lille behagar komma ut .
Så jag är gammal nu :)
Den evige tonåringen - som min sambo säger - med ett leende på läpparna haha.
Kanske får inse att hon håller på att bli gammal :)
Kanske :)
***
Är Döden slutet på allt ?
Är ett budskap från Jehovas vittnen ?
Tycker om raderna - men tyvärr betyder det inte det som jag vill att det ska betyda :)
För dom tror inte på ett liv efter döden på samma sätt som jag tror på den .
Ibland är gatan full av människor som tror att man ska gå runt och trycka på människor sin tro ?
Det har jag också så svårt att ta till mig ? var och en här på Jorden ska ha rätt att få tro vad man vill - och ingen ska trycka in det i någon annan människa .
Ja märkligt !?
Dom knackade på - men när mina hundar skällde innanför så vände dom och gick .
jag har kunnat blivit skyldig skadestånd - när dom små tanterna balancerades fram på min isiga infart .
Å missförstå mig inte !
Jag har inget emot dom :) nä jag hade ett ungt par när jag var tonåring - som kom hem till mig - och vi pratade länge om allt mellan himmel och jord .
Men ! dom tolkar Bibeln på sitt sätt .
Jobbigt med denna boken - som man kan tolka på sitt eget vis .
Eller ? är det det som är bra ?
Ja int vet jag ?
Nog om det .
 Bara lite morgon tankar .
:)
*









Inga kommentarer: