söndag 26 maj 2019

Allt möjligt ;)


Ja den här bilden hittade jag på nätet .
Precis så här man känner sig .
Både när det gäller svettningarna , och min utbrändhet.
Är verkligen super less på att vara sjöblöt i svett flertal gånger under dagen .
Och ska man röra sig på nått sätt så är det ett skämt .
Ni skulle se mig på gymmet .
Dom andra där tror nog att jag ska tuppa av när som helst .
Illröd i ansiktet och svetten rinnandes .
Kommentarer som oj nu jobbar du på bra , är det jobbigt ....osv haha 
En av mina favorit människorna jag vet jobbar ju där , hon är toppen , jag mitt i ett svettnings anfall , går hon förbi och säger ,typ bra jobbat , fin hårfärg , så bra du tar dig hit , jätte bra att svettas osv 
Hon är sååååå bra .
Så mitt i mitt elände så ger hon mig en ljusglimt .
Önskade att jag var mer så.
Tänkte här om dagen ? jag är nog just en energie tjuv !
Ja Allt mitt gnäll om hur jag mår hela tiden .
Och !
Då är det ju faktiskt så att jag har det verkligen inte sämst här i världen nä verkligen inte .
Men !
Jag är en sån person , det jag är i det pratar jag om .
Både bra och dåligt ?
Men 
Tänkt att jag inte ska prata om en massa sjukdomar och mitt elände så mycke .
Kan ta det är :) 
Och ni som inte vill läsa låt bli .
*
Jag har lite rörigt ,ja det är det , och jag försöker reda ut det ...
Och det är en process , och säkert inget jag gör på en kvart .
Som det här med övergångsåldern !
Riktigt jobbigt , svettningarna gör mig mycket less ,men där i mellan fryser jag rejält ? (så kan ju fundera på min sköldkörtel igen ? )   sover konstigare ska jag säga.
Ibland som när jag jobbar sover jag knappt alls , ca 2-3 timmar per dygn , och jag håller mig vaken ??
När jag sen är ledig , när jag slappnar av antar jag , sover jag massor  , kan sova en skvätt dagen och i soffan vid Tv och hela natten och känner mig fortfarande trött när jag ska upp . Och sen snarkar jag :( stackars min man , läkaren sa till en vän du måste banta så ska du se att du slutar snarka , så ännu en anledning till att jag måste banta ,och då väcker jag mig själv också i mellan åt .Av snarkningarna 
Så rörigt !
Så i panik över att konstigt har jag tagit till hälsokost .
Men det är ju en riktigt djungel och om det funkar det vet jag ej .
Så jag har provat en massa , och ibland flera sorter , hel tokigt ...ja vet .
Men vad gör man i panik !
Så nu tar jag bort allt i den vägen !
Ska kolla om det verkligen blir någon skillnad.
Så akta er nu är pms häxan lös !!!!!!
Sanningen ? är att mitt humör har inte varit galet åt det hållet ?Alltså inte galet elak eller nått sånt humör .Tycker jag själv i allafall :)
Nog om det .
*

Den här sommaren kommer att förgyllas med två Bröllop :)
Min dotters ,hon ska äntligen få gifta sig med sin kärlek Jonas , bättre svärson kan man knappt få .
Dom kommer bli så bra ihop.
Och 
Min vän genom massa år .
Lotta 
Ska också slå till och gifta sig .
*
Så glad för deras skull :)
Önskar dom all lycka.
*


Så jag tänkte ?
Klart jag ska ha en fin klänning till dessa bröllop , och eftersom jag inte kommer ha samma människor omkring mig på dom två , så tänkte jag en dyr klänning kan jag inskaffa .
Hittade den här
Så fin tyckte jag , och så bra när den döljer mina ben , som nuförtiden ser ut att ha varit med i 50 år och mer ...väntade och längtade efter att jag skulle få hem den .
Så kom den :)
Jag fick pröva den på min kökssoffa eftersom den här tiden på året finns det inte många rena fläckar på golvet varken från smuts eller hår :)
Ja och skulle man skratta eller gråta 
Den var säkert 20 cm för lång minst hm 
Mannekäng lång är jag inte 
Men ok tänkte jag och plockade fram optimisten  , jag kanske kan lägga upp den .
Men !
Den gick knappt igen där bak heller , och runt om överdelen så putade det ut fett valkar från min kropp.
Ja som inte heller är mannekäng lik .
Hm jag som tog till och tog en stor storlek .
Jaja bara inse att jag inte kan ha en sån .
Så skickade tillbaka den .
Så 
Nu har jag ingen ?
Har en ärligt stulen från min dotter .
Typ 40 tal kanske .
Men den är ju också min kropp för stor för hm 
Så bantning ? som jag inte är bra på .
Eller en rejäl kroppsstrumpa blir bra :)
Och en massa brunkräm på mina gamla ben så kanske det löser sig .
:)
Sånt bestyr tycker min dotter :)
Ja det är ju inte jag som ska gifta mig  ;)
*
Idag är det mors dag 
Fick det här av min äldsta son Kim :)
Så glad jag blev :)


*

Igår var vi och hämtade mat till våra fyrbenta.
Vid Hundia 
Vi tog en lite matsäcks utflykt till Medevi Brunn också 
Så mysigt ställe .
Här kommer lite kort där i från .



Så otroligt fint bevarade hus .





Husse & Pennie
Znö hon går med sin matte , så därför dåligt med foton på henne ;)







Så mysigt riktig semester känsla med matsäck ...
Nästa resa ner funderar vi på att lämna hundarna hemma och åka till nått som hette Terassen , matställe och Prinsens kulle , där fick man inte ta med sig hundar in .
Så med ledsamt hjärta för sån är jag får dom nog bli hemma då .
Dom har det så bra hemma med sin "lillhusse" bara jag som är löjlig :)
*
Nu har det lugnat sig med regnet så nu ut en sväng med hundarna .
Innan vi ska iväg och fira våra mammor
Ha en fin dag ihop med era mammor.
Och 
Finns dom på andra ställen ! 
som tex i Ängla form så tänk på dom ändå :)
Kram !
*


Inga kommentarer: