söndag 19 maj 2019

Musik tävling!

Att tävla i musik 🤔resultatet beror på flera olika tycken från flera olika människor på olika sätt,påverkade av bla det dom ser, kanske till stor del vad dom ser och lite mindre musiken, "grannar"röstar på varandra.... som sen blir till ett resultat som man kan diskutera och fundera över länge? Hur blev det såhär 🤔
Brukar inte se, men var på sådan plats att jag såg.
Ingen låt som fastnade i mitt huvud, jo svenska, men det till stor del för jag hört den flertal gånger.
Nä tänk om alla pengar som gått till det här, all tid som lagts på detta, all brinnande känsla inför det här, hade lagts på så många behövande behov i stället..
Madonna hade kunna skänkt det hon fick för sitt uppträdande till behövande, så omtyckt hon skulle ha blivit...
I stället som nu, folk kommer prata runt hennes uppträdande?
Men vad var det?
Var det som dom flesta säger, att hon tappat stinget?
Eller som jag på nått vis önskade, att det var precis så det skulle vara, att hon gjorde om sin gamla låt lite för den skulle passa in bland munkarna?
Och vad var det hon protesterade mot, det kändes som ett kamp möte?
Madonna har ju alltid stuckit ut näsan!
Så vad var det hon gjorde?
Svårt att tro att hon som är så garvad skulle göra ett så dåligt uppträdande...
Ja ni ser det här kan bli en pratis länge 😁

Gick till jobbet med tunga steg, 5 natten av 6, det är alldeles för mycke för mitt psyke nu... Är så tyngd av trötthet och nerver som ligger utanpå, så känslig blir jag också i det här läget, så dålig självkänsla, så svårt att känna mig säker på mig själv, jag blir att vackla, att vela....
Jag som för det mesta verkligen vet vad jag tycker, vet knappt alls vad jag tycker?
Jag som inte bryr mig om vad mängden tycker, bryr mig alldeles för mycke, och skulle bara behöva umgås med dom som redan vet vem jag är, så jag inga förklaringar behöver krångla ihop och kasta ur mig.
Som tics kan jag knappt låta bli att tycka tvärsemot, bara för att...
Vilket tyvärr många gånger leder till förvirring och irritation mot mig som person. Men dom som vet, vet att jag aldrig skulle tycka eller agera på det viset som det verkar av det som ramlar ur min mun.
Det liksom måste pysa ur mig, annars kanske jag smäller som en ballong.
Ja jag mår inte så bra.... Borde vara sjukskriven. Men hur gör man? I denna värld med otroligt svårt att finna en läkare som förstår....
Man går och jobbar! Man gör sina plikter här på jorden, och försöker hålla ihop fast man känner sig explosions färdig, pyser ut lite, som ibland kan skada en relation eller två till människor som inte kan ta mina pysningar... Och ok jag förstår om man inte kan om man inte har den visheten...
Men! Därför borde jag undvika människor.
Mina närmaste är kvar och där, älskade människor...... Dom andra som försvinner får jag leva utan, och det funkar för mig.
Fem timmar till frihet... Håller jag ihop?
Sov 2 och en halv timme igår? Vad är det med mig?
Är det den där hemska övergångsålderns fel....... Eller?
Min kropp, mitt skal över själen kommer braka, om jag ska fortsätta på det här viset.

Inga kommentarer: