tisdag 22 september 2020

Idag

 Ja vart är jag idag ?

Livet har gått i racer fart sedan jag var in och gjorde undersökning av min sköldkörtel.

Mitt mående är lite varannan dag , idag har jag en sån där dag som min kropp är trött , men ,jag var på fest i helgen , inte hänt på mycket länge , jag dricker inte alkohol ,mycket pga att jag blir att må sämre i allt annat då , som tex mina svettningar blir enorma , och många andra symptomer blir sämre, men inget jag saknar heller ;) jag kan bevisligen ha roligt ändå , liksom tillbaks där jag började , när jag var riktigt ung , så drack jag inge alkohol heller , men jag var så "galen" så folk trodde jag var riktigt dragen :) kan ha kul ändå och släppa loss :)

Jag dansade som en tok ???? ja jag som pratat om att min kropp inte "klarar" puls höjande ? men dansa kunde jag :) men tar jag en långpromenad i skogen med hundarna eller gör något pulshöjande på gymmet , så håller jag på att tuppa av ???? hm märkligt .

Någon som kan förklara det för mig ?

Jag brukar inte vara med på fester som varit på mitt jobb , varför ? har mått så dåligt , och gör fortfarande då och  då , så man är inget trevligt sällskap alls , men  i lördags mådde jag så bra , och är trygg i gruppen av härliga människor ,Nattarbetare Skogen :) alltså! vi är ett sånt gäng olika människor , och skulle det vart någon annan stans i livet skulle man troligt inte blivit vän med just dom här människorna , en del för att vi inte umgås alls på samma platser , vi skulle troligt aldrig någonsin mötts , men nu har vi mötts pga jobbet , och ja som gifta par så har vi vart så mycket intill varandra så vi känner varandras sätt .Och förstår nog varandra ganska så bra , och igen som gifta par , man älskar både det bra och det mindre bra :)

;)

Ja ni vet hur jag menar .

Så nu hoppas jag att jag mår bra nästa fest också :)

*

Åter till min Sköldkörtel , så går jag och väntar nu på en operations tid , alltså inte direkt av längtan till operationen , men till en tid efter operationen , halva min sköldkörtel ska bort , ett Toxiskt Adenom . Sen blir det troligt medicin resten av mitt liv , spännande nu är hur jag kommer att må därefter ?????

Hoppas att det inte blir allt för lång väntetid .

Lite macro vid min syster 













Lilla grindöppnaren





2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint skrivet, min kära Rosita, dig älskar jag, och jag njöt av att dansa med dig🥰🤩❤

RoseMarie Smedbakken sa...

Tack min Gulliga vän