onsdag 13 mars 2013

Men snö igen !

Tråkigt faktiskt när man tittar ut genom fönstret.
Hur ska jag nu kunna hitta på alla isställen under snön ???
Ja hur ska det gå till .
Jag som har lokaliserat "alla" ställen som man inte ska sätta sina fötter - för att det var risk för att dratta i kull.
Hm - men nu när det kom ner en massa mjuk fluffig snö - som bara la sig lätt ovanpå - jaha då blev det ju bara helt omöjligt.
Jaja ! jag får vell gå försiktigt på den där smala hala stigen i skogen idag .
Alla vändorna !!!!
Men man ska vell inte misströsta - det kommer vell en vår antar jag i år också.
Igår - var den första dagen på 8 dagar som jag var helt hemma kring kan man säga :) :) 
Och det till stor del för att jag var litt skum i magen och ville hålla mig nära Sälgringens toa :)
Så det blev en hundvända - och sen hem på toa :) :) 
Men :) det gick över !!!! så jag hade nog bara ätit nått olämpligt ?
Men ? det var nog någon mening med det också - skönt att bara vara hemma :)
Det har varit så mycke - varje dag - men å mycke roligt och intressant - men det är sååå skönt att landa hemma här - älskar min plattform !
Tror att det här huset är en bra plattform för alla som bor här.
Här kan alla som bor här känna sig trygga - och ladda sina batterie.
Men det är inte bara stället - utan det är människorna också som bor här :) vi ger varandra trygghet .
Älskar ! mina medboende ! :) :)
Alla människor behöver ett sånt ställe / plats i livet för att kunna fungera .
Jag önskar alla ett sånt ställe .
Fick i huvudet alla barn - djur / människor som inte har det bra hemma ! hur ska dom kunna leva och bli hela - om ingen trygghet finns ?
Önskade jag kunde hjälpa dom alla .
Men inatt ska jag iallafall försöka ge dom sjuka / gamla på mitt jobb en massa trygghet .
Brukar säga - men inatt är jag här och vaktar - så nu kan du sova helt lugnt .
;) :)
Kollade väder kartan - och tyvärr så håller vintern i sig hela Mars - lite mildare men inga plussgrader .
Så det är bara att vänta - men det stämmer vell som man brukar säga - efter Påsk är våren här :)
I år är det inte bara Påsken man väntar på - utan här väntar vi på den lilla babyn som ska komma då :)
:) :)
Så när jag har arbetat mig igenom alla nattpassen - och går på långledigt - så är vi strax inne i påsk veckan .
Bra !
Men den där målningen !!! ja den vete gudars när jag ska hinna ?
Ni vet den där vitmålningen .
Jaja allt står ju kvar och väntar - inget försvinner och inget blir gjort - förrens jag har tid :)
:)
Ha en toppen dag ! fast en massa onödig snö !!!!
***

Alla skulle vara så här underbart glada !!!!!
***

Inga kommentarer: