tisdag 21 maj 2019

Orkeslös

Vaknade vid halv fem i morse......
Och varför det då?
Ja vet inte, kan bero på mina svettningar, vilket inte blir bättre när det är varmt inne också, märks inte att balkong dörren är öppen inte den minsta lilla bris.
Börjar gå mot hysteri över att svettas mest hela tiden, det verkligen rinner av mig. Och det spelar då ingen roll om jag rör mig eller sitter still.
Suck!
Vilket lidande, vilket kämpandes för många av oss kvinnor.
Och finns det nån hjälp? Sjukvården erbjuder östrogen ok, men med det att man kan få cancer av att använda det? Ok hur många människor vill få cancer?
En barnmorska sa åt mig, typ att mår man inte bra så är det vell bättre att ta östrogen och må bra då så länge man lever, får man cancer och dör så har man iallafall mått bra hm 🤔
Vilket fantastiskt alternativ
Så jag kämpar på utan, med det ena alternativa medlet efter det andra, och vet nog inte om jag mår bra av det?
Tycker det vart sämre med bla sömn nu när jag slarvat med alternativa medlen
Men är inte säker,
Förra veckan när jag jobbade 5 av 6 nätter, sov jag knappt alls, ca 3 timmar per dygn.
Kanske det som kommer över mig nu.
Märkligt?
När jag nu är ledig sover jag mest hela tiden.... Och när jag jobbar knappt sovandes alls, och nog är jag sliten med lite sömn men är inte i sömn....
Idag släpade jag mig in på gymmet, det var segt när jag var där, hem och kortvända hundarna, varmt åt dom och Pennie halt.
Åt lite och sen hamnade jag i hammocken, var super svalt och skönt när det regnade, slumrade till och från, sov gott till smattret på taket, och nu är klockan snart halvfyra och inget av allt jag borde gjort har blivit gjort, ont i huvudet har jag känt av hela dagen, och den fb inre eldningen kommer och går. Längtar till vintern.....
Kommer inte igång.
Så nu går det över till lite panik allt jag borde göra....
Helt orkeslös, är jag tillbaka till början igen? Till början på året, när jag gick in i utmattningssyndrom.....
Har nog kännt på mig att jag gick tillbaka för tidigt till jobbet, men vad gör man med dåliga läkare.....
Är ledig till söndagen, får se hur jag mår då, redan ångest inför att försöka ta mig till jobbet.  .

Inga kommentarer: