onsdag 2 september 2020

Våren


Så otroligt vackert , med våren , jag vet att det är bra sent nu , det var ett tag sedan det var vår , men hade glömt bort den här mappen , så nu kommer dom nu , gillar den där våren när allt får liv igen ,
Men tiden den går så fort så snart är vi där igen , så den som lever får uppleva en vår igen .
Härligt 
Ibland så är jorden ett paradis . eller kanske helt enkelt så att jorden är ett paradis , bara många av invånarna som inte kan ta hand om paradiset på rätt sätt .



har precis räddat en liten fågel från jägaren Äster , hon kom så fint bärandes på den i munnen utifrån gården , jag försökte stoppa henne så hon inte skulle inte ta in den , men se det var hon för snabb för hon drog förbi mig och in med sitt byte , hon släppte den i hallen och jag försökte ta den , men hon var på den igen snabb som tusan , så jag tog jägaren och skicka in henne på Kims rum och stängde dörren , så jag kunde ta den lilla fågeln , så liten och så rädd , jag tog den i mina händer och bar ut den till baksidan , och öppnade händerna , och den flög iväg , å sån härlig känsla .
men Äster är nog inte glad i mig , hon kommer troligt inte att dela med sig av sitt byte till den där matte nå mera .
Blir nog snart en liten bjällra på henne .


Den där Äster har vart i pannrummet i natt , eftersom sensorerna för larmet blev att sitta på dörren , en gammal, från köket och in i biutrymmena så måste den dörren vara stängd för att man ska kunna sätta på larmet på kvällarna ,  Äster tycker att den delen hör till hennes revir så hon vill kunna kolla den delen också ibland , så hon krafsar tills hon får upp den och då går larmet , så vi har börjat satt ett kompost galler för och en stol så hon inte ska kunna få upp den , till hennes stora förtret .
Ni må tro hon har bråttom ner på morgonen och dit för att se till så man öppnar upp allt så hon kan komma till ytorna som hon ska ha koll på .














































 

Inga kommentarer: