mÄndag 28 juni 2021

NĂ„tt med Pennie igen đŸ€”

Haft dÄlig magkÀnsla nÀr det gÀller Pennies mÄende .Nu i nÄgra dagar .
Hon Àr sig inte lik .
Visst ,tar det sÀkert tid att repa sig efter nÄtt som Àr ett riktigt stort trauma ,för henne .
Det kan man förstÄ .
Men , hon Àr sÄ lÄg , mest bara ligger hela dagarna .
Ingen hopp och skutt och flÀnga ikring med ett leende Pennie .
NÀ sÄ lugn och sagt fÀrdig.
Hon t.om gÄr sakta i skogen .
Hm 
Men hon har Àtit ,trots i sakta takt .Bra i magen nu ....
Inget igentligen att sÀtta fingret pÄ ,men inte sig sjÀlv .
I morse vaknade jag med tankarna direkt pÄ henne.
Hon kommer inte med Znö och vĂ€cker mig lĂ€ngre  , ingen som studsar runt och vill ut pĂ„ direkten ,hon bara lĂ„g dĂ€r och tittade pĂ„ mig i sin bĂ€dd .
Bara det Àr dÄlig magkÀnsla .
Jag öppnade altan dörren till baksidan , hon lyfte knappt blicken.    
Tog Znö pÄ en lÄngpromenad .
DĂ„ visade hon lite att kanske hon skulle vart med .
Gick med Znö .
NÀr jag kom hem visade hon igen att Jo ut pÄ promenad skulle hon .
SÄ vi tog en svÀng ,med nosen i backen spÄrade hon Znös vÀg i skogen en bit ,nÀr vi vek av frÄn "spÄret" sakta hon ner igen .Gick en halv promenad.
Hemma skulle jag ge henne onsior mot ev smĂ€rta frĂ„n ryggen ,den tabletten brukar hon ta som godis .Nu ville hon inte ha den ,vred bort huvudet . TĂ€nkte öppna munnen pĂ„ henne ,för att ge henne medicinen sĂ„ .DĂ„ skrek hon till ??? Inte pep utan skrek ! TĂ€nkte oj gjorde jag henne illa 😔
LĂ€t bli medicinen .
Hon gick ut pÄ baksidan ,skrek till igen tvÄ gÄnger nÀr hon rörde sig dÀr ute ????
Vad hÀnder ?
Försökte klÀmma igenom henne .
Hon visade inget .
Tror ? Att jag kÀnde hennes Lymfar nÄn stans ungefÀr vid kÀkslutet.
Som mellan stora vindruvor .
Kontaktade Faludjursjukhus, fick en tid kl 18.45,och dÀr Àr vi nu .
TvÄ timmar , nu och Ànnu bara trÀffat sköterska .
Oj vilket tryck det Àr pÄ behov.
Hon har skrikit till igen ...bara genom att stÄ stilla pÄ backen ? Kanske rörde hon pÄ huvudet lite .
Är det ryggen ? Är det Lymfarna ?
SĂ„ trist om hon mĂ„ste lĂ€mnas igen 😔
Hon blir sĂ„ stressad nĂ€r dom kommer med det ljus blĂ„a kopplet 
Om hon bara fick bli frisk nu vĂ„ran hund ❤️


1 kommentar:

Anette sa...

Men sĂ„ jobbigt skickar stor kram till er alla ❤️.
/Anette och lurvisarna.