onsdag 8 maj 2019

Lite av det som försvann

Ja ibland har man inte tur :(
Satt lång stund och skrev en massa , som kändes bra när jag var klar .
När jag skulle spara det , försvann det ???och nu hittar jag inte på det igen .
Så trist !
*
Får se om det finns tid till kvällen och skriva dit det jag kommer ihåg
Men något litet om ännu en Artemis hund som gått ur tiden
Vill jag här i allafall få in
***


Artemis Cupidon
Elvis
Har fått somnat in 
Blev 9 år och lite mer 


*
Vilken dag !
Hade sånt flyt i morse när jag fick ner en massa rader om allt och ingenting.
Men så försvann hälften , fast jag tyckte jag sparade ,flera gånger !
Suck
Gjorde mig verkligen besviken , för det mesta när man skriver i allafall jag är man ju i ett liksom flyt just då ...så jätte svårt att hitta tillbaka till samma igen .
Men
Jag ska i allafall skriva om mina hundars dag .
Pennie är halt framtill , vet inte riktigt vart det sitter , är verkligen inte duktigt på att se sånt .
Men halt är hon  iallafall , och vart ganska länge till och från .
Trott det vart bättre och låtit henne flyga runt på långa knöliga promenader och bus med Znö och andra hundar , så det har ju inte haft en chans att vila , nu tog jag tag i det ordentligt .
Så nu får hon bara korta skogspromenader på mjuka stigar , och där i mellan vara själv på gården , men ja jag släppte utav misstag ut Znö också en sväng och självklart var dom tvungna att härja loss tillsammans, dom som knappt vill leka med varandra annars .
Inte så bra
Men får komma ihåg det ordentligt här framöver .
hur som så på Pennies och min morgon promenad , som jag tror både hon och jag njöt utav ingen stressig Znö med , även fast hon liksom inte gör nått den där  Znö så är det tydligen stress, för oj vad lugnt det var , har mest gått med dom tillsammans för att spara tid nu när jag hållt på och vänt huset in och ut .Igentligen skulle man ge sina fyrbenta mer egen tid
Medans hon gick där och betade , gräs ,som en kossa , så dök det upp en Golden på vägen som vi skulle passera. Hon spanade in den ! jag bara stod still och avvaktade ! hon vände sig om och kom till mig och jag överlycklig , så fick hon godis.
En gång till för hon han liksom se han ett tag till innan han försvann , gjorde lika igen :)
Så lycklig och så förvånad ?
Jag började träna skvallring med hjälp av Pennies uppfödare , men bröt det för jag kan just nu inte ha nått hängandes över mig .
Jag har någon gång vissa promenader , gjort så att när hon sett nått tex en fågel flygit upp eller nått hon spanat in i skogen , så har jag när hon vänt sig till mig gett henne godis , men verkligen inte alls så ofta .
Hur smart hund har jag igentligen ;)
När vi gått den lilla vändan i skogen , dök det upp ett par , våra grannar längre ner på gatan , hon såg dom stannade upp , spanade in och vände sig och kom till mig :)))
Hon fick hälsa på paret som gosade med henne rejält , och Pennie var lycklig .
När jag pratat en stund med dom , så kom Pennie och satt sig bredvid mig :) helt lugn och fick godis fö rhon var så duktig .
När vi skulle gå vidare , dök det upp ett par till , som längre fram gick in i skogen .
Lika igen hon tittade/spanade in dom , och vände sig till mig kom till mig och fick godis
Jippi sjöng det i mitt bröst
När vi var nästan hemma , flög det upp en skata , hon gjorde ett litet skutt , sen tittade på mig , jag lossades inte se henne .För vad jag kan förstå kan det då bli så att hon tror jag belönade henne hopp mot skatan , så nä .
Men otroligt lycklig matte och jag hoppas det håller i sig .
Nu är det så man längtar efter att det ska dyka upp nått.
*
Tänkte på hennes hälta
Igår var hon riktigt sur på Znö
Flög på henne två gånger så där vresigt surt
Men jag hade också gått en lång knölig promenad i skogen över stock och sten .
Så ja hon har kunnat haft riktigt ont .
Idag har hon verkat på bättre humör
Och
Jag trodde nog att hon skulle tycka det var trist att inte få sina långa promenader
Men hon verkar väldigt avslappnad.
:)?
*
Znö
Min skogshund
Tog jag med mig ner på byn , jag skulle slänga återvinnings grejs.
Det gick bra hela vägen ner , fast hon såg folk på avstånd , så gick hon och lukta på backen , och åt godis.När vi kom till återvinnings stationen , så var det en bekant där som kastade grejs.
det var riktigt obehagligt , och glad är jag att jag har grimma på henne , för hon vill gärna kasta sig bakåt och fly ,varit med om det förut och hon kom loss ur halsbandet , och hon blir för stark  i selen i såna situationer , så grimman är bäst.
Då kan jag också bara stå där helt lugnt och då blir den otäcka situationen inte lika uppskärrad .
Prova att ge henne godis , men då tar hon inte .
Direkt vi kommit en liten bit där ifrån , tog hon godis igen och började lukta på backen .
Så ? det verkar ju som hon släpper det hon tycker är otäckt ganska så snabbt ändå
Nästa gång jag såg människor så stod dom på samma sida trottoar som vi skulle gå , då valde jag att gå på andra sidan vägen , då kikar hon bara lite på dom och går vidare .
Som en klok människa sa :) tänk dig spindlar som är där du ska gå (jag tycker inte om spindlar) klart du inte vill ha dom för nära , men man vill heller inte släppa dom med blicken , man vill veta vart dom är .
Jag skulle inte vilja vänja mig att ha dom nära eller på mig .

Måste man tänka när det gäller alla individer , och deras rädsla för nått spesefikt .
Hjälpte mig att tänka bättre
Hon upplever också att Gruvgubben nere på byn är super läskig, inte konstigt alls egentligen , en super stooor människa ju .
Han gick vi bara förbi
Men i stort gick det ganska bra .
Men
När jag skulle ta nästa promenad ,blev hon stressad , innan hon kom ut , hon trodde nog att tusan nu ska jag ut på dom där konstiga ställena igen
Men blev lugn när jag svängde av den vanliga vägen , in mot skogen .
Vet inte ?
Hur jag ska göra , visst kan hon få gå i skogen resten av sitt liv ...men ibland på tex sem "måste" hon vara på kanske för henne otäcka ställen , så jag tänkte kan det vara en vanesak att gå på såna ställen ?
Det vet jag just nu inte , och inte vet jag om jag ens ska utsätta henne för det .
Svårt
Men nöjd med mina flickor för dagen .
Och nu när jag sitter här och skriver detta har dom fått ett stort lass barf mat , och dom ligger runt om mig och sover , härligt för ett matte hjärta.
*
Ha en fin fortsatt dag !





Inga kommentarer: