onsdag 20 februari 2013

Vitt & Vitt

Jamen :) både ute och inne då 
Snö ute och vit målning på G inne .
Nu har jag inskaffat lite vit färg - Antik vit - som han sa på färgaffären - att jag ville ha en vit färg som inte skriker vitt från väggarna utan ser ut som om den setat där ett tag - japp det är därför färgen heter Antik :)
Alltså Ok så är det allt .
Känns lite svår startat det är sååå mycke som ska målas ....
Men bara man får en början så ska det vell flyta på .
Sen ? är det ju det där hur gör man ? med dom där håriga ?
Lite svårt att stänga bort dom helt - om ingen vill låna dom i några dagar haha skulle int tro det va.
Det ska vell lösa sig på nått vis.
Kommer bli sååå bra bara det blir klart.
***

Flickorna är nu snart helt klara med sin löpperiod.
Bara Tai & Tania som är på sluttampen.
Faktiskt känner jag att dom är lugnare.
Funderade vad det var med dom i skogen idag ???? dom gick där på rad som snälla åsnor på rad ???
Men ? man är bra konstig - då känner jag irritation över att det bara måste vara nått fel på dom när dom beter sig så ? men hallå vad är det med er - hm det är ju då jag ska vara glad och njuta av lugnet.
Men ? :)
***
En liten påminnelse ! 
Tisdagen Den 5 Mars Promenad Ludvika
Träffas Parkeringen Bredvid Mc Donalds Kl 17.00
#
Torsdagen Den 7 Mars Träning
Parkeringen Bakom Spendrups Kl 18.00
Alla Välkomna !
Vilken ras som helst :)
Ja nu känns det som om det verkligen är dax för mig och mina flickor.
En massa träning vore på sin plats.
En människa korsade våran väg idag när vi skulle in i skogen - och oj vad det blev rörigt i kopplena en stund.
Hm känns som om dom där brudarna behöver se nått annat än skogen nu .
Så alla välkomna !
***
Leonberger Träff


Lördagen den 23 Mars
I Blötberget.

Mer inf kommer inom kort.

***
Lite smått om vad jag har tänkt mig framöver
Hör gärna av er om ni vill ta sällskap
***

Utställningar & andra aktiviteter som jag preliminärt ska på i år .
Rättvik Den 10 Mars , inofficiell  (sista anmälan 11 Feb ) 
Avesta Den 13 April, inofficiell  (sista anmälan 18 mars)
Borlänge Utställnings Träning 5 Maj
Österbybruk Den 26 Maj ,int ( sista anmälan 29 April )
Avesta Den 15 Juni , nat  ( sista anmälan 15 maj ) 
Gävle Den 8 Sept , Special (sista anmälan 15 aug)
Den 19 September Kommunikation Hundar emellan Borlänge
November Föreläsning Falu Djursjukhus


***

 Ett härligt Gäng från Norge 
Benki - Chione - Angel - Lady
Kolla in hon som ligger :) och tredje hunden från vänster här nedan :)
Man kan tro det är samma hund .
Systrarna !


Tai - Tilda - Tyra - Tania 

Mitt underbara gäng.
***


Inga kommentarer: