torsdag 10 juni 2021

Lugnet som infann sig

Sitter här vid mitt köksbord och går igenom en massa foton.
Det har dragit in ett lugn här i huset , ett sånt som man knappt törs andas för att det ska försvinna.
Altan dörren på vid gavel , fåglarna sjunger där utanför , Znö och Hedwig sovandes vid mina fötter , Pennie ute på backen .
Livet är
underbart
,Trots allt

Så till mig själv säger jag det och samtidigt till er alla där ute .
Ta vara på en sån här stund i livet , alla andra " måsten" i livet finns kvar och man kan ta itu med det nån annan stund.
Jag är en lycklig kvinna ! med alla mina fyrbenta och två benta i livet ....både nära och vänner ..såååå glad att ni finns i mitt liv.
Så njut !
Kram Kram

*

Lugnet förstördes en del av gräsklippandes morgon pigg granne .....
Men han var snabb , eller om den gick sönder ...hörde hur den gick på nått hårt på backen .
Så nu blev det lugnt och skönt igen .
*
Tycker Pennie är mer sig lik idag , hon tillochmed försökte busa med potatisen som jag var mindre smart att ge henne , sån låg grej är svår att få upp från golvet med en tratt på huvudet.
Idag har hon funnits sig mer i att ha den där tratten på huvudet , hon tar sig fram rätt bra , nog tar den i överallt och vi får se hur länge just den håller , blir vell silver tejp till slut överallt , brukar vara så . Lite för mycket tryck bakifrån , när det är en Lb i tratten. Men överhuvud taget så känns hon gladare i dag .
Igår hade hon ont , så fick ringa runt igen till vet. nu hamnade vi denna gången i Ludvika , där fick hon smärtlindring först i sprutform, sedan utskrivet Alvedon ??? ja ni läste rätt Alvedon Novum.
blev paff men tänkte vet. måste ju veta .

Nu har jag gogglat och det står att läsa att man inte ska ge dom Alvedon . Så nu vet jag inte hur jag ska göra , nu får jag invänta vet. ska ringa igen hm.

Fått svar , tydligen nått dom börjat använda dom senaste åren , troligt lika som för oss människor att användning under längre tid inte är bra ...
Så för hennes välbefinnande skulle så ger jag dom .
*
man får lära sig nått nytt jämnt




Hofors
När vi kom för tidigt och kikade runt lite , det är ju så , att vi har aldrig undersökt Hofors , nä det är en plast man liksom blåser igenom , på sin höjd typ tankar eller äter eller rastar , men oj så mycket mer vi hittade , blir nog fler gånger genom gång, antar att det här är en gammal gruva.




Gamla rosor 


Lekomberg









Lite från min trädgård



Snart slår den finska rosen ut 



Dagen före innan ögat togs bort 





















Nån sorts Pelargon , vet inte vad den heter 



Lite söt skogs flicka



Hm vet inte vad hon sätter för ,förtrollning på sin mormor














Inte en skeppmoriansköronhund utan en saxdaliansköronhund




Kolla vad hon kan trolla med såpbubblorna



Mina hönor , dåliga att värpa ägg till sin matte 


Ser läskigt ut ...men vill komma ihåg hur det såg ut där av fotot




Döm om min glädje och förvåning nä rmin vän Annette Berggren stod utanför min dörr med en bukett blommor , så glädjande 




 

Inga kommentarer: