söndag 27 september 2020

Huvudet i väggen

 Mitt liv ?

Jag vill ha ett fungerandes liv , jag vill kunna jobba , jag vill kunna gå med mina hundar på en promenad utan ångest inför promenaden och helt slut under promenaden, jag vill kunna träna min kropp så jag slipper få ont i ryggen (som jag också kände av rejält på mitt jobb nu :( ) men kan inte göra nått pulshöjande (för det mesta ska tilläggas ) , jag vill kunna umgås med mina barn och barnbarn utan att bli helt slut och orkeslös, jag vill hjälpa mina barn, nära och kära och mina vänner , jag vill orka umgås med mina vänner ,jag vill kunna ta hand om allt som har med ett hem/hus att göra ,det står en massa jobb i alla hörn och väntar /skriker på min uppmärksamhet , mm

Jag vill !!!!!

Är det så mycket begärt ?

Just nu är jag i en återvändsgränd , jag bara väntar på att det ska bli en väg fram .

Jag bara måste inse nu att jag måste bara vara sjuk , att jag måste klara av mina dagar fram tills jag får hjälp .

3 månaders vänte tid , förstår ni hur långt bort det känns för mig just nu !!!!

3 månaders vänte tid tills jag får bli opererad , vilket jag samtidigt inte vill dit , min kirurg skrämde mig en hel del för operationen , och aldra helst hur jag blir att må efter operationen .

Men ? fram tills dess måste jag få någon hjälp , jag mår inte bra .

När alla hormoner sprutar kring i min kropp , då håller man knappt ihop .

jag kämpar , har kämpat under sån lååång tid så jag kan inte längre säga hur lång tid längre .

Så nu i morgon måndag , måste jag åter igen ta mod och ork till att åter igen kontakta vården och förhoppningsvist inte träffa på någon som sopar mitt mående under mattan igen .

Vart skulle jag vart idag om jag inte vore en människa som kämpar ?

Då har jag troligt legat där i min soffan med täcket upp under öronen , och bara mått dåligt , om jag hade levt alls , för vem vill leva så ,jag tar tag i det om och om igen , ibland som nu känns det otroligt motigt , men jag kommer troligt ta tag i det igen och igen och igen ......

*

Som tur är har jag vänner , oj om ni förstod hur mycket ni betyder , att jag får tömma mig ibland , för skulle jag inte få göra det , då sprack jag, jag har också min samtals kvinna , men där har jag bara bestämda tider som jag får prata av mig , jag har super bra jobbar kompisar , som stöttar mig , förstår om dom tröttnar på mig , för vem gör inte det .

Jag har en toppen bra familj !

Jag har min kamera :)

älskar att ta kort ,nån stans som jag kan vara kreativ utan all för stor ansträngning.

Jag glädjer mig åt mina hundtränarträffar , dom gör mig glad .

Så ja jag har en massa verktyg i mitt liv , så jag kommer framåt , kanske jag tillslut kommer dit ,dit jag kanske kan få må bättre :)

*


Lite foton från resan till Hundia och hämtar mat åt hundarna 
Lekte lite med min kamera ,inställningar , och macrot 












Inga kommentarer: