fredag 25 juni 2021

midsommar afton

Nu ska jag ut i skogen och väcka myggen 😁
Ok ! Nu har jag sovit bra 🙂så mina känslor ligger bättre till i kroppen ....

Nu sitter vi på Altanen ,svalt och skönt , myggorna är kvar i skogen 😁oj vad mygg 😐hade inte tänkt väcka alla ,men tydligen otroligt lättväckta .
Kvalmigt ! I skogen .
Tur det finns ganska så många vatten samlingar som mina Lb damer kan plaska runt i ,för svalkan. Men ? En ganska flåsig Znö , och en sakt gående Pennie .
Pennie ,Hon är bättre men inte sig lik , gick in i bildraget ,och snubblade in i en buske 😔
Vilar mycket, och är inte speciellt glad . Får se om hon blir gladare när barn, barnbarn ,släkt kommer .

Sån märklig känsla ,att ha så lite hund , ok konstig rad , men jag är van att alltid ha någon som jag kan träna ,gå långt med , gå kurser med , förr också både utställning och nån liten NW tävling  
Men ! Nu känns det som om jag lever med två pensionärer .
Och dom är härligt mysiga på sitt sätt , absolut.
Men ,visst längtar jag efter lite mer liv med hund .
Stått som sagt vad på kö länge nu på en Cavalier King Charles spaniel tik , hoppas att det kanske är min tur till hösten nu .
Men ,det är inte hund köparnas tid nu , utan uppfödarens tid .
Och som i grund och botten en uppfödare ,liten ,men ändock en sån ,så förstår jag att det troligt är tufft att välja valpköpare bland alla som hör av sig .
Men ,utan ,"skryt" så skulle en valpköpare som jag stå högst upp på listan . Vi gör allt för våra hundar här 😀
Men ? Hur får man fram det till tilltänkta uppfödaren 🤔
Så jag får luta mig tillbaka och bara vänta och hoppas.
En Leonberger kommer också in så småningom .

Nu ska jag leta fram lite midsommar känsla 😉

Önskar er alla en fin Midsommar.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Inga kommentarer: