lördag 12 juni 2021

En Lördag

Idag skulle vi nu typ varit på väg till Hedby , på en Leonberger träff.

Men det blev ju inget i år heller , Pennie som går här med sin tratt runt huvudet och behöver läka i lugn och ro , och Buddha som har Lpn och som ni vet går det i skov en del , men just nu i värmen extra jobbigt , och skulle det kommit ett gäng med hundar dit hem till han ...ja då har Buddha varit tvungen att varit någon annan stans , hm och det är inte ok .

Jag hade funderingar på att ta det vid Cassels i stället , men ! känns som om jag har fullt upp med Pennie just nu .

Sååå !

det blir en träff längre fram , troligt vid Cassels .....nån gång nu på för sommaren , men kanske också i Rättvik till hösten .

Vi får se , men det är min plan just nu .

Men i brist på detta årets Lb träff så kan ni kika på denna länk här nedan , där jag lagt in foton från Lb träffar som varit , inte hunnit med dom sista åren ...men kommer det med . Jag skulle behöva en sekreterare :) 

För mitt liv rullar på i rasande fart , och känns som jag bara hinner mindre och mindre !!!!????

 http://www.kennelartemis.se/AktiviteterTr%C3%A4ffar.html

*

Vaknade i morse till en jobbig väder dag , liksom inte kan bestämma sig om det ska vara en regnig dag eller en solig , tog Znö på långprommis i skogen , oj jag blev i tårar när jag såg vad någon har gjort i skogen :( någon har möljt fram med en skogsmaskin av något slag antar jag , träden låg som på slag fält där den dragit fram . SKIT vad är på gång ??? ska dom ta ner träden i "våran" skog  !!!!????

Alltså jag kan sätta mig ner och gråta av stor sorg .

Människan gör sån skada på denna jorden .

Dessa träd som jag passerat i nu ca 27 år, ska dom nu vara tvungen att tas bort , den vackra skogen vi har här utanför våran knut . jag mår illa när jag tänker på det . Paniken kryper på mig . Och inget kan jag troligt göra åt det .

Hur gör jag då ? , måste man flytta ??? men tycker att det verkar vara det stora avverknings året i år ? ser nya kalhyggen överallt ? vad händer ?

Så ledsen !

*

Tog en liten promenad med Pennie i dag , efter asfalten till Penneis typ blandade glädje , hon vill gå i skogen ju , men eftersom hon alltid ska åka kring i blåbärsriset med hela sitt huvud - ansiktet , så törs jag inte gå med henne där just nu , fick snabbt fånga upp henne ur ett dike ändå efter vägen eftersom hon tänkte att det får vell duga om det inte finns något blåbärs ris .

Oj fick hjärtat i halsgropen , inte skoj om såret gått upp .

Näst sista dagen i dag med penecellin , vet inte om det är bra eller inte ? tycker knölen är rätt stor och den är varm ???? så ja vi får se .

*

Nu efter promenader , så körde jag power yoga med Sofia Åhman , ja det var lite tufft för en tant som jag , alltså börjar bli stel, bör nog köra yoga varje dag , min vänstra axel är väldigt "låst" , men ingen direkt smärta än , men super stel , men jag kämpar på.

Har ont i rygg sidan , där smäller det bra , när jag setat eller legat , nästan rygg skotts känsla , Varit så mycket annat ett tag så jag har verkligen inte kunnat träna nått av olika anledningar , så nu måste jag ligga i alla lediga dagar för att få ordning på ryggen igen . Gymmet vore så bra , men svårt att komma iväg utav olika anledningar .....

*

Skulle haft en trädgårds dag idag , men vet inte om vädret kan bestämma sig .

Jag tar ångmaskinen och går en trappa upp i stället .

Känns som om vi har rötmånaden redan ??? luktar illa av det minsta lilla smuts och klibbigt överallt .

Ha en fin dag ! 

Kram Kram 

*




Inga kommentarer: