söndag 28 april 2019

Tankar på natten

Jobbar min fjärde natt, ska inte lägga så många i rad just nu... Fungerar inte jag blir väldigt trött, både kroppsligt och väldigt mycke i huvudet, känslomässigt svårt.
Min"gamla" magkatarr kommit tillbaka.
Blir helt enkelt att må dåligt av den minsta lilla stress.
Så nu måste jag backa igen.
Jag gick fram med för långa kliv.
Så svårt när huvudet /känslor vill så mycke.
Men tyvärr så går det inte, måste lägga om livet mer för att kunna må bra och känna mig lycklig.
Blir så ivrig och kände sån lust till att träna hundarna på lite olika sätt igen.
Men tyvärr, för mig just nu så blir det bara en stress, en prestation ångest. Finns ingen glädje i det för nån.
Å jag vill å ja men nej det går inte.
Måste släppa det, men ni förstår vad svårt, det har ju vart en sån stor del av mitt liv.
Mådde som bäst när jag från att i te orkat nått helt utmattad, till att börjat komma tillbaka så att jag kunde gå vanliga promenader, träna på sjukgymnastiken utan att släpa runt min kropp. Där då mådde jag som bäst, lyckan att känna att jag orkar igen.
Att jag orkade sköta mitt hem och mig och mina hundar och umgås med dom nära och dom kära.
Men! Då sprang jag in en massa annat också.
Det skulle jag inte gjort.
Så nu kliver jag tillbaka till det livet igen.
Och!
Framförallt måste få bort känslan att mina hundar inte skulle må bra att bara vara i mitt liv som mina kära vänner.
Man måste inte träna sina hundar Rose-Marie hela tiden....
Nä precis det ska jag säga till mig själv.
Hur många hundägare gör det med "vuxna" hundar?
Om man inte ska tävla förstårs.
Ja aktivera dom med sånt dom tycker är kul är ju en sak, där i ligger ingen stress 🤔
Så nu måste det bli ändring, så det inte tar fler steg tillbaka och jag blir helt utmattad igen, shit! Det vill jag verkligen inte...
Så dax att njuta av livet i ett något lugnare tempo.
Och Pennie och hennes och mitt problem med hundar? Ja jag har problem med spindlar, dom undviker jag, liksom går förbi dom, så det får jag hjälpa min vän med, vi går förbi dom på avstånd.....
Hon Pennie tycker om några hundar, så ja hon kan umgås med dom 🙂
Facebook måste jag få bort i mitt liv, orkar inte med intrycken där ifrån.
Nä just nu kan jag inte titta in alla andra hundägares aktiviteter med sina hundar, för det blir en enorm stress för mig.
Så nu ska jag njuta in våren och sommaren på ett lite annorlunda sätt än vanligt 🙂
Och njuta av allt trevligt som finns i mitt liv. I ett mindre stressat sätt
Människorna som står mig nära mina kära ❤️ Min man, mina barn och barnbarn, släkt och,
Vänner som gör mig glad och är härliga att umgås med....
Svårt blir det, men det måste gå...
Att välja bort sånt som tagit upp en sån stor del av livet... Men just nu är det enda vägen ur det negativa liv jag lever, med sån otrolig stress.....
Kroppen skriker Nej stopp!
När stressen bryter ner en.
Att lyssna på sin kropp är en av dom stora läxorna för mig.


Inga kommentarer: