söndag 5 maj 2019

Idag vilodag

Brukar ha en vilodag för hundarna ,på fredagar.
Och det pga att då brukar jag vända upp och ner på mitt hus ,nästan :)
Veckostädning .
Då får hundarna bara vara hemma på gården och vara i vägen när jag städar :)
Sanningen ska fram att dom är bra slitna till kvällen för jobbigt är det med fredags städning.
Men dom vilar , ja det gör dom , till och med Pennie vilar , och det ser verkligen  skönt ut , så en vilo dag i veckan behöver dom allt ha .
Men !
Den här fredagen hade jag mitt största barnbarn här mest hela dagen skulle hon umgås med sin mormor , med glädje kom hon , så härligt att få vara omtyckt av en liten söt 6 åring , det är glädje det.
Så den fredagen blev det ingen fredags städning , men däremot skulle hon med på promenad hundarna ? ja litet frågetecken för förr har det vart så att man knappt har lämnat gården förrens hon har tröttnat och skulle vända , så jaja tänkte jag vi går vell får se hur långt vi kommer , men ! hon hängde glatt med på en kort promenad visserligen , utan ett enda gnäll :) 
Det är ett tecken som nått på att mitt lilla barnbarn börjar bli stor .
Hon skulle absolut hålla i en hund i kopplet också.
Det blev Znö , för henne kan man släppa om hon skulle dra iväg mot nån doft eller nått och barnbarnet inte hängde med ;) så inpränta i hennes huvud att om Znö drar iväg släpp kopplet, gick sådär för som den reflex det brukar bli så håller man i , men som tur är så går Znö omkring för det mesta som en pensionär ;) njä inte riktigt men nästan .
En härlig fredag med ett nöjt barnbarn mot kvällen som till och med ville åka hem då .
Fast hon på morgonen  sa att hon ville bo med mormor jämt ;)
Men som jag då sa , du kommer tröttna på mormor mot efm ...
Underbara barn !
*
I mitt val att ta det lugnare med kurser och träning och träffar osv
För min hälsas skull.
Har jag också sagt ifrån mig ansvaret som Dalarnas Lokalombud för Leonberger .
Även fast det inte är ett stort ansvar .
Och mest glädje
Så är det ändock nått jag måste ha "hängandes" över mig som ett måste .
Så nu hoppas jag att någon annan tar över så jag kan få gå på Leonberger träffar när det funkar för mig .Så kom igen nu LB folk , nån borde kunna ta över .
*
Däremot har jag tänkt ha Hundpromenader /träffar när det funkar för mig .
Men då för alla hundmänniskor och alla hundsorter .
Som vill, komma och umgås .

Bilden kan innehålla: hund och utomhus
JUN8

Hundträff/Promenad i Hedby

Offentlig
 · Värd: Rose-Marie Smedbakken

Klockan 11.00
Medtag matsäck
Välkomna !



Lite blandade foton från min kamera tömning 


Pennie 

Znö



Pennie 




Påskkärring Line 


Påskgubbe Majken 


Här var vi på Påskäventyr 



Leta gömda Påskägg vid Mormor & Morfar 


En liten Majken som ville känna Jorden




Några av alla bebisar i min trädgård som håller på att "födas"
Underbar tid nu 


*
Med sorg i Hjärtat måste jag berätta att 
Artemis Chione 
Somnat in 
Hon har haft många fina år i Norge .


Artemis Hundarna går ur tiden
Det känns som en liten sorg - och en tid som snart är förbi 
****




Inga kommentarer: